-
81. Data: 2011-08-27 23:46:55
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 27 Aug 2011 23:31:45 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>> No i 3 miejsca, przy których być może będe musiał się zatrzymać, żeby
>> ustąpic pierwszeństwa. Dziękuje, to wolę juz światła.
>
> A jak na każdym skrzyżowaniu poczekasz po 24h to nawet z piętnaście razy
> będziesz musiał ustępować pierwszeństwa...
>
> Litości, dalej już są tylko uliczki osiedlowe.
Krzyś, światła są przewidywalne. Można tak cyrklować, żeby dojechać akurat
na zielone. Jak masz skrzyżowania, to takiego numeru już nei zrobisz.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
82. Data: 2011-08-27 23:47:16
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sat, 27 Aug 2011 22:51:17 +0200, Shrek napisał(a):
>> Mniej wydasz na klocki hamulcowe.
>
> A więcej na sprzęgło
Niby dlaczego?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
83. Data: 2011-08-28 09:23:13
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-08-27 23:33, Krzysiek Kielczewski wrote:
> On 2011-08-27, Shrek<u...@d...invalid> wrote:
>
>> A więcej na sprzęgło (o zawalidrogostwie nie wspominając). Pozostańmy
>> przy istocie ekodrivingu, czyli zużyciu paliwa. Mniej zużyjesz i czemu?
>
> Sprzęgło się zużywa przy załączaniu/wyłączaniu/jeździe na półsprzęgle.
> Dopóki masz napęd spięty sztywno sprzęgło praktycznie się nie zużywa.
Dokładnie - jak jadę do końca na biegu to się nie zużywa, jak Adam
wachluje biegami to je zużywa. I żadnych korzyści nie widzę.
Shrek.
-
84. Data: 2011-08-28 09:24:13
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-08-27 23:47, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sat, 27 Aug 2011 22:51:17 +0200, Shrek napisał(a):
>
>>> Mniej wydasz na klocki hamulcowe.
>>
>> A więcej na sprzęgło
>
> Niby dlaczego?
Bo dwa razy częściej zmieniasz biegi.
Shrek.
-
85. Data: 2011-08-28 09:36:25
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 27 Aug 2011 23:46:55 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
> Dnia Sat, 27 Aug 2011 23:31:45 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):
>> A jak na każdym skrzyżowaniu poczekasz po 24h to nawet z piętnaście razy
>> będziesz musiał ustępować pierwszeństwa...
>>
>> Litości, dalej już są tylko uliczki osiedlowe.
>
> Krzyś, światła są przewidywalne. Można tak cyrklować, żeby dojechać akurat
> na zielone. Jak masz skrzyżowania, to takiego numeru już nei zrobisz.
Probowalem tak pojechac .. we wrocku swiatla malo przewidywalne :-)
No i kompletnie rozsynchronizowane
J.
-
86. Data: 2011-08-28 09:53:11
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 27 Aug 2011 22:37:15 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
> Dnia Sat, 27 Aug 2011 22:05:08 +0200, Shrek napisał(a):
>> Z ciekawości - jakie uzasadnienie w ekodrivingu ma hamowanie silnikiem w
>> wykonaniu Adama w porównaniu z hamowaniem na wyższym biegu (powyżej
>> obrotów biegu jałowego) i hamulcem roboczym na końcu zamiast turlania
>> się z prędkością pieszego na luzie?
>
> Mniej wydasz na klocki hamulcowe.
Ale wiecej na sprzeglo :-)
A uzasadnienie:
a) przy hamowaniu hamulcem na wyzszym biegu nie wiadomo czy odciecie paliwa
nastapi. Pewnie z reguly tak, ale czasem nie, i to czasem da zysk :-)
b) silnik hamuje slabo, jesli Adam sie wczesniej rozpedza mniej, zeby
zdazyc wyhamowac - to mamy zysk :-)
J.
-
87. Data: 2011-08-28 10:53:15
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-08-28 09:53, J.F. wrote:
> Dnia Sat, 27 Aug 2011 22:37:15 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):
>> Dnia Sat, 27 Aug 2011 22:05:08 +0200, Shrek napisał(a):
>>> Z ciekawości - jakie uzasadnienie w ekodrivingu ma hamowanie silnikiem w
>>> wykonaniu Adama w porównaniu z hamowaniem na wyższym biegu (powyżej
>>> obrotów biegu jałowego) i hamulcem roboczym na końcu zamiast turlania
>>> się z prędkością pieszego na luzie?
>>
>> Mniej wydasz na klocki hamulcowe.
>
> Ale wiecej na sprzeglo :-)
>
> A uzasadnienie:
> a) przy hamowaniu hamulcem na wyzszym biegu nie wiadomo czy odciecie paliwa
> nastapi. Pewnie z reguly tak, ale czasem nie, i to czasem da zysk :-)
A czemu ma nie odcinać?
Shrek.
-
88. Data: 2011-08-28 12:03:34
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 28 Aug 2011 09:24:13 +0200, Shrek napisał(a):
>> Niby dlaczego?
> Bo dwa razy częściej zmieniasz biegi.
Naprawdę? Może Ty tak robisz, ja zawsze redukuje do jedynki, kiedy hamuje
do zatrzymania.
Ale to, że masz kiepską technikę jazdy to już wiem, nie musisz po raz
kolejny mi tego prezentować :D
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
89. Data: 2011-08-28 12:06:09
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 28 Aug 2011 09:53:11 +0200, J.F. napisał(a):
>> Mniej wydasz na klocki hamulcowe.
>
> Ale wiecej na sprzeglo :-)
>
> A uzasadnienie:
> a) przy hamowaniu hamulcem na wyzszym biegu nie wiadomo czy odciecie paliwa
> nastapi. Pewnie z reguly tak, ale czasem nie, i to czasem da zysk :-)
> b) silnik hamuje slabo, jesli Adam sie wczesniej rozpedza mniej, zeby
> zdazyc wyhamowac - to mamy zysk :-)
A tak na serio - jasne, że to nie ma wiele wspólnego z ecodrivingiem.
Chodziło o pokazanie, że się da. Natomiast realny ecodriving to unikanie
hamowań w sposób jaki podałeś - przez odpowiednio wczesne zdejmowanie nogi
z gazu, nierozpędzanie się nadmierne, a przyśpieszanie dynamiczne, przy
wykorzystaniu okolic największej sprawności silnika.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
90. Data: 2011-08-28 12:22:02
Temat: Re: [piątkowo] Fred Flinstone, amerykański kumpel Dzidka
Od: Shrek <u...@d...invalid>
On 2011-08-28 12:03, Adam Płaszczyca wrote:
>>> Niby dlaczego?
>> Bo dwa razy częściej zmieniasz biegi.
>
> Naprawdę? Może Ty tak robisz, ja zawsze redukuje do jedynki, kiedy hamuje
> do zatrzymania.
Z czwórki? No to cieniutko to sprzęgło (a raczej jego okładziny) pewnie
wyglądają:P
> Ale to, że masz kiepską technikę jazdy to już wiem, nie musisz po raz
> kolejny mi tego prezentować :D
Ty masz zajebistą - katujesz sprzęgło i utrudniasz ruch, tylko po to
żeby nie używac hamulców zgodnie z przeznaczeniem.
Shrek.