  • 1. Data: 2010-12-01 14:32:51
    Temat: [piątkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku, że 1GB=1000000000 bytes
    :-)))
    Powyższe to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB"
    Ciekawe ile ludzi się na to nabrało i dzwoniło do sklepu gdzie moje 40GB ;-)
    Pozdrawiam po 1024-kroć.

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2010-12-01 14:38:12
    Temat: Re: [piątkowo] Dlaczego dysk 640GB ma 595 GB?
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Bo producent drobnym drukiem napisał na pudełku,
    > że 1GB=1000000000 bytes

    A tak nie jest? :P
    Hint: 1 GB to nie to samo co 1 GiB

    > Powyższe to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB"
    > Ciekawe ile ludzi się na to nabrało i dzwoniło do sklepu gdzie moje 40GB
    ;-)
    > Pozdrawiam po 1024-kroć.

    Spozniles sie z ta sensacja o jakies, czy ja wiem, 10 lat?... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2010-12-01 14:40:20
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-12-01 15:32, Lagod pisze:
> [...]
    > Powyższe to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB"
    > Ciekawe ile ludzi się na to nabrało i dzwoniło do sklepu gdzie moje 40GB

    bosze, kolejny zdziwiony - sprawdź google takich jak ty są tysiące ....

  • 4. Data: 2010-12-01 14:55:53
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > Powyższe to "autentyczny" fakt i dotyczy dysku USB 2,5" Samsung "640GB"
    > Ciekawe ile ludzi się na to nabrało i dzwoniło do sklepu gdzie moje 40GB

    Ale tak jest odkąd dyski zaczęli produkować masowo...

  • 5. Data: 2010-12-01 15:10:05
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-01 15:55, Robson pisze:

    > Ale tak jest odkąd dyski zaczęli produkować masowo...

    A kiedy niby robili je nie masowo?
    Ręcznie i po kilka sztuk robione dyski, nie słyszałem.
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-12-01 15:45:12
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-12-01 15:38, Vituniu pisze:
    > Spozniles sie z ta sensacja o jakies, czy ja wiem, 10 lat?... ;)

    No to przepraszam wszystkich bystrzachów, ale jak do tej pory kupowałem,
    to jasno było wiadomo jaką mają pojemność, a nie drobnym druczkiem.

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2010-12-01 15:57:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Lagod" napisał:

    > No to przepraszam wszystkich bystrzachów, ale jak do tej pory kupowałem,
    > to jasno było wiadomo jaką mają pojemność, a nie drobnym druczkiem.

    I jak kupowałeś taki na przykład dysk 40GB, to on miał na naklejce napisane
    37,25 GB? Serio? I czemu płaciłeś jak za pełne 40 GiB?

    JoteR

  • 8. Data: 2010-12-01 15:59:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-01 16:45, Użytkownik Lagod napisał:

    > No to przepraszam wszystkich bystrzachów, ale jak do tej pory kupowałem,
    > to jasno było wiadomo jaką mają pojemność, a nie drobnym druczkiem.

    Proszę bardzo, napisz jeszcze ile lat temu był to "do tej pory jak
    kupowałem" ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-12-01 16:04:31
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-12-01 16:10, Dawid pisze:

    > A kiedy niby robili je nie masowo?
    > Ręcznie i po kilka sztuk robione dyski, nie słyszałem.
    > Pozdrawiam

    A to może jest pomysł na dobry biznes :) Taki dysk twardy marki Leica,
    ręcznie robiony, pozłacany i pokryty diamentami, to jest coś! ;)

  • 10. Data: 2010-12-01 16:05:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-01 16:10, Użytkownik Dawid napisał:

    > A kiedy niby robili je nie masowo?
    > Ręcznie i po kilka sztuk robione dyski, nie słyszałem.

    Bo wy młodzi nie macie pojęcia co było w czasach przed internetowych.
    http://www.pcworld.pl/artykuly/55740/Pamiec.na.taler
    zu.html
    I zastanów się czy "dyski twarde" wielkości szaf były aby na pewno
    produkowane masowo ?