  • Data: 2009-07-10 20:02:54
    Temat: Re: photoshop z USA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Jul 2009, Jakub Jewuła wrote:

    > Tyle tylko, ze w licencji PSa nie ma zadnego ograniczenia terytorialnego
    > tego typu, poza ograniczeniami eksportowymi do "wrogich krajow" (skrot).

    Zgoda.
    Ale wybierając sobie najoptymalniejsze z możliwych dla "oczkującego"
    wersji, czyli:
    - akceptując i uznając za fakt, że licencja pozwala "zabrać ze sobą"
    oprogramowanie (wraz z prawem do uzywania)
    - pomijając ew. spory wobec "egzemplarza" (każdy, kto powiada że
    nie ma mowy o "egzemplarzu" najpierw musi wyjaśnić możliwość
    traktowania *dla VAT* paczki z programem jak towaru handlowego,
    że przypomnę iż dla VAT WNiP są usługą :))

    ...nadal nie mamy "wprowadzenia za zgodą" na teren UE.
    Dysponen praw (Adobe) nie wyraża sprzeciwu, ale również nie wyraża
    zgody na wwóz do UE - a to nie to samo, nie ma mowy o domniemaniu
    zgody (jedynie może być brak sankcji oraz możliwością żądań
    odszkodowawczych, zgadza się?)
    Zaś *TYLKO* "za zgodą" daje prawo do dalszego zbywania!

    pzdr, Gotfryd