  • Data: 2009-10-30 09:42:10
    Temat: Re: pentax-m
    Od: "gebi" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "iontichy" napisał w wiadomości
    > pytanie hipotetyczne 1, podpinam rzeczony obiektyw Pentax-M do Pentax 100D
    > wlaczam tryb A, ustawiam przyslone na obiektywie, i czy puszka ustawi czas
    > naswietlania ??
    > a. niedorzecznosc
    > b. tak
    > c. tak pod warunkiem....??
    > d. po co ci chlopie taki obiektyw ??
    To chyba test wielokrotnego wyboru :-)
    b - puszka ustawi czas, bo tak działa tryb A, tyle że czas ten będzie poprawny
    jedynie gdy obiektyw będzie w pełni otwarty, bo na takiej przysłonie mierzone
    jest światło. Jeśli więc obiektywem SMC-M 1.7/50mm będziesz robić zdjęcia na
    przysłonie 1.7 to możesz ustawić tryb A i generalnie więcej się nie przejmować.
    c - jak już pisałem wyżej wszystko będzie ok. dopóki robisz na otwartym
    obiektywie
    d - jeśli kupisz obiektyw SMC-A, to będzie Ci działać wszystko poza AF-em