  • Data: 2010-01-03 13:10:29
    Temat: Re: pentax k10d/k20d nikon d80/d90
    Od: juha <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-01-02 14:04, Piotr pisze:

    > Hej!
    >
    > Stoje przed wyborem aparatu, cos raczej troche starszego ze wzgledu na
    > budzet i niestety blisko konca totalnie zglupialem: na liscie zostaly
    > pentax k10d/k20d i nikon d80/d90 przy czym raczej wieksze szanse maja
    > k10d i d80.

    Używałem systemu Pentaxa ponad rok, miałem K100D Super, następnie K10D.
    Jeśli chodzi o stabilizację w body, jest naprawdę mierna, bardzo rzadko
    widać aby w ogóle działa, więc radzę Ci aby było to kryterium pomijalne
    przy wyborze systemu. Szumy w K10D są naprawdę duże, w K100D było
    zdecydowanie lepiej, rzekłbym bardzo dobrze, ale ze względu na małą
    ilość MP. Trzeci problem do szybkość, a raczej jej brak, aparat naprawdę
    ostrzy koszmarnie wolno, a jeśli słońce zajdzie, lub robisz zdjęcia w
    pomieszczeniach to jest już tragicznie, wspomaganie AF lampy 360-ki
    niewiele pomagało.
    Zrezygnowałem z Pentaxa na rzecz Nikona (model D5000). Dzięki temu
    pozbyłem się wszystkich ww. problemów. Stabilizacja działa naprawdę
    dobrze, patrząc przez wizjer i dociskając przycisk do połowy, naprawdę
    widać jak obraz w wizjerze się zamraża. Szumy... chyba każdy widział,
    jaką matrycę ma D300, D90, D5000. Spokojnie użyteczne ISO1600, można
    pokusić się używanie nawet ISO3200 (również jak w K-x). Autofokus ...
    tutaj prawdziwa przepaść. Jeśli zamierzam sfotografować coś, co się
    rusza, ucieka, mogę śmiało powiedzieć, że na 80% zdjęć, będzie właśnie
    to, co miało być, jeśli chodzi o porównanie do Pentaxa ... w porywach do
    20%.

    juha