    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: pendrive - sie zrobil ReadOnly
    Date: Tue, 11 Jan 2011 01:41:30 +0100

    > no i tak: flash rozebrany z obudowy i zostal odczytany kontroler
    >
    > PS2136CD Phison
    >
    > na stronie flashboot.ru zostaly znalezione narzedia pod ten konkretnie
    > (rodzine) kontroler - m.in phison formater
    >
    > low level format i po problemie. Poten nalezalo tylko sformatowac pod
    > windows na fat32 i pen ozdrowial.

    Mój taki sam pendrive uszkodził się kilka dni temu więc ten wątek dał mi
    pewne nadzieje, zamiast rozbierać pendrive skorzystałem z polecanego
    programu ChipGenius który wykrył chipset Skymedi sk6211/sk6281 również
    stosowany w tych pendrive. Niestety żaden teoretycznie pasujący program
    nie chciał pendraka rozpoznac i naprawić. Po rozebraniu okazało się że
    chipset to naprawdę nie sk6211 tylko sss6677, do niego udało mi się
    znaleźć soft do testowania kości pamięci 3S_USB_OnCardSorting_V3.017 ten
    pędraka rozpoznał i testował kilka minut nie wykazując błędów flash. Co
    najdziwniejsze w czasie testu pendrive został sformatowany, jest znów
    sprawny tylko nie zgłasza się teraz jako Kingston Data Traveller ale
    jako UltraNet USB Flash Disc :) i co dziwne program ChipGenius zaczął
    prawidłowo rozpoznawać jego chipset czyli że poprzednie jego wskazanie
    nie było błędem programu tylko czym? tego akurat nie rozumiem.