  • 1. Data: 2016-02-12 15:00:35
    Temat: pendrive Sandisk 4GB Cruzer padaka, soft naprawczy do chipa?
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    Taki pen:
    http://www.imagebam.com/image/2933c7464741001

    Obecnie jest "wykrywany" jako nieznane urządzenie
    http://www.imagebam.com/image/37db03464741618
    Kilka miesięcy temu jeszcze działał ale było ostrzeżenie, że pracuje na
    prędkości zwolnionej, transfery wtedy były w okolicy USB1 ~1MB/s.
    Raz pomogło mu na chwilę potraktowanie go programem HDD Low Level Format
    http://hddguru.com/software/HDD-LLF-Low-Level-Format
    -Tool/
    Ale dziś tylko się zgłasza jako nieznane urządzenie.

    Da się coś jeszcze z tym zrobić?
    Jakiś soft resetujący tego chipa? Czy raczej kwestia, że na PCB lecą jakieś
    przelotki?
    Kiedyś pisałem do sandiska ale tam nie ma z kim gadać ja o gruszcze oni
    odpisują o pietruszce. W ogóle nie czytają tego co się do nich pisze i z
    czym jest problem, oni w odpowiedzi przysyłają mi durny program do pomiaru
    prędkości odczyt/zapis.... więc serwis mają do d...
    Takie ADATA wchodzi się na stronę klepie się nr seryjny pena i na tej
    podstawie strona generuje link do softu naprawczego - czyli identyfikują na
    podstawie SN: co tam w środku siedzi i do tego odpowiedni soft zapodają. W
    przypadku ADATA działa to wyśmienicie i pięknie wskrzesza niby już umarłe
    peny.
    Powstaje pytanie czy do Sandisk-ów coś takiego istnieje?
    Dane na wskazanym Sandisku pedrive nieistotne, chodzi o sposób przywrócenia
    go do życia dowolną metodą ale skuteczną.

  • 2. Data: 2016-02-12 15:21:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kup sobie nowy.

  • 3. Data: 2016-02-12 15:36:48
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Zenek Kapelinder"
    > Kup sobie nowy.

    Zabłysnąłeś chłopie.........................
    Po to jest grupa elektronika żeby próbować coś zaradzić, coś się nowego
    dowiedzieć, po to jest dyskusja, która może rzucić nowe światło na
    zagadnienie.
    Chodzi o rozważenie przypadku elektronicznego, a nie tam jakieś opłacalność
    niepłacalność.
    Idąc twoim głupim tokiem to w ogóle niewarto żyć, bo życie kosztuje.
    Czekam na rozwiązania od elektroników, a nie kup sobie nowe. Nowych mam
    kilka więc nie będę nic kupował.

  • 4. Data: 2016-02-12 15:50:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nowe swiatlo na cos wartego kilka zlotych. Jeszcze jak by chodzilo o odzyskanie
    danych majacych bezposredni zwiazek z bezpieczenstwem Ziemi. Od jakiegos czasu czekam
    az ktos spyta czy papier toaletowy mozna prac. Doczekam sie.

  • 5. Data: 2016-02-12 16:32:23
    Od: Killer2 <o...@o...com>

    W dniu 2016-02-12 o 15:00, jedrek pisze:
    > Taki pen:
    > http://www.imagebam.com/image/2933c7464741001
    >
    > Obecnie jest "wykrywany" jako nieznane urządzenie
    \\

    jw, kup sobie nowy

    ja dostałem reklamówkę od PQI 16GB był fajny metalowy, w czasie
    pierwszego nagrywania długiego filmu nastąpił reset, od tego momentu
    pendrive po włożeniu: jest dźwięk plunplay znajduje urządzenie:

    13FE USB DISC 50X USB Device i tyle...

    ale nie ma litery dysku

    pendrajw poszedł do śmieci

  • 6. Data: 2016-02-12 17:49:49
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    az ktos spyta czy papier toaletowy mozna prac. Doczekam sie.

    Jak tam chcesz ;)
    W czasach braku wszystkiego (w tym papieru) padło hasło "papier
    toaletowy perforowany" jako lekarstwo na jego brak ;)
    Bodaj w Przeglądzie Technicznym (jako dowcip oczywiście).

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2016-02-12 18:02:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 Feb 2016 15:36:48 +0100, "jedrek" <jedrek@jedrek> wrote:
    > Po to jest grupa elektronika żeby próbować coś zaradzić, coś się
    nowego
    > dowiedzieć, po to jest dyskusja, która może rzucić nowe światło na
    > zagadnienie.

    Wbrew tego co sobie wyobrażasz takie rzeczy są praktycznie
    nienaprawialne. Kup sobie nowy.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2016-02-12 18:16:45
    Od: v...@g...com

    użytkownik Killer2 napisał:

    > 13FE USB DISC 50X USB Device i tyle...
    >
    > ale nie ma litery dysku
    >
    > pendrajw poszedł do śmieci

    Też tak miałem, wpadłem na prosty pomysł
    panel sterowania- menedżer urządzeń- przypisanie
    litery do urządzenia i tadaaaaaaaaa, udało się.
    A dlaczego coś się samo przestawiło, nie wnikałem.

  • 9. Data: 2016-02-12 18:26:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-02-12 o 15:36, jedrek pisze:
> [...]
    > Po to jest grupa elektronika żeby próbować coś zaradzić, coś się nowego
    > dowiedzieć, po to jest dyskusja, która może rzucić nowe światło na

    Poniekąd ma rację w przypadku pendraków od Sandiska.
    Sam miałem fajnego Cruzera, którego za wcześnie wytargałem z portu USB.
    Zrobił się o wielkości 0 bajtów i kosz. Nie ma żadnych programów.

    http://www.flashdrive-repair.com/
    http://www.rmprepusb.com/tutorials/repair-your-usb-f
    lash-drive

    --
    Irokez

  • 10. Data: 2016-02-12 19:17:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    > nowego
    >
    > Wbrew tego co sobie wyobrażasz takie rzeczy są praktycznie
    > nienaprawialne. Kup sobie nowy.

    No nie wiem, jeden tu pisze o ręcznym przypisaniu litery, kiedyś inny
    opisywał podłączenie karty po ISP do procka co ją "zresetowało". Ale
    takie teraz czasy, *KUP*.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html