  • 11. Data: 2011-11-27 00:16:57
    Temat: Re: pendrive
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Rafal Lukawski" <r...@l...pl> wrote in message
    news:japo7b$t8e$2@news.onet.pl...
    > Nie ma czegoś takiego jak brak awaryjności. Pamięci Flash z definicji mają
    > ograniczoną liczbę cykli kasowania, więc z definicji ich czas

    a czy sam dostęp (odczyt) też 'zużywa'?
    Czy jesli operacja zapisu jest średnej częstotliwości jedan/kilka plików na
    tydzień, i jakis tam codzienny odczyt (oglądanie filmu albo granie muzy z
    flasha), to jest szansa dojść do końca sprzętu zanim się znudzi / kupi nowy,
    lepszy szybszy nowocześniejszy po ~5 latach?

  • 12. Data: 2011-11-27 00:18:40
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    zatem, jacy producenci robią solidne flashe usb? (ew. które modele) - jest
    taka półka?

  • 13. Data: 2011-11-27 00:42:02
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    lamia wrote:

    > a czy sam dostęp (odczyt) też 'zużywa'?

    Nie.

> [...]
    > z flasha), to jest szansa dojść do końca sprzętu zanim się znudzi / kupi
    > nowy, lepszy szybszy nowocześniejszy po ~5 latach?

    Przewidzianej liczby cykli kasowania nie przekroczysz.

  • 14. Data: 2011-11-27 10:20:42
    Od: "lamia" <l...@o...pl>

    "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> wrote in message
    > Przewidzianej liczby cykli kasowania nie przekroczysz.

    nie pytałam czy przykroczę, a czy osiągnę...

  • 15. Data: 2011-11-27 10:42:23
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > zatem, jacy producenci robią solidne flashe usb? (ew. które modele) - jest
    > taka półka?

    Nie wiem jak jest teraz, ale ładnych parę lat temu zakupiłem Sandisk Cruzer
    Contour 4 GB i do dziś go intensywnie używam (codziennie) bez najmniejszych
    problemów. Jest do tego b. szybki. Chętnie bym nabył jakiegoś większego
    następcę, ale tak samo niezawodnego.

    latet

  • 16. Data: 2011-11-27 10:44:52
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-27 11:20, lamia wrote:
    > "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> wrote in message
    >
    > nie pytałam czy przykroczę, a czy osiągnę...

    zdecydowanie, dlatego np. dyski SSD mają zaawansowane algorytmy mapujace
    sektory/bloki widziane z pkt widzenia OS na wewnetrzne struktury tak by
    zrownowazyc liczbe zapisow.

    W Pen'ach takie elementy nie występują (co nie znaczy, ze ktos nie
    stworzyl lub nie stworzy bardziej zaawansowanego urzadzenia), takze
    znacznie szybciej mozna je wykonczyc, biorac jednak typowe zastosowanie
    (zapis raz na kilka dni/tygodni to i 10 lat wytrzyba bez bledu)

  • 17. Data: 2011-11-27 11:05:29
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Rafal Lukawski wrote:

    > zdecydowanie, dlatego np. dyski SSD mają zaawansowane algorytmy mapujace
    > sektory/bloki widziane z pkt widzenia OS na wewnetrzne struktury tak by
> [...]

    Występują.
    Tyle że realizują mniej złożone techniki, bo do pendrive nikt nie włoży tak
    mocnego procesora i tyle pamięci RAM, co do dysku SSD.

  • 18. Data: 2011-11-27 11:06:07
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    lamia wrote:

    > "Wojciech Jaczewski" <w...@o...pl> wrote in message
    >
    > nie pytałam czy przykroczę, a czy osiągnę...

    Nie osiągniesz.

  • 19. Data: 2011-11-27 12:53:11
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-27 12:06, Wojciech Jaczewski wrote:

    > Nie osiągniesz.

    Nawet dla jednego bloku, a możesz to jakoś uzasadnić? Niektóre peny
    pracują 24h/dobe, kiedy padnie, gdy będą wykonywane non stop operacje
    zapis/kasowanie?

  • 20. Data: 2011-11-27 14:29:12
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Rafal Lukawski wrote:

    > Nawet dla jednego bloku, a możesz to jakoś uzasadnić? Niektóre peny
    > pracują 24h/dobe, kiedy padnie, gdy będą wykonywane non stop operacje
    > zapis/kasowanie?

    W opisanym zastosowaniu (zapisywanie kilku plików na tydzień) do limitu się
    nie dojdzie.

    Jeśli chodzi o to, kiedy padnie jeśli będą non-stop wykonywane
    zapis/kasowanie, to nie wiem.
    Jednak jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że zanim jeszcze pendrive się
    zużyje przy takiej specyfice użytkowania, użytkownik będzie miał okazję
    wiele razy zaznać utraty danych - nie wynikającej wcale z przekroczenia
    limitu liczby cykli kasowania - i zastąpi pendrive klasycznym dyskiem.