  • Data: 2011-01-09 13:07:20
    Temat: Re: pech...zderzenie z duza bryla lodu, urwany silnik itd....
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ig73g1$vpi$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > jak widziales to bryla lezala na jasniejszym i ladnie sie komponowala z
    > terenem, obok 2 czarne wyjezdzone pasy.
    > moze i bym zauwazyl jakbym tam czegos wypatrywal z uwaga. bardziej patrze
    > czy czlowieka nie rozjezdzam

    Patrząc na te zdjęcia uważam, że największą głupotą było zapier....ć z taką
    prędkością po takiej drodze, która posiada 3 wyjeżdżone koleiny służące do
    poruszania się samochodów w obydwu kierunkach oraz tak zalodzoną
    nawierzchnię. Tym bardziej, że był to teren zabudowany i słabo oświetlony.
    Gdybyś jechał tam z mniejszą prędkością miał byś szansę zauważenia tej bryły
    lodu i uniknięcia zderzenia.
    Nawet jeżeli byś przywalił to mogło się obyć bez większych lub w ogóle bez
    uszkodzeń.

    Piszesz: "bardziej patrze czy czlowieka nie rozjezdzam".
    Wybacz, ale takie stwierdzenie swiadczy tylko o Twoim bardzo małym
    doświadczeniu jako kierowca.
    Będąc kierowcą musisz widzieć wszystko, zarówno ludzi, inne pojazdy, dzieci,
    zwierzęta, dziury w jezdni, a także i takie przeszkody jak ta bryła lodu i
    wszystko to czego nie da się przewidzieć. Mówiąc kolokwialnie "masz mieć
    oczy zarówno na głowie jak i w d...., czyli dookoła głowy".
    Pamiętaj też o podstawowej zasadzie: jezeli nie mam dostatecznej widoczności
    to zwalniam do takiewj prędkości, która umożliwia mi podjęcia prawidłowej
    reakcji w razie pojawienia się przeszkody w zasięgu wzroku.