  • Data: 2019-09-24 23:49:50
    Temat: Re: pcb
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Roberta??

    no skleroza. Roger czy Robert :) ... Ostatnio mi się nasila :\

    > Swoją drogą - komputery potrafią zasymulować cokolwiek. Pogodę, reakcję
    > jądrową, taniec gwiazd na niebie... To tylko kwestia zrozumienia jak
    > działa symulowany obiekt. Działanie mózgu (nie tylko ludzkiego) jest póki
    > co zagadką, ale jak już się dowiemy, to i emulator się napisze.

    Jeżeli działanie opiera się na kwantowych procesach to jak chcesz to
    symulować ? Jakakolwiek symulacja "dyskretna" będzie gorzej niż ułomna.
    To będzie tak samo realistyczne jak krzaki w grze wytworzone za pomocą
    bitmapy.

    No chyba, że z użyciem odpowiednio dużego komputera kwantowego. I to -
    przy założeniu, że w grę nie wchodzi "połączenie" z czymś, co istnieje
    poza materią. Bo wtedy rzecz się komplikuje.

    Zgadzam się wstępnie z tym cytatem spod polskiego artykułu o
    mikrotubulach ;

    "Z hipotez na temat kwantowego podłoża świadomości wynikają interesujące
    konsekwencje dla perspektyw rozwoju sztucznej inteligencji. Zgodnie z
    nimi prawdziwie świadomej AI nie mamy szans zbudować na bazie
    klasycznej, opartej na krzemie i tranzystorach technologii. Dopiero
    komputery kwantowe - i to nie te obecnej ani nawet kolejnej generacji -
    otworzą drogę do "prawdziwego", czyli świadomego, syntetycznego mózgu. "