  • 11. Data: 2009-03-25 21:26:06
    Temat: Re: pasy nerkowe
    Od: falco <m...@w...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > przy takim prądzie ładowanie jest własnie do tego.

    Dziękuję! ;)
    Wróciłem właśnie z Lidla w Piasecznie, ale niestety po pasach nerkowych
    czy ładowarkach nie było nawet śladu... :(
    Odblasków też już nie było, więc zapytałem obsługę, która przytargała z
    zaplecza ostatnią sztukę odblasków... ;)

    Są dość delikatne, ale jak za 25 złociszy z TUV, germańskie nie ma co
    wybrzydzać. ;)

    --
    (Po)zdrówka! falco

    sen an jawie SenNa... Jawa 353 '58 175

  • 12. Data: 2009-03-25 22:30:23
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Solo pisze:

    > A w Czestochowie w Lidlu nie maja takiego pasa.

    Proponuje napisac skarge do dyrekcji Lidla.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 13. Data: 2009-03-26 14:42:55
    Od: falco <m...@w...pl>

    Skoczyłem dziś na Ursynów (Pileckiego/Gandhi), więc jeśli kogoś
    interesuje to pasów odblaskowych oraz ładowarek mieli jeszcze sporo, ale
    oferta jest ograniczona czasowo/ilościowo.

    Skusiłem się na ładowarkę i właśnie testuję na aku 6V 10A (nadaje się
    tylko do ołowiowych max 12A). Cena 29.90 jest symboliczna, więc cudów
    się nie spodziewam, ale mam nadzieję, że w awaryjnej sytuacji się
    sprawdzi, bo można ją schować w kieszeni. ;)

    --
    (Po)zdrówka! falco
    sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175

  • 14. Data: 2009-03-26 15:15:50
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Thu, 26 Mar 2009 15:42:55 +0100, falco <m...@w...pl> wrote:

    >Skusiłem się na ładowarkę i właśnie testuję na aku 6V 10A (nadaje się
    >tylko do ołowiowych max 12A).

    A to nie jest tak, że mozna ładować wszystko, tylko odpowiednio dłużej
    (i z korzyścią dla akumulatora)?

    Jakis czas temu ładowałem akumulator 85Ah ładowarką 300mAh z Louisa.
    Trwało z tydzień, ale w końcu naładowało do pełna.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 15. Data: 2009-03-26 15:23:14
    Od: falco <m...@w...pl>

    Eskimos pisze:

    > A to nie jest tak, że mozna ładować wszystko, tylko odpowiednio dłużej
    > (i z korzyścią dla akumulatora)?

    szczerze mówiąc, to nie mam pojęcia, bo do tej pory używałem klasycznego
    prostownika, ale ponieważ jest duży i potrzebny w 2 garażu, to skusiłem
    się na małą ładowarkę... ;)

  • 16. Data: 2009-03-27 13:13:38
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Eskimos wydusił z siebie te słowy:

    > A to nie jest tak, że mozna ładować wszystko, tylko odpowiednio dłużej
    > (i z korzyścią dla akumulatora)?

    oczywiście, ze mozna

    Subject: Re: pasy nerkowe
    Date: Wed, 25 Mar 2009 08:40:22 +0100

    tylko po co?
    ps. i dlaczego niby z korzyscią dla aku?

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 17. Data: 2009-03-27 15:40:38
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Fri, 27 Mar 2009 14:13:38 +0100, "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>
    wrote:

    >ps. i dlaczego niby z korzyscią dla aku?

    Bo się mniej grzeje i lepiej odsiarcza, co wpływa na jego pojemność i
    trwałość.

  • 18. Data: 2009-03-27 16:08:49
    Od: falco <m...@w...pl>

    Eskimos pisze:

    > Jakis czas temu ładowałem akumulator 85Ah ładowarką 300mAh z Louisa.
    > Trwało z tydzień, ale w końcu naładowało do pełna.

    hehehe u mnie jak na razie 3 dzień ładuje się... 10A 6V ;););)

  • 19. Data: 2009-03-27 16:22:10
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Eskimos wydusił z siebie te słowy:

    > Bo się mniej grzeje i lepiej odsiarcza, co wpływa na jego pojemność i
    > trwałość.

    a nie jest to jednak tak, ze ważne, zeby nie łądować aku dużym (stosunkowo
    dużym prądem do pojemności aku) a nie, zeby łądowac go minimalnym prądem?
    Ja rozumiem, ze jak ktoś przegina z za duzym prądem to jest źle .. ale
    wytłumacz mi jaka jest różnica w ładowaniu akumulatora o pojemności 50Ah
    prądem <4-5A a ładowaniem prądem rzędu 0,5A
    Nie ma sensu przeginać bo nie widać różnicy, a jak nie widać różnicy to po
    co tyle czekać ;)

    ps. kto powie jakie są prody w starym akumulatorze te co go rozłądowują
    samoczynnie - jak one sie nazywają .. prąd upływu - tak?

  • 20. Data: 2009-03-27 16:48:23
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Fri, 27 Mar 2009 17:22:10 +0100, "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>
    wrote:

    >wytłumacz mi jaka jest różnica w ładowaniu akumulatora o pojemności 50Ah
    >prądem <4-5A a ładowaniem prądem rzędu 0,5A

    Nie wiem czy nie napisze bzdury :), ale o ile w przypadku akumulatorów
    nowych i względnie swiezych - powiedzmy rocznych, to faktycznie
    roznica niewielka, to w akumulatorach starszych, niedoładowywanych,
    stojących dłuższy czas itp. płyty pokrywaja się siarczanem ołowiu, co
    zmniejsza ich powierzchnię czynną, zmniejszając też pojemnośc
    akumulatora. Podczas ładowania takiego akumulator małym prądem
    siarczany sie rozpuszczają, odsłaniając płyty. I o ile w przypadku
    akumulatora albo świeżego, albo regularnie uzywanego to ładowanie
    prądem 1/10 jest w zupełności wystarczające, to starszym akumulatorom
    można zrobic dobrze ładując je prądem mniejejszym. Prąd 1/10 szybciej
    zacznie rozkładać wodę (bąblowanie) pozostawiając siarczany
    przyklejone do płyt.

    >Nie ma sensu przeginać bo nie widać różnicy, a jak nie widać różnicy to po
    >co tyle czekać ;)

    Pewno ze tak. Ja mam po prostu tamten duzy akumulator leżący w garazu
    jako dodatkowy/pomocniczy, to moge go ładowac i 2 tygodnie i czas mi
    nie robi.