  • 1. Data: 2010-07-01 21:30:23
    Temat: parkowanie na chodniku
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    Niby prosta sprawa, ale...

    "Chodnik ma tam około 5 metrów szerokości, więc nawet parkując na nim
    pojazd pozostawało przepisowe 1,5 metra dla pieszych. Szkopuł w tym, że
    na tym odcinku ustawiono znak drogowy "zakaz zatrzymywania".

    źródło:
    http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczens
    two/news/na-chodniku-nie-wolno,1501026

  • 2. Data: 2010-07-01 22:06:48
    Temat: Re: parkowanie na chodniku
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pojazd pozostawało przepisowe 1,5 metra dla pieszych. Szkopuł w tym, że na
    > tym odcinku ustawiono znak drogowy "zakaz zatrzymywania".

    w całej tej sprawie najgporsze jest to, ze cała ta procedura sądowa będzie
    kosztowała całkiem spore pieniądze, kiedy tak naprawde nie ma sie czym
    zajomować, bo sprawa jest jasniutka jak słoneczko.
    Zakaz zatrzymywania sie i postoju, jesli nie ma wyłączenia chodnika to
    obowiązuje również na chodniku tak samo kowalskiego, jak i wielce szanowną
    Panią sędzie... i cały ten proces świadczy tyko i wyłącznie o jej
    lekceważącym podejściu do prawa.

    end.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 3. Data: 2010-07-01 22:10:47
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > sprawa jest jasniutka jak słoneczko.
    > Zakaz zatrzymywania sie i postoju, jesli nie ma wyłączenia chodnika to
    > obowiązuje również na chodniku.

    Fakt. Zastanawiające jest jednak to, że nawet Sąd Apelacyjny miał z tym
    problem...

  • 4. Data: 2010-07-01 22:25:54
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 1 Jul 2010 22:10:47 +0200, M1SLQ napisał(a):

    > Fakt. Zastanawiające jest jednak to, że nawet Sąd Apelacyjny miał z tym
    > problem...

    Dla pewnego sądu było oczywiste że znak po lewej stronie jezdni (i tylko
    po lewej) jest obowiązujący na drodze dwukierunkowej.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-07-01 22:31:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Jul 2010 21:30:23 +0200, M1SLQ wrote:
> [...]
    >pojazd pozostawało przepisowe 1,5 metra dla pieszych. Szkopuł w tym, że
    >na tym odcinku ustawiono znak drogowy "zakaz zatrzymywania".

    No prosze, a niektorzy narzekaja ze nie zyjemy w praworzadnym kraju.

    Teraz tylko sprawdzic jak pani sedzia i czlonkowie pierwszego skladu
    orzekajacego traktowali zwyklych ludzi oskarzonych o parkowanie na
    zakazie - bo moze rzeczywiscie nalezy ich wywalic za uchybienie
    godności sędziego. Mozna w zawieszeniu :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-07-01 23:04:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    MadMan w <news:1kjo2fp3vccg9.dlg@rower.power.pl>:

    > Dla pewnego sądu było oczywiste że znak po lewej stronie jezdni (i tylko
    > po lewej) jest obowiązujący na drodze dwukierunkowej.

    Nie manipuluj -- delikwent się przyznał, że wiedział o drodze dla rowerów...

    P.S.

    Zakaz wyrażony znakiem B-35 lub B-36:
    dotyczy tej strony drogi, po której znak się znajduje.

    Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla
    pojazdów skręcających w lewo mogą nie być umieszczone po prawej stronie
    drogi.

    Z tego prawie na wprost można wysnuć wniosek, że znak B-35 lub B-36
    umieszczony po prawej stronie drogi nie dotyczy lewej strony drogi, przepis
    ogólny zabrania zatrzymywania się:

    na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju
    pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni
    dwukierunkowej o małym ruchu;

    Ergo: skoro znak zabrania zatrzymania się na chodniku po prawej stronie
    drogi, to nie zabrania zatrzymania się na chodniku po lewej stronie drogi
    ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2010-07-01 23:07:01
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 1 Jul 2010 23:04:06 +0200, 'Tom N' napisał(a):

    > Nie manipuluj -- delikwent się przyznał, że wiedział o drodze dla rowerów...

    Nie zmienia to tego co napisałem w ogóle.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-07-01 23:43:17
    Od: "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-07-01 22:31, J.F. pisze:

> [...]
    > zakazie - bo moze rzeczywiscie nalezy ich wywalic za uchybienie
    > godności sędziego. Mozna w zawieszeniu :-)

    Za uchybienie godności też można. Ale za nieuctwo na pewno.

  • 9. Data: 2010-07-02 08:10:19
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *Kuba (aka cita)* napisał(-a):

    > Zakaz zatrzymywania sie i postoju, jesli nie ma wyłączenia chodnika to
    > obowiązuje również na chodniku

    Aż się boję mysleć co to będzie, jak przy znakach B-25 nie będzie info,
    że nie dotyczy chodnika. Analogicznie z C-18, C-14 etc. :/

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 10. Data: 2010-07-02 12:17:47
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2010-07-01 23:43, j...@p...onet.pl pisze:

    > Za uchybienie godności też można. Ale za nieuctwo na pewno.

    To nie jest nieuctwo - to bezczelność.
    I to od początku do końca.
    Od początku, czyli od biadolenia, że czasem zdarzało się pani przyjechać
    na 06:00 do roboty, żeby znaleźć miejsce do parkowania, a wystarczyło na
    06:45 i przespacerować się 15 minut od ul. Pochulanki.
    Od lekceważenia oczywistych przepisów.
    Przez przychylność kolegów, którzy w wyroku zacytowali tylko fragment
    przepisu, który reguluje zatrzymywanie się (przepisu, który połowa
    kierowców zna na pamięć).
    Przez to, że sąd najwyższy musiał się podobną (jakże błahą!!!) sprawą
    zajmować trzeci raz.
    Po fakt, że sąd znów musi się zająć tą sprawą. Sprawą o niepraidłowe
    parkowanie - żenada...

    Ciekawią mnie dwie sprawy:
    1) kto zgłosił fakt złego parkowania - czy strażnik miejski, czy inna
    osoba i co się z tym człowiekiem teraz dzieje
    2) czym zasłużyła sobie pożalsięboże sędzina na nieuwalenie sprawy na
    wcześniejszym etapie

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański