  • 1. Data: 2010-07-01 19:56:47
    Temat: Przewody ciśnieniowe klimatyzacji - pytanie
    Od: "Piotr Śmiech" <l...@g...pl>

    Witam,
    Muszę dorobić przewody klimatyzacji - mam nową sprężarkę z inną konfiguracją
    podłączeń. Stare przewody są częściowo elastyczne, a częściowo z odpowiednio
    wygiętych rurek aluminiowych. Czy te aluminiowe odcinki można zastąpić
    przewodem elastycznym (gumowym)? Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, ze
    względu na minimalny promień zgięcia - ale w sytuacji gdy elastyczny przewód z
    niczym nie koliduje i łagodnym łukiem zapewnia połączenie między dwoma elementami?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,
    PS

  • 2. Data: 2010-07-02 10:59:01
    Temat: Re: Przewody ciśnieniowe klimatyzacji - pytanie
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

> [...]
    > przewód z
    > niczym nie koliduje i łagodnym łukiem zapewnia połączenie między dwoma

    Można zastąpić innym, nie utlenionym kawałkiem rurki aluminiowej o zbliżonym
    do oryginalnego przekroju wewnętrznym.
    Guma się nie sprawdzi w takich warunkach.
    Sprawdź dobrze czy ten kawałek gumowy to przpadkiem nie nakładka na
    aluminiową rurkę montowana w celu ochrony.
    WOJO

  • 3. Data: 2010-07-02 15:54:31
    Od: "Piotr Śmiech" <l...@g...pl>

    WOJO <s...@a...unknown.hehe> napisał(a):

> [...]
    > Sprawdź dobrze czy ten kawałek gumowy to przpadkiem nie nakładka na
    > aluminiową rurkę montowana w celu ochrony.

    Chodziło mi o przewody gumowe do klimatyzacji - takie, które mają ścianki
    prawie 1cm grubości. Cena przewodu gumowego wraz z zaciskaniem końcówek jest
    niższa, niż wyginanie nowej rurki aluminiowej. Wcześniej wloty sprężarki
    wypadały w innym miejscu i zastosowanie rurki aluminiowej było niezbędne.
    To na pewno przewody elastyczne - łączą sprężarkę, która jest na silniku z
    resztą instalacji, która jest w komorze silnika.

    Pozdrawiam,
    PS

  • 4. Data: 2010-07-02 22:59:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Śmiech" <l...@g...pl> wrote in message
    > Czy te aluminiowe odcinki można zastąpić przewodem elastycznym
    > (gumowym)?

    Nie widzę powodu dla którego nie można by było.
    Pod warunkiem że użyjesz przewodów z materiału odpornego
    na płyny klimatyzacji, ale tego nie trzeba dodawać?

    Jak zamierzasz osiągnąć szczelność połączeń?

  • 5. Data: 2010-07-02 23:57:16
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 1 Jul 2010 17:56:47 +0000 (UTC), Piotr Śmiech napisał(a):

> [...]
    > wygiętych rurek aluminiowych. Czy te aluminiowe odcinki można zastąpić

    Ja mam tak zrobione. Przewód aluminium-guma-aluminium-guma-aluminium miał
    przetarty środkowy odcinek aluminiowy. Serwis klimy dorobił cały środek z
    rury gumowej, zostawiając skrajne odcinki aluminiowe. Część gumowa została
    dodatkowo wpuszczona w peszla. Marudzili w serwisie, że to długo nie
    podziała, ale jeżdżę tak już dwa lata i klima jest szczelna. Ważne by całą
    operację zrobił profesjonalny serwis klimy. Mi to robił Apex Klima w Gdyni
    na Północnej - na co dzień montują i serwisują agregaty chłodnicze na
    kontenerach i ciężarówkach - osobowe auta, to tylko dla sportu robią.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 6. Data: 2010-07-03 09:05:18
    Od: "Piotr Śmiech" <l...@g...pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

> [...]
    > na płyny klimatyzacji, ale tego nie trzeba dodawać?
    >
    > Jak zamierzasz osiągnąć szczelność połączeń?

    Chcę założyć normalne przewody do klimatyzacji i normalnie je "zakuć" na
    końcach - mam nadzieję, że warsztat, który wybrałem będzie miał odpowiednią
    prasę do tego.

    Pozdrawiam,
    PS