  • Data: 2009-07-31 16:38:50
    Temat: Re: pare fotek z ksiazki
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak nie wpływa? Ten "purple fringing", fioletowe kolory, wyprane
    > światła? Nie wpływają na odbiór? Przecież to nowa poetyka (no może nie
    > aż tak nowa, ale inna, charakterystyczna).

    Trochę się rozmijamy. Ja pytam po co użył komórki, tzn po co w tym wypadku w
    ogóle o tym wspomina? Mam tu 5D na biurku i mogę strzelić takie wyprane fotki
    w 5 sekund. Mam jakies stare klisze, ktore tez tak wygladają.
    Dla mnie komórka i w niej aparat przyniosła możliwość bezinwazyjnego
    wykonywania zdjęć, co ma rzeczywisty Wpływ na odbiór. Ostatnie z pokazywanych
    zdjęć.. ta para widziana z tyłu.. jest najbliżej tego o czym prubuję
    powiedzieć. Zdjęcia niebieskiego i żółtego budynku równie dobrze mogłyby być
    zrobione mamiyą 7.
    rs wspomniał chyba o wrazliwości, czy jakoś tak... albo to miał na mysli. No
    więc jedyna wrażliwość jaką tu widzę przejawia się w tłumaczeniu czym zdjęcia
    były robione. Jedynie ten fakt ma tutaj znaczenie i jedynie jego uchwycenie,
    przez czytelnika, ma tu sens. Bo w jakiś sposób daje możliwość korespondencji
    z autorem.

    > Zauważ, że te zdjęcia prezentowane są nie jako po prostu "My Images"
    > lecz "Images from My Phone", nieważne czy z pretensją, że "mimo" czy
    > jako usprawiedliwienie "bo ponieważ" komórką. Dla kogoś może to być
    > równie pretensjonalne, jak "robione średnim", "w pełni analogowy
    > proces", czy "bez fotoszopa".

    Przykład tych zdjęć mówi, że znaczenie czym robisz jest żadne doputy dopuki
    nie wiesz czym robisz;)

    Pozdrawiam
    Marek