  • 1. Data: 2011-05-30 18:43:30
    Temat: panoramio
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Czy ktos korzysta aktywnie z Panoramio? To znaczy uploaduje tam swoje
    zdjecia?
    A jak tam jest z niebezpieczenstwem ewentualnego wykorzystania naszego
    zdjecia w celach komercyjnych?
    W helpie panoramiowym pisza ze nasze zdjecia sa chronione itd, ale jak
    to wyglada w praktyce?
    TA

  • 2. Data: 2011-05-31 09:41:33
    Temat: Re: panoramio
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 30 Mai, 20:43, T...@s...in.the.world wrote:
> [...]
    > zdjecia w celach komercyjnych?
    > W helpie panoramiowym pisza ze nasze zdjecia sa chronione itd, ale jak

    w praktyce wyglada to tak , ze gdyby nawet ktos skopiowal i sprzedal
    to sie o tym nie dowiesz , a gdyby nawet to zdjecia sa tak malo
    wartosciowe ze nikomu sie nie bedzie chcialo kiwnac palcem w bucie.
    W D aby uniknac takich trywialnych spraw sadowych wprowadzono
    ryczalt za kradziez zwyklych zdjec - 100 euro (np wykorzystanie
    cudzego zdjecia produkto na ebay).
    nic tylko sie modlic , zeby ktos chcial ukrasc .

  • 3. Data: 2011-05-31 10:45:58
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 31 May 2011 02:41:33 -0700, XX YY napisał(a):

> [...]
    > na ebay).
    > nic tylko sie modlic , zeby ktos chcial ukrasc .

    od kiedy są takie przepisy i czy u nas obowiązują? Bo zdaje się, że 3
    lata temu jakieś 800 - 1000 EU mi przeszło koło nosa.... :-(

    --
    pzdr
    meping

  • 4. Data: 2011-05-31 11:34:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    .

    > od kiedy są takie przepisy i czy u nas obowiązują? Bo zdaje się, że 3
    > lata temu jakieś 800 - 1000 EU mi przeszło koło nosa.... :-(
    >
    > --

    ja wiem o tym kilkunastu miesiecy.
    chodzi glownie o tzw zdjecia " trywialne " codzienne , amatorskie.
    jak je wycenic?.
    Nie przesadzajmy , wartosc rynkowa takich zdjec jest zadna .
    Toz gdyby sady musialy dla kazdego przypadku wyceniac wartosc takich
    zdjec to koszt wyceny i dochodzen wielokrotnie przewyzszylby wartosc
    ewentualnej kradziezy. Sady sa utrzymywane przez panstwo , czyli z
    podatkow. Nie bardzo jest sens finansowac drogie dochodzenia w
    sprawach o przyslowiowa pietruszke. Slowem wszyscy musielibysmy placic
    za taka zabawe.
    Nic mi nie wiadomo aby bylo to prawo EU , to jest raczej niemiecka
    regulacja , mam na mysli glownie wysokosc odszkodowania.

  • 5. Data: 2011-05-31 11:40:14
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 31/05/2011 12:34, XX YY wrote:
> [...]
    > jak je wycenic?.
    > Nie przesadzajmy , wartosc rynkowa takich zdjec jest zadna .

    Prawda i nie, wartość rynkowa jest trywialna dopóki ktoś tego zdjęcia
    nie sprzeda, jak choćby Reserved na swoich koszulkach 50000 sztuk po
    80zł każda, jak to miało już raz miejsce..

    Oczywiście wykorzystanie czyjegoś zdjęcia do swojej aukcji na allegro to
    inny przypadek i nawet te 100eur pewnie nie jest warte..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2011-05-31 13:53:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w
> [...]
    > swoje
    > zdjecia?
    > A jak tam jest z niebezpieczenstwem ewentualnego wykorzystania

    Cieszyc sie powinienes, moze zdobedziesz slawe, klientow pieniadze
    :-)

    Google Earth pokazuje juz dziesiatki zdjec z wroclawskiego rynku.
    Moze nawet setki.
    Ktos widac wysyla.
    To chyba Janko M pisal - fotografia sie deprecjonuje, jesli juz
    teraz nie ma, to pewnie za rok uda sie z komorki do panoramio
    wyslac zdjecie ponizej minuty i 10 klikniec :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-05-31 15:49:56
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 31 May 2011 12:40:14 +0100, kamil napisał(a):

> [...]
    >
    > Oczywiście wykorzystanie czyjegoś zdjęcia do swojej aukcji na allegro to
    > inny przypadek i nawet te 100eur pewnie nie jest warte..

    W moim przypadku chodziło o zdjęcia na aukcjach allegro (i opisy też),
    poświęciłem im dużo wysiłku, zainwestowałem trochę w wyposażenie i sporo
    czasu na obróbkę, a potem pewna panienka z Zielonej Góry rąbnęła je wraz
    z opisami dopisując klauzulę, że są jej własnością (opisy też) i podając
    paragrafy z których będzie ścigać za ich kradzież. Opisy byłe częściowo
    skopiowane ze strony producenta (za jego zgodą) kosmetyków którymi
    handlowaliśmy z byłą małżonką, acz ulepszone :-).

    Zdjęcia były na tyle dobre, że grafik (czy dokładniej graficzka)
    producenta zwróciła się do mnie z pytaniem o pozwolenie do ich
    wykorzystania na stronie firmowej... Zwłaszcza ta klauzula tak mnie
    wkurzyła, że tylko ówczesny brak czasu spowodował, iż sprawa nie
    skończyła się w sądzie...

    --
    pzdr
    meping

  • 8. Data: 2011-05-31 16:03:32
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 31/05/2011 16:49, Krzysztof Chajęcki wrote:

> [...]
    > wykorzystania na stronie firmowej... Zwłaszcza ta klauzula tak mnie
    > wkurzyła, że tylko ówczesny brak czasu spowodował, iż sprawa nie

    A to całkiem zrozumiałe, zwłaszcza że sam właśnie przerabiam kuchnię na
    studio do fotografowania produktów do sklepu żony i trochę zabawy to
    kosztuje. Byc może sam fakt, że 100eur grozi z urzędu wystarczy, żeby
    potencjalny złodziej dwa razy pomyślał przed skopiowaniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 9. Data: 2011-05-31 21:18:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > ma, to pewnie za rok uda sie z komorki do panoramio wyslac zdjecie ponizej

    Dlaczego nie dziś? Smartfon z GPSem i nie widze problemu...
    Sam oglądałem na google maps Dahab w Egipcie i sporo jest
    tam już zdjęć w googlach z panoramio.

  • 10. Data: 2011-06-01 17:47:50
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 31/05/2011 10:18 PM, Pszemol wrote:

    > Dlaczego nie dziś? Smartfon z GPSem i nie widze problemu...
    > Sam oglądałem na google maps Dahab w Egipcie i sporo jest
    > tam już zdjęć w googlach z panoramio.

    Taki sobie pomysl BTW, Zwlaszcza kiedy robisz zdjecie obiektu z daleka.
    Widzialem np. Zdjecie obiektu robione z mostu i wyglada jakby obiekt byl w
    rzece.

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org