  • 1. Data: 2014-04-10 19:24:46
    Temat: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
    Od: magda <o...@m...com>

    Witam
    Dzisiaj padl calkowicie i nagle kilkumiesieczny akumulator. Wczoraj
    normalnie auto jezdzilo, dzisiaj wsiadam i krecic nie chce. Po odpaleniu
    auta przez kable i pokreceniu sie godzinke po miescie - nadal zgon
    calkowity. Akumulator wsadzony na prostownik poczatkowo laduje sie
    pradem 3A (prostownik do 12A) a po kilkunastu minutach ladowanie spada
    do "zera" (wychylowy amperomierz na prostowniku nie rusza sie wcale, ale
    slychac ze transformator cos tam daje bo brzeczy troche bardziej niz
    przy odlaczonym aku).
    I teraz pytanie jak zabrac sie za zalatwienie sprawy.
    Akumulator kupiony na osobe fizyczna w sklepie internetowym, odebrany
    osobiscie. Nie jest to sklep producenta tylko taki wielobranzowy.
    Na ich stronie piszą zeby w razie usterek sprzetu kontaktowac sie z
    producentem jednak ja planuje im oddac ten akumulator, czyli tam gdzie
    kupowalam. Celowo nie podaje ani nazwy sklepu ani producenta
    akumulatora, zeby nic nie sugerowac, tudziez nie robic kwasu sklepowi
    zawczasu.
    I teraz najwazniejsze. Domyslam sie ze po 14 dniach dostane odpowiedz ze
    akumulator uszkodzony w wyniku zlej eksploatacji co bedzie bzudra.
    (prosilabym o nietrolowanie nt alternatora lub ze cos mi pobiera prad)

    Co zrobic dalej z tym fantem, jesli tak wlasnie bedzie?
    Poradzcie co zrobic zeby nie dac sie wydymac.

  • 2. Data: 2014-04-10 19:44:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-04-10 19:24, magda pisze:
> [...]
    >
    > Co zrobic dalej z tym fantem, jesli tak wlasnie bedzie?
    > Poradzcie co zrobic zeby nie dac sie wydymac.

    Nie nadstawiać się ;)
    Przygotuj się na wielkie problemy, czyli konkretne zgłoszenie
    reklamacyjne na piśmie sobie przygotuj z żądaniem naprawy lub wymiany na
    nowy. Ja półtorej miesiąca czekałem na wymianę Centry Futura, ale
    najpierw nasłuchałem się, że to ja uszkodziłem 2 miesięczny akumulator,
    gość mi sprawdzał prąd ładowania, rozruchu i szukał czegokolwiek żeby
    się przyczepić.
    Ale może będziesz miała zupełnie inaczej czego Tobie życzę.

    Irokez

  • 3. Data: 2014-04-10 19:47:06
    Od: magda <o...@m...com>

> [...]
    > się przyczepić.
    > Ale może będziesz miała zupełnie inaczej czego Tobie życzę.

    mozesz podac wzor takiego pisma?
    pradu ladowania nikt mi nie zmierzy bo nie pojade do sklepu atem bez
    akumulatora. zreszta watpie zeby w tamtym sklepie ktos mial pojecie o
    takich pomiarach.

  • 4. Data: 2014-04-10 19:56:09
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > pradu ladowania nikt mi nie zmierzy bo nie pojade do sklepu atem bez
    > akumulatora.

    Ze co ?

  • 5. Data: 2014-04-10 20:22:25
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > mozesz podac wzor takiego pisma?
    urząd miasta, rzecznik praw obywatelskich. Nie po wzór pisma, tylko po
    poradę, albo odrazu niech rzecznik zatelefonuje do sprzedawcy. Działa
    mobilizująco

    ToMasz

  • 6. Data: 2014-04-10 20:42:50
    Od: magda <o...@m...com>

    W dniu 2014-04-10 20:22, ToMasz pisze:

    > urząd miasta, rzecznik praw obywatelskich. Nie po wzór pisma, tylko po
    > poradę, albo odrazu niech rzecznik zatelefonuje do sprzedawcy. Działa
    > mobilizująco
    >
    > ToMasz

    znaczy mam najpierw isc do rzecznika a potem dopiero do sklepu ?

  • 7. Data: 2014-04-10 21:54:33
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 19:24:46 UTC+2 użytkownik magda napisał:
> [...]
    >

    > Co zrobic dalej z tym fantem, jesli tak wlasnie bedzie?
    >
    > Poradzcie co zrobic zeby nie dac sie wydymac.

    Na przyszłość. Akumulatory kupuje się najtańsze w marketach.

  • 8. Data: 2014-04-10 22:03:55
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 10.04.2014 20:42, magda pisze:

    > znaczy mam najpierw isc do rzecznika a potem dopiero do sklepu ?
    sugeruje - najpierw rzecznika.

    ToMasz

  • 9. Data: 2014-04-10 22:10:58
    Od: RB <r...@p...onet.pl>

    witam

    niedawno reklamowałem akumulator MOLL i się udało.
    Bez pism, normalna reklamacja.
    Gość nie zmieścił się w 14 dniach reklamacji. - i było po sprawie, kasa
    na stół.
    Ale pewnie drugi raz tego samego błędu nie popełni.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 10. Data: 2014-04-10 22:41:27
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 19:24:46 UTC+2 użytkownik magda napisał:

    Ja bym na poczatek poszukal przyczyny/sprawdzil co sie zepsulo...

    >Akumulator wsadzony na prostownik poczatkowo laduje sie
    > pradem 3A (prostownik do 12A) a po kilkunastu minutach ladowanie spada
    > do "zera" (wychylowy amperomierz na prostowniku nie rusza sie wcale, ale

    Jaka pojemnosc aku i co za prostownik? Jakis automatyczy?
    Moze aku jest naladowany? ;)

    > akumulator uszkodzony w wyniku zlej eksploatacji co bedzie bzudra.
    > (prosilabym o nietrolowanie nt alternatora lub ze cos mi pobiera prad)

    :)

    cos sie zepsulo, wiec zamiast czekac ~2tyg lepiej sprawdzic co sie da prosto/od
    reki...
    np. najzwyklejszym miernikiem uniwersalym napiecie aku, napiecie ladowania w
    samochodzie, podlaczajac cos pod aku napiecie pod obciazeniem (np. kilka zarowek 55W
    rownolegle), przy okazji mozna oszacowac pojemnosc tego aku...

    WS