    From: "P_ablo" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: padający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić?
    Date: Sun, 26 Dec 2010 12:36:44 +0100

    Użytkownik "bagno" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4d169258$0$2438$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zwarcie wewnętrzne ?

    Akumulatora nie powinno rozladowywac sie ponizej 10-11 V. Byc moze od
    kiepskiego mocowania ,na dnie zebralo sie troche gestego i zwiera plyty.
    Albo po prostu jest zasiarczony...

    Za wikipedia:

    "Stan całkowitego rozładowania akumulatora polega na całkowitym
    przekształceniu obu elektrod w stały siarczan ołowiu i jest nieodwracalny.
    Siarczan ołowiu po pewnym czasie przechodzi w stan krystaliczny, będący
    elektrycznym izolatorem, trudno reagującym, powodującym spadek pojemności
    akumulatora. W praktyce zapobiega się tzw. zasiarczeniu elektrod stosując
    specjalną ich konstrukcję, która utrudnia osadzanie się na ich powierzchni
    nieprzenikalnej warstwy kryształów siarczanu ołowiu. Akumulatory samochodowe
    nie są jednak generalnie zaprojektowane do częstego całkowitego
    rozładowania, lecz raczej do funkcjonowania w stanie całkowitego
    naładowania."

    Czy podczs ladowania akumulator mocno sie grzeje?

    --
    Picasso