    From: "bagno" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: padający akumulator - co ja mam z tym złomem zrobić?
    Date: Sun, 26 Dec 2010 01:54:53 +0100

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:if4dif$4h2$1@inews.gazeta.pl...

    1. z zeszłego tygodnia przeczytaj wątek:
    > 2.0 HDI świece żarowe
    > Dowiesz się ze rozrusznik moze kręcić słabo - sugerując ze pada
    > akumulator, a sam jest winny.
    >
    > 2. Naładuj akumulator do pełna. odczekaj 24 godziny. podłącz mu 2
    > żarówki wydłubane z lamp przednich (lepie długie) policz wstawiając
    > swoje parametry: 2x55 WAT = 110wat. 110 wat/12v = ok 10 amper. czyli
    > jeśli taki zestaw zarówek poświeci 1 godzine to z akumulatora "wyssie"
    > 10 amperogodzin. jak poświeci 4 godziny to masz dobry akumulator. jak
    > dopuścisz do (długotrwałego) spadku napięcia poniżej (około) 11,5v -
> [...]

    No to naładowałem akumulator (nie wiem czy do pełna - ładował się chyba z 9
    godzin).
    Podłączyłem 2 żarówki G40 równolegle ale tylko 1 włókno w każdej. Początkowo
    napięcie
    na nieobciążonym (albo obciążonym?? niestey nie pamiętam) akumulatorze 12,6.
    Prąd płynący
    przez żarówki początkowo 6,5A. Po 4 godzinach jasność świecenia wydawała mi
    się mniej
    więcej taka jak na początku a prąd spadł do 5,5. Zostawiłem jeszcze na 2
    godziny i świeciło
    już wyraźnie słabiej. Prąd spadł do około 4,5A. Odłączyłem to dziadostwo i
    napięcia akumulatora
    bez obciążenie jest 8,2A.

    Co ciekawe, kiedy podłączyłem znowu prostownik żeby się do rana troche
    podłądowało to
    wskaźnik prądu skacze powyżej 10A. Normalnie ładowanie zaczynało się od 5A
    i potem
    coraz mniej.

    Zwarcie wewnętrzne ? Zobacze jeszcze rano. Do tej pory jeszcze nigdy coś
    takiego nie
    miało miejsca.