  • 11. Data: 2011-03-06 13:36:15
    Temat: Re: padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > A coś na temat? Bo napisałeś kompletną bzdurę i głupawe odzywki tego
    > niestety nie zmienią.

    na temat juz napisalem. i jest to moje zdanie, podparte praktyka. ty nie
    musisz wymieniac parami, za to mozesz waz ogrodowy zakladac na felge.

  • 12. Data: 2011-03-06 13:50:19
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin sth

    > na temat juz napisalem. i jest to moje zdanie, podparte praktyka. ty nie
    > musisz wymieniac parami

    No i nie wymieniam, np. 30 tys. km temu wymieniłem pojedyncze łożysko, a
    drugie na tej osi jest nadal dobre. Dla niektórych to mogą być nawet 3
    lata jazdy.

  • 13. Data: 2011-03-06 13:52:09
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > No i nie wymieniam, np. 30 tys. km temu wymieniłem pojedyncze łożysko, a
    > drugie na tej osi jest nadal dobre. Dla niektórych to mogą być nawet 3
    > lata jazdy.

    to wez kawalek kartki, dlugopis i napisz zalozycielowi watku gwarancje ze
    drugie mu nie padnie po 100km tej dlugiej trasy ktora planuje.

  • 14. Data: 2011-03-06 14:34:47
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-03-06 13:52, sth pisze:

    > to wez kawalek kartki, dlugopis i napisz zalozycielowi watku gwarancje
    > ze drugie mu nie padnie po 100km tej dlugiej trasy ktora planuje.

    ale 'to' ma racje, ze nie ma uzasadnienia (ekonomicznego, praktycznego)
    by wymieniac dwa lozyska na raz gdy tylko jedno jest uszkodzone.
    W niczym nie zaoszczedzi i nie da mu gwarancji, ze za 5tys km znowu nie
    bedzie musial wymieniac tego samego.

    Wg Twojej metody: czemu nie wymieniac wszystkich czterech (w sumie
    lozysko to nie to samo co tarcza - we wszystkich kolach winny tak samo
    sie zuzywac)?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 15. Data: 2011-03-06 14:55:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 6 Mar 2011 13:04:45 +0100, sth napisał(a):

    > najlepsza metoda to wymiana dwoch na osi. za chwile padnie drugie.

    Skąd takie rewelacje, drogi Watsonie? Z Bravo Girl?
    Czy też uszczelniacz drugiego łożyska popełnia samobójstwo w momencie kiedy
    widzi wymianę z drugiej strony?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 16. Data: 2011-03-06 15:07:04
    Od: "jack" <j...@v...pl>

> [...]

    > --

    > Pozdrowienia, Waldek Godel

    > Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.

    Kiedyś wymieniłem tylko lewe bo padło.
    A w tym roku[dokładnie po 2 latach] musiałe wymienić szumiące czyli lewe.
    Oczywiscie podróba bo na orginał mnie nie stać 400zł.
    pozdro.jack

  • 17. Data: 2011-03-06 15:10:34
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Skąd takie rewelacje, drogi Watsonie?

    z praktyki warsztatowej, znawco wszystkiego.

  • 18. Data: 2011-03-06 15:20:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 6 Mar 2011 15:10:34 +0100, sth napisał(a):

    > z praktyki warsztatowej, znawco wszystkiego.

    Podasz namiary tego warsztatu? Będzie wiadomo co omijać...

  • 19. Data: 2011-03-06 15:24:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 06 Mar 2011 15:07:04 +0100, jack napisał(a):

    > Kiedyś wymieniłem tylko lewe bo padło.
    > A w tym roku[dokładnie po 2 latach] musiałe wymienić szumiące czyli lewe.
    > Oczywiscie podróba bo na orginał mnie nie stać 400zł.

    czyli dwa lata to jest "zaraz" czy nie, bo nie mam pewności?

    PS. Wycinaj sygnaturki i skracaj cytaty, pls.

  • 20. Data: 2011-03-06 15:26:13
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin sth

    > to wez kawalek kartki, dlugopis i napisz zalozycielowi watku gwarancje
    > ze drugie mu nie padnie po 100km tej dlugiej trasy ktora planuje.

    Może mu paść łożysko tak jak i cokolwiek innego w używanym samochodzie.

    Przyzwoite łożyska w normalnych samochodach wytrzymują 100-200 tys. km
    albo i więcej. Prawe i lewe pracuje w nieco innych warunkach, bo dziury
    są głównie na skraju drogi (czyli z punktu widzenia auta po prawej). W
    związku z tym prawdopodobieństwo, że prawe i lewe łożysko padnie w tym
    samym czasie jest bardzo małe. Dodajmy do tego, że od momentu gdy już coś
    słychać do momentu, gdy łożysko trzeba koniecznie wymienić mija kilka
    tys. km (mówię tu o zużytym łożysku, a nie uszkodzonym) i jasno widać, że
    wymiana sprawnych łożysk "na zapas" nie ma żadnego racjonalnego
    uzasadnienia.