  • 1. Data: 2011-03-06 11:54:50
    Temat: padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
    Od: "Radarro" <r...@W...gazeta.pl>

    Witka,
    Mam pierwsze objawy padajacego lozyska w kole. Na razie to sa poczatki, ale
    czekaja mnie dluzsze trasy i chce to wymienic wczesniej.

    Czy jest jakis sposob, zeby ocenic ktore lozysko pada?
    Na sluch nie da rady, popiskuje tylko przy wyzszych predkosciach.

    Czy sa jakies specjalne rolki, zeby to zbadac?
    Normalna SKP to zrobi? Czy trzeba jakiegos magicznego sprzetu?
    Albo inna metoda? Krecenie kolem na podnosniku nie daje odpowiedzi...
    --
    Radarro
    e36 Touring

  • 2. Data: 2011-03-06 11:59:20
    Temat: Re: padajace lozysko kola - jak ocenic ktore
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-03-06 11:54, Radarro pisze:
> [...]
    >
    > Czy jest jakis sposob, zeby ocenic ktore lozysko pada?
    > Na sluch nie da rady, popiskuje tylko przy wyzszych predkosciach.

    Hmmm... a dużo kosztuje wymiana łożyska? Może wymienić oba? :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-03-06 12:00:14
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > Czy jest jakis sposob, zeby ocenic ktore lozysko pada?
    > Na sluch nie da rady, popiskuje tylko przy wyzszych predkosciach.

    Na słuch. Zabierz kogoś i niech słucha.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-03-06 12:06:46
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]
    > Normalna SKP to zrobi? Czy trzeba jakiegos magicznego sprzetu?
    > Albo inna metoda? Krecenie kolem na podnosniku nie daje odpowiedzi...

    ustal wpierw z ktorej strony slyszysz, przod czy tyl.

    Jesli tyl - masz naped na tyl, wiec wykorzystaj wlasciwosc ukladu
    roznicoweg: podnies auto z jednej strony i lekko rozpedz kolo (obracac
    sie bedzie tylko to kolo, ktore jest w powietrzu). Dodatkowo zabezpiecz
    sie klockiem pod pozostalymi kolami oraz dod. podporka, zeby auto nie
    spadlo z podnosnika.
    Kola 'nienapedowe' pozostaje Ci sposob manualny (krecisz reka, szukasz
    luzow, sluchasz.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 5. Data: 2011-03-06 12:08:59
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

> [...]
    > Normalna SKP to zrobi? Czy trzeba jakiegos magicznego sprzetu?
    > Albo inna metoda? Krecenie kolem na podnosniku nie daje odpowiedzi...

    Podnieś oś napędzającą lub samochód jak obie, wrzuć 2-3, a mechanik
    niech słucha.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2011-03-06 12:16:09
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    zaciagsz ręczny (jeśli pada w przednim kole i masz naped na przód)
    podnosić koło na lewarku
    wrzucasz piątke
    zapalasz silnik i ... jedzie tak do 100km/h na blacie

    ktore kolo huczy to tamte lozysko do wymiany:-)

    z tyłem gorzej bo tak nie sprawdzisz:-)
    ---
    uciu

  • 7. Data: 2011-03-06 13:04:45
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    > Czy jest jakis sposob, zeby ocenic ktore lozysko pada?
    > Na sluch nie da rady, popiskuje tylko przy wyzszych predkosciach.

    najlepsza metoda to wymiana dwoch na osi. za chwile padnie drugie.

  • 8. Data: 2011-03-06 13:09:26
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin sth

    > najlepsza metoda to wymiana dwoch na osi. za chwile padnie drugie.

    W przypadku łożysk nie ma takiej reguły, bo można uszkodzić jedno
    wpadając np. w dziurę (tak, że padnie np. 5 tys. km później). Po za tym
    wymiana dwóch łożysk naraz nie jest w niczym łatwiejsza niż wymiana dwóch
    osobno, więc nie wiem jaki sens wymieniać dobre łożysko...

  • 9. Data: 2011-03-06 13:13:05
    Od: "sth" <k...@l...vk>

    >więc nie wiem jaki sens wymieniać dobre łożysko...

    ty wielu rzeczy nie wiesz o czym mozna przeczytac w twoich postach.

  • 10. Data: 2011-03-06 13:15:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin sth

    > ty wielu rzeczy nie wiesz o czym mozna przeczytac w twoich postach.

    A coś na temat? Bo napisałeś kompletną bzdurę i głupawe odzywki tego
    niestety nie zmienią.