  • Data: 2023-04-26 18:04:07
    Temat: Re: [ot] jaki serwer usenet
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Apr 2023 17:27:55 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Etatowy pracownik uniwersyteru nie wystawia faktur za każde naciśnięcie
    > klawisza. Ale uniwersytet mógł brać nawet niesymboliczne kwoty od firm
    > wcześniej wymienionych. Dla wszystkich było to korzystne.

    No to skąd oburzenie na NASK ? :-)

    > Tak jak to jest tu od kilku dni opisywane. Oficjalna drogą. Nie przez
    > ręczne zakładanie grup, tylko ustanowienie hierarchii równoległej do
    > BIG 8. Jak to od stony techniczno-plikowej wygląda, też było tu pokazane.

    No to hierachie masz, ale czy ktos za granicą zechce ją
    redystrybuowac? Trzeba namówic, feed dogadac.

    Ale w hierarchii to przeciez grupy nadal ktos zaklada, chyba ze masz
    na mysli automatyczne zakladanie ... na wielu serwerach w kraju.

    > Jednak mostów na niej trochę jest. W nich kanały instalacyjne. A tam taki
    > rozgardiasz, że nawet szczur kabli nie policzy, co dopiero urzędnik.
    > Zresztą nikomu już tu nie zależało.

    Moze i tak, ale co dalej? Na moscie sie przeciez problem nie konczy.

    Trzeba kabelek czy swiatłowod w kolejne kanały wsadzic.

    Moze i tam taki burdel, ze nikt nie zauważy, i da sie np Zgorzelec z z
    Goerlitz połaczyc, ale potem trudniej.

    No byl/jest taki Uniwersytet Europejski Viadrina we Frankfurcie n/O,
    po polskiej stronie jakies wspolne Kolegium z UAM, to sie mogło udać
    jakies "lewe" łacze :-)
    Albo i "prawe", jak nie traktowano tego jako szumne zagraniczne,
    tylko takie bardzo lokalne - prosili Niemcy o kabelek, to sie im
    położyło w miescie.

    > Tam widać też nie.

    IMO - nadal przepchniecie ruchu swiatowego będzie trudne,
    choc jak sie ma znajomosci w NASK czy MAN Poznan, i analogiczne po
    szkopskiej stronie, to moze już nie.

    Szczegolnie, jak sie w miedzyczasie jakis automatyczny routing,
    np BGP rozwinął.

    J.