    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [ot] jaki serwer usenet
    <7791939421$20230421090005@squadack.com> <u238ku$1krpl$8@news.icm.edu.pl>
    <u23djg$1tjq0$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <6445484b$0$19601$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <64457aa7$0$19611$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6445af98$0$2958$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6446acc8$0$19617$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5j01wzmtjfzu$.9tp2q428a4i5.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <16sdl2e5jmma4.84wf1llgkvd0$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <14gfhc935q4vr$.1dvy5tgs9if8.dlg@40tude.net>
    Date: Wed, 26 Apr 2023 11:51:22 +0200

    Pan J.F napisał:

    > Ale pisales, ze TP nie miala zadnego adresu IP.

    Ja też (już) nie mam. Ale jestem kilentem kilku firm i z ich adresów
    korzystam.

    > Widac na Polske wystarczało jedno pudełko :-)

    Niespecjalnie. W Polsce połacznia telefoniczne nie były bezpłatne, jak
    w USA. A te "międzystrefowe" nie były bezpłatne jeszcze bardziej.

    > No nie wiem czy dobrze interpretujesz. Cos tam czytamy.
    > Amerykanie wiecej książek czytają?

    Tak. Może i głupoty, ale czytają.

    > A e-mail ... tam sam spam przychodzi :-)
    > Chcą znajomi pogadac, to niech zadzwonią.
    > A urzad jak chce napisac, to niech polecony przysle,
    > a nie wymaga ode mnie, zebym skrzynke e-mail regularnie sprawdzał,
    > i uwazał, ze doręczył.

    Tak jakoś się tłumaczą.

    > A w pierwszej polowie lat 90-tych, to byl jeszcze problem komputera
    > (drogi), modemu (drogi) i telefonu - nie kazdy miał, a jak miał, to
    > drogi był w "surfowaniu po sieci".

    Odnoszę to wyłacznie do tych, którzy komputer juz mieli. Modem i telefon
    też. A co do cen -- do korzystania z poczty wystarczył jeden "impuls",
    na przykład raz na dzień lub rzadziej. "Siedzenie na internecie" impulsów
    pochłaniało wiele.

    > A czy to nasza wina, ze paszportow nie chcieli dawac, a jak czasem z
    > łaską dali, to dodatkowo tylko 120$ dali, pardon - sprzedali, po wcale
    > nie takiej niskiej cenie.

    Nie szukam winnych, a ten pęd mnie zawsze cieszył. Martwi mnie dzisiejsza
    zamkniętość (u niektórych).

    --
    Jarek