eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetMalowanie klawiaturyRe: [ot] Tłumaczenie srt
  • Data: 2023-03-21 08:55:57
    Temat: Re: [ot] Tłumaczenie srt
    Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 12.03.2023 o 11:47, Adam pisze:
    > Dnia Sun, 12 Mar 2023 09:43:34 +0100, Trybun napisał(a):
    >
    >> W dniu 10.03.2023 o 23:44, heby pisze:
    >>> On 09/03/2023 12:16, Trybun wrote:
    >>>> Mam tam konto i parę przeprowadzonych transakcji zakupowych, zawsze
    >>>> coś było nie tak
    >>> Mam inną statystykę, od nastu lat robie tam zakupy w ilości około 100
    >>> paczek rocznie (ostatnio nawet więcej). Przypadki sporne to bardziej
    >>> okolice jednego/dwóch % transakcji. Zazwyczaj związane z typowym
    >>> Januszem Biznesu, które istnieją tak samo poza allegro, tylko, że na
    >>> allegro jesteś na nieco innej pozycji: w razie co masz przestrzeń do
    >>> dyskutowania i możliwośc zwracania pieniędzy bez użerania się z
    >>> kretynami. Zaś "smart" powoduje, że za przesyłki >30zł nie płacę i
    >>> mimo, że wydawało mi się to absurdalne jako koncepcja, to faktycznie,
    >>> te ~100 zakupów rocznie mam z darmową wysyłką już od kilku lat (dalej
    >>> nie pojmuje jak się im to opłaca) płacąc jakieś grosze co rok.
    >>> Darmowego kuriera zazwyczaj w tych samych sklepach poza allegro nie
    >>> uświadczysz, a ceny podobne. To nie jest reklama, tylko najzwyczajniej
    >>> statystyka mojego doświadczenia z punktu widzenia zwykłego klienta
    >>> który z tego dość często korzysta. Ogólnie, musiałeś mieć ogromnego
    >>> pecha lub było to 15 lat temu, bo ja, przy takim przerobie paczek, mam
    >>> najzwyczajniej problemy na poziomie nieistotnym, a kupuję tam
    >>> praktycznie wszystko, poza może jedzeniem, ale to też się zmienia.
    >>>
    >>> Kupuje też dużo na aliexpress i tutaj również nie mam zastrzeżeń, a
    >>> spory i zwracanie pieniędzy jest wręcz absurdalnie wygodne. Jedyny
    >>> problem to ginące paczki, giną zazwyczaj na ostatniej prostej kiedy
    >>> przechodzą kontrolę celną w PL i wpadają w czarną dziurę PP. Ale Ali
    >>> ani razu, na naście, nie odmówił mi zwrotu pieniędzy za zgubiony
    >>> towar. Gubienie paczek jest na poziomie ~5%. Przy takich ilościach w
    >>> skali kraju oznacza to, że PP daje radę zgubić pewnie tira dziennie.
    >>> Spory o towar pomylony czy złej jakosci są również nie większe niż
    >>> 1-2%, choć w 201x było tego znacznie wiecej. Obecnie kupuje tam nawet
    >>> podzespoły elektroniczne i naprawdę kitajcom opłaca się jakoś
    >>> magicznie wysłać mi 1 tranzystor za 1.5zł z darmową wysyłką. Niepojęte.
    >>>
    >>> Zaryzykuję, że w ostatnich 10 latach znacząco wzrosła jakośc obsługi
    >>> klienta online, na wszystkich platformach. To już nie te czasy, że
    >>> kupowało się telefon i dostawało cegłę. Cięgle to jest możliwe, ale
    >>> szanse na to masz znikome, sklepy na allegro dbają o wizerunek
    >>> zdecydowanie bardziej niż 10 lat temu.
    >>>
    >> Skoro tak piszesz.. Być może faktycznie trafiłem na jakichś "Januszy".
    >> Jednak jak dla mnie to i te nowe możliwości to i tak za duże wyzwanie,
    >> ja preferuje sklepy typu hybryda, -  zamawiam towar z magazynu do
    >> stacjonarnego sklepu. W ten sposób mogę towar dokładnie obejrzeć przed
    >> zapłatą, a samo egzekwowanie reklamacji to 5minutowa wizyta w sklepie.
    >> Tak że Allegro po tym co napisałeś, owszem, ale tylko w ostateczności.
    > Teraz przez Allegro generujesz etykietę zwrotną, w przypadkach szczególnych
    > nawet nie musisz jej drukować, tylko wkładasz towar do paczkomatu.
    > Może to być zwrot bez podania powodu.
    > Uwaga: jednoosobowa działalność gospodarcza też się łapie na zwroty.
    >
    > Mnie aplikacja pokazuje 2279 zł. oszczędności z tytułu "smart" - kupuję
    > rzeczy zarówno dla klientów (bo u głównych dystrybutorów typu AB S.A.
    > czasem jest drożej, niż w detalu) jak i kupuję pierdółki dla siebie (mydło,
    > dobra pasta do zębów, lepsza herbata, itd). Zdarza się, że kilka przesyłek
    > tygodniowo.
    >
    > Ostatni problem z dostawą (przyszła pamięć zwykła zamiast ECC) to miałem
    > jakieś 8 lat temu.
    > Zresztą aktualnie jest tak, że gdy sprzedawca problematyczny, to kupujący
    > kasę odzyskuje bezpośrednio od Allegro i Allegro ściga sprzedawcę.
    >
    >

    Generowanie etykiet, mam korzystać z paczkomatów których położenia nie
    znam i nie mam pojęcia na jakich zasadach działają,. Jedynie ostatnia
    pozycja na plus,

    ale ile tu niepewności i zachodu w stosunku do mojej metody zakupów..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: