  • 41. Data: 2009-04-29 07:20:51
    Temat: Re: "oszukali operatora"... gdzie tu lamanie prawa?
    Od: <a...@g...pl>

> [...]
    > zarejestrował odbiorców, założył "klub" i sieć nagle stała się "zakładową
    > siecią WEWNĘTRZNEJ TV przemysłowej". Nadawał sygnał dla CZLONKÓW klubu a
    > więc W RAMACH klubu. Sieć wewnętrzna z punktu widzenia prawa
    > (nietelekomunikacyjnego). Ale z punktu widzenia PT wszystko legalne.
    > Przecież i dziś można tak przesylać wizję pomiędzy dwoma budynkami (oba
    > należą do tej samej firmy ale pomiędzy nimi są dwie ulice, tereny
    > publiczne itp).
    > Oczywiscie nadawane miały być własne materiały więc z ZAIKSem nie było

    i dlatego masz teraz zapis ze powyzej 250 odbiorcow podpada to pod regularna
    tv - nadawanie programu - za to obraz z kamery cctv bez jakiejs ramowki
    mozesz i do milionow nadawac
    narazie jeszcze jest furtka bo nadawanie cyfrowe w kablu czyli tv po sieci
    lan niezbyt jest usankcjonowana
    tyle ze jakby co to znajda pod co i to podciagnac

  • 42. Data: 2009-04-29 07:42:41
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> writes:

    > Tu ziewnikarz mógł trochę przekręcić, ale sens jakby się zgadza....
    > http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,6551437,Plus
    _na_milionowym_minusie.html

    "Aby zachowac pozory legalności fikcyjne firmy regularnie płaciły za
    rachunki telefoniczne."

    Rany Boskie!

    Żeby to nie było tak tragiczne, to by było śmieszne.

    MJ

  • 43. Data: 2009-04-29 08:47:25
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) schrieb:

    > NO to sięgamy do źródeł:
    > http://www.policja.pl/portal/pol/1/40006/Policjanci_
    CBS_zatrzymali_telefonicznych_oszustow.html

    > Policjanci z Centralnego Biura Śledczego zatrzymali czterech mężczyzn,
    > którym zarzuca się oszustwo na szkodę jednego z operatorów sieci
    > komórkowych. Szacuje się, że w wyniku ich przestępczej działalności
    > operator poniósł straty na ponad 900 tys. złotych. Decyzją prokuratury
    > oszuści podpisywać będą listę osób dozorowanych. Sprawa jest rozwojowa.
    >
    > Oszuści kupowali legalnie karty SIM. Następnie umieszczali je w
    > specjalnych urządzeniach i za ich pomocą wbrew warunkom umowy z
    > operatorem transferowali połączenia telefoniczne po niższej cenie.

    Kupowal ktos kiedys karte prepaid?

    Bez watpienia operator ma do nich jakis regulamin, ale..

    Dostal ktos, czy kiedys podpisywal jakiekolwiek warunki umowy, czy cos
    podobnego, do prepaidow?

    No, chyba ze chodzilo o karty SIM z abonamentem.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 44. Data: 2009-04-29 10:09:54
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > wylaczenie clir nic nie da - w rekordzie dla sluzb masz mimo tego pelny
    > numer aba w najgorszym przypadku /centralki abonenckie i pri z wl clir/
    > numer glowny lacza abonenckiego.

    Ja to wiem, ale jakiś abonent mógl być bez krawata i go to wkurzało a
    władzuchna potraktowała to jako punkt zaczepienia (w sensie "usuwa
    informacje do usuwani któych nie jest uprawniony").
    vari

  • 45. Data: 2009-04-29 10:17:34
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oczywiscie nadawane miały być własne materiały więc z ZAIKSem nie było
    > problemów.

    To z ich lenistwa. Oni i do tego potrafia się przypieprzyć, nie
    odstrasza ich nawet licencja Creative Commons...

  • 46. Data: 2009-04-29 16:03:52
    Od: NIESPAMOWAC <n...@o...pl>

    a...@g...pl pisze:
> [...]
    > u opa komorkowego.

    > znalezli bata na taki ruch i sie wezma za innych
    >
    > ciekawi mnie jak teraz beda wygladaly pozycje w cennikach netii, cdp,
    > gts i innych o nazwie - polaczenia komorkowe krajowe bez prezentacji
    > numeru cena = 1/2 ceny z pozycji polaczenia z prezentacja numeru i czy
    > to znajda wogole, wtedy mogloby sie okazac ze wszyscy wieksi operatorzy
    > tak puszczali czesc ruchu. w koncu interkonekt normalny nie zalezy od
    > prezentacji /chyba ze cos przeoczylem/
    >
    > widac jak zaczela sie wojna cenowa na polaczenia miedzy gsmowcami to
    Dokładnie.
    FCT-y sa znane w naszym kraju od wielu lat, od wielu lat całkiem
    otwarcie wszyscy w branży oferowali tego typu ruch. Absurd dochodził do
    takiego poziomu, ze bardziej sie opłacało zestawić łącze do operatora w
    UK i przez takie łącze (via berlin, frankfurt i nazad) transferować ruch
    do polskich gsmów. Sami operatorzy GSM udawali durnia bo im sie to
    opłacało - od czasu do czasu przymykali jakiegoś FCTa, który przytykał
    określony BTS i nic ponad to. Nie wierzę, ze organy ścigania (w tym
    służby odpowiedzialne za zagadnienia obronności i bezpieczeństwa
    wewnętrznego) o tym nie wiedziały. Kolejny dowód na to ze w tym chorym
    kraju prawo (i jego stosowanie) podlega zakulisowym działaniom wielkiego
    kapitału.
    Tak kolega ma racje - ściganie i informowanie ludności zbiega się w
    czasie z obniżeniem interkonectu i wywaleniem rynku detalicznego z tepsy
    do innych podmiotów.
    Czy nie zdarzyło sie wam czasami usłyszeć (wybierając numer operatora
    gsm z aparatu w sieci np. tele2) informacji iż nie doładowaliście karty?

  • 47. Data: 2009-04-29 16:25:54
    Od: NIESPAMOWAC <n...@o...pl>

    vari pisze:

    > To co piszesz to prawda ale...
    > Ja też powinienem "podsumować" i donieść do prokuratury że Z POWODU CEN
    > INTERKONEKTOWYCH jestem systematycznie okradany i oszukiwany (wszak gdyby
    > było "normalnie" analogicznie do "normalnego" dzwonienia a nie przez FCT to
    > normalnie mniej bym płacil za rozmowy).
    > A tu do spółki "zorganizowaną grupą przestępczą" można nazwać prawodawców i
    > operatorów.
    > vari

    Choroba wygląda tak:
    (rozmowa hurtownika z producentem)
    - Dzień dobry, jestem hurtownikiem kartofli, chce od was kupowac
    1.000.000 ton kartofli miesiecznie i odsprzedawać je zjadającym kartofle.
    -Proszę bardzo - proszę wybudować pięć przeładowni kartofli w kazdym
    wiekszym miesście wg. naszych wytycznych, każda będzie kosztować 500.000
    zł. Cene za kilogram kartofli ustala prawo i wynosi ona 2 zł
    (rozmowa klienta indywidualnego z producentem)
    -Dzień dobry, jestem zjadaczem kartofli i chce kupować u was, drogi
    producencie, kilkanaście kilo kartofli miesięcznie.
    -Prosze bardzo, oto woreczek na kartofle za 5 zł. a za jeden kilogram
    kartofla kasujemy 1,2 zł. Smacznego.

    (...)

  • 48. Data: 2009-04-29 18:03:33
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik "NIESPAMOWAC"
    > Czy nie zdarzyło sie wam czasami usłyszeć (wybierając numer operatora gsm
    > z aparatu w sieci np. tele2) informacji iż nie doładowaliście karty?

    Co do tele2 to przecież były mp3-ki w Sieci, żeby można się było pośmiać z
    "operatora" - konkurencji dla TP.
    I chyba każdy polski dostawca usług voip miał z tym problem. A na pewno był
    to obecnie przodujący operator voip, który nb. zamierza niebawem przyjmować
    do swojej sieci stacjonarne numery tepsiane.

    Tak właśnie się zastanawiam... Polkomtel to na czyim zagranicznym kapitale
    pracuje, niemieckim? Bo tak jakoś... Niemiecki op płacił Polakom, którzy
    oszukiwali polskiego operatora działającego za pieniądze z Niemiec.
    I nikt o niczym nie wiedział i aż 2 lata śledztwa były potrzebne. Nawet
    pluszowi opiekunowie biznesowi się nie zorientowali i *sprzedali* 600
    aktywacji firmom istniejącym wyłącznie na papierze ale regularnie płacącym
    rachunki. Trochę dziwne biorąc pod uwagę fakt, że gdy dawno temu plus
    rozwiązał ze mną umowę z mojej winy, to przez ponad 8 lat nie chcieli ze mną
    gadać "bo pan miał kiedyś wezwania do zapłaty".

    Reasumując: Plus ma u mnie plus za tą pokazówkę. A za 3 plusy jest zazwyczaj
    wpie.... jak mówi przysłowie ;>

    Maciek.

  • 49. Data: 2009-04-29 18:28:24
    Od: NIESPAMOWAC <n...@o...pl>

    Maciej Muran pisze:
> [...]
    >
    > Tak właśnie się zastanawiam... Polkomtel to na czyim zagranicznym
    > kapitale pracuje, niemieckim? Bo tak jakoś... Niemiecki op płacił

    Za przyzwoleniem operatora. I nie okradali tylko dawali zarobić 5 - 6
    lat temu gdyby poucinali fcty to by mieli o wiele mniejszy ruch z
    voipow, których blokowanie byłoby zwykłą stratą klienta.
    Teraz sytuacja się zmienia, rynek nie rośnie, duże voipy robią
    interconnect bo to sie bardziej ze względu na jakość opłaca a małe to
    głównie reselerzy. Kilka lat temu prowadziłem negocjacje z dużym
    operatorem gsm na temat możliwości połączenia sieci voip z zachowaniem
    sprawozdawczości wymaganej przez prawo ale bez połączeń
    interoperatorskich tylko właśnie na technicznej zasadzie wielkiego
    telefonu gsm na kilka tysięcy kart (są takie urządzenia na świecie
    produkowane). Okazało się , że się nie da (co prawda prawo nie zabrania,
    technicznie się da ale nie jesteśmy zainteresowani. Na moje pytanie
    wprost o to skąd sie biorą minuty w cenie polowy interconectu zobaczyłem
    głupawy uśmieszek na twarzach przedstawicieli gsm i wzruszenie ramion. A
    dodam ze tylko jeden ze średniej wielkości operatorów spoza unii
    sprzedawał ruchu na około 4,5 miliona minut miesięcznie do operatorów gsm.

> [...]
    > temu plus rozwiązał ze mną umowę z mojej winy, to przez ponad 8 lat nie
    > chcieli ze mną gadać "bo pan miał kiedyś wezwania do zapłaty".

    Nie zauważyli dopóki sie opłaca. A opłaca się jak:
    - nikt nie może udowodnić operatorowi, ze wie i nie przeciwdziała
    (kwestie obronności właśnie)
    - jest kasa (600 abo to całkiem znacząca kasa,a takich firm robiących
    fcty jest w Polsce przynajmniej kilkadziesiąt - sporo też tuż poza
    granicami kraju gdzie fcty łapią polskie btsy)

  • 50. Data: 2009-04-30 21:51:53
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 29 Apr 2009 09:42:41 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Rany Boskie!
    >
    > Żeby to nie było tak tragiczne, to by było śmieszne.

    Przypomina się informacja o wykryciu i aresztowaniu przez CBŚ
    "niebezpiecznego gangu" zajmującego produkcją czekoladowych jajek z
    niespodzianką, imitujących wyroby znanego producenta.
    Wszyscy "gangsterzy" trafili do więzienia!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof