  • Data: 2009-04-28 22:38:56
    Temat: Re: "oszukali operatora"... gdzie tu lamanie prawa?
    Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I nie moge sie doszukac, na czym polegalo oszustwo? W koncu domniemani
    > "oszusci" placili operatorowi za wykonane polaczenia (przynajmniej tak
    > wynika z tresci artykulu).
    w 3 pkt:
    Jakby polaczenie bylo zestawione normalna droga to operator dostalby kase za
    polaczenie przychodzace do swojej sieci np 0,30zl/min. Oni prawdopodobnie
    polaczenie zestawiali na "lewo" poprzez bramki gsm z kartami z roznymi
    promocjami i system ars ktory kierowal caly ruch w zaleznosci od pory dnia,
    promocji, kierunku, numerow wybranych, darmowych godzin itp itd korzystajac
    z darmowych minut, podwojnych doladowan itp.
    1/Pomimo ze placili za polaczenia i mieli nawet status operatora, operator
    gsm do ktorego kierowali polaczenia zapewne podsumowal, ze otrzymujac tak
    ruch stracil xxx xxx zl ktore normalnie by otrzymal za przyjecie
    interkonektu wiec stwierdzil ze go oszukano lub okradziono z impulsow
    telefonicznych na te kwote.
    2/Do tego moga dostac od uke za kierowanie polaczen bez interkonektu do xx%
    przychodow.
    3/A jak ktos sie uprze to za utrudnianie pracy sluzb sledczych bo
    obserwujac/nagrywajac jakiegos gsm-owca maja w polaczeniach przychodzacych
    ze np okupu zarzadal klient dzwoniacy z karty gsm prepaid o numerze
    xxxxxxxxx z bts warszawa xxxx a nie henio xxx ze stacjonarnego voip w
    rzeszowie bo np wpuszczali ruch od jakiegos malego voipa z rzeszowa.
    za punkt 1 i 3 odp karna za 2 cywilna

    > Innymi slowy: w domu mam podobne urzadzenie (ot, jakis router VoIP).
    > Wydaje mi sie, ze wykonuje podobnego rodzaju "oszustwa" - tzn. bedac poza
    > domem dzwonie na moj domowy numer stacjonarny z komorki, za darmo (taka
    > taryfa). Po wbiciu specjalnego kodu na klawiaturze aparatu, wykonuje tanie
    > polaczenie zagraniczne przy pomocy sieci VoIP. Naturalnie, do mojego
    > operatora komorkowego trafia mniej pieniedzy.
    ale polaczenie idzie droga interkonektu i jest wszedzie rejestrowane a voip
    na ciebie wiec tez nie ma problemu, nawet jakbys sobie zrobil w druga strone
    i ty bys mial bramke gsm i kierowal swoje polaczenia tak do sieci to by bylo
    ok /ty jestes abonentem i nie kierujesz ruchu innych i innych sieci/.
    problem sie robi jak zaczynasz kierowac przez ta bramke polaczenia sasiada,
    osiedla czy polowy polski.

    > Czy rowniez jestem oszustem? Czy powinienem doniesc na siebie do
    > Centralnego Biura Sledczego pod nadzorem Prokuratury Okregowej w
    > Rzeszowie?

    ciii bo jakis niekumaty przeczyta i bedziesz w zorganizowanej grupie
    telefon-gate

    kierujac tak swoje-swojej firmy, polaczenia jest ok, masz nawet na to
    pozycje w cenniku i ewentualnie zglaszasz fakt posiadania bramki, popatrz w
    regulaminie pkt o kierowaniu ruchu z innych sieci.