    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ostatnie CRT
    Date: Tue, 13 Dec 2011 20:50:10 +0000 (UTC)

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Tylko LCD do tych celów to się specjalnie selekcjonuje a i elektronika
    > ciut mądrzejsza - szesnastobitowe sterowanie LCD żeby przestrzeni na
    > korekty zostało, matryca korekty powierzchni ekranu (każdy mały kawałek
    > ekranu ma własny zestaw krzywych charakterystycznych dobranych tak że
    > obraz jest równy na całej powierzchni a nie łaciaty jak w tanich
    > biurowych monitorach...)

    Nikt nie mówi, że wszyscy mają używać biurowych. Znajoma miała taki
    wypaśny monitor CRT, z tych za około 10kzł. Strasznie jojczyła, że
    co ona zrobi jak jej się zepsuje, bo takich już nie robią, wszędzie
    tylko badziewie. No i zepsuł się. Dała do naprawy, zapłaciła dobre
    kilkaset złotych. Ale efekt był taki sobie -- chyba po prostu kineskop
    już się zestarzał. No i w końcu kupiła LCD. Też mniej więcej za takie
    pieniądze. Ten LCD, choć w zasadzie jeszcze działał, kazała czym
    prędzej zabrać w cholerę, bo patrzeć się na to nie da (wcześniej był
    plan, że zostanie do drugiego komputera). Ten nowy LCD kalibrację
    kolorów trzyma jak drut, a geometria z zasady działania jest nie do
    ruszenia. Czas lamp minął bezpowrotnie.

    --
    Jarek