  • 121. Data: 2010-03-29 15:25:14
    Temat: Re: [ort] Re: Nie ustępujcie karetkom na sygnale - nie ma po co !!!
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hoq7vm$5l$2@inews.gazeta.pl...
    > (...)
    > Tak właśnie wyglądają Twoje argumenty...

    Na zmasowaną propagandę forsującą jakieś brednie mamy tylko nieliczne
    przekazy medialne, które ukazują prawdę, czasem między wierszami.
    Nikt nie twierdził o 20% spadku???
    " Według szacunków polskiego Instytutu Transportu Samochodowego, w Polsce
    obowiązek używania świateł w dzień przez cały rok zmniejsza liczbę zabitych
    w wypadkach z udziałem co najmniej dwóch pojazdów o 20 proc."
    Jeszcze chcesz coś powiedzieć?
    neelix

  • 122. Data: 2010-03-29 15:27:52
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hoq8m8$3be$1@inews.gazeta.pl...
    > neelix pisze:
    > (...)
    >
    > Owszem, masz. Pierwszy z brzegu - do dziś nie potrafisz znaleźć
    > wiarygodnego źródła o tym spadku zabitych o 20% dzięki jeździe
    > 24h na światłach.

    http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7576996,Od_2011_r__na_
    swiatlach_w_calej_UE.html

    > Daruj, ale było to odniesienie do pewnych zachowań. Doprecyzowałem
    > o co chodziło, ponieważ wtedy zwracałem uwagę na pewną gamę zachowań.
    > Jak nie wiesz o co chodzi, to może zapytaj?

    Niby po co?

    > Tobie też wyobraźnia płata figle i mimo braku znajomości faktów
    > już wiesz jak było?

    Poznałem możliwości tego osobnika, więc mogę to sobie wyobrazić.

  • 123. Data: 2010-03-29 15:28:38
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:

    > Zaraz - ze taki niby nastapil w/g neelixa, czy ze taki niektorzy
    > politycy obiecywali ?

    Że taki miał nastąpić, nie nastąpił. Medialne doniesienia wypowiedzi
    polityków nie należą do wiarygodnych źródeł informacji o poprawieniu
    bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Podobnie jak doniesienia o kosztach
    związanych z jazdą na światłach - w szczególności stwierdzenia, że
    to nic nie kosztuje.

  • 124. Data: 2010-03-29 15:31:45
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    neelix pisze:
    (...)
    > Na zmasowaną propagandę forsującą jakieś brednie mamy tylko nieliczne
    > przekazy medialne, które ukazują prawdę, czasem między wierszami.

    Aha, prawda miedzy wierszami.

    > Nikt nie twierdził o 20% spadku???

    Owszem, nie.

    > " Według szacunków polskiego Instytutu Transportu Samochodowego, w
    > Polsce obowiązek używania świateł w dzień przez cały rok zmniejsza
    > liczbę zabitych w wypadkach z udziałem co najmniej dwóch pojazdów o 20

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > proc."
    ^^^^
    > Jeszcze chcesz coś powiedzieć?

    Owszem, podkreśliłem kluczowe.

  • 125. Data: 2010-03-29 15:36:33
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    neelix pisze:

    > http://moto.pl/MotoPL/1,90109,7576996,Od_2011_r__na_
    swiatlach_w_calej_UE.html
    <cite>
    Komisja Europejska popiera obowiązek jazdy na światłach w dzień przez
    cały rok, twierdząc, że zwiększa to bezpieczeństwo zarówno kierowców,
    jak i pieszych. Według różnych dostępnych badań, zmniejsza to liczbę
    wypadków w dzień o 5 do 15 proc., a wypadków z udziałem motocykli nawet
    o 30 proc. Według szacunków polskiego Instytutu Transportu
    Samochodowego, w Polsce obowiązek używania świateł w dzień przez cały
    rok zmniejsza liczbę zabitych w wypadkach z udziałem co najmniej dwóch
    pojazdów o 20 proc
    </cite>

    Mam rozumieć, że teraz znalazłeś i przestałeś już twierdzić, że to
    kłamstwo?

    > Niby po co?

    Dla zasady.

    > Poznałem możliwości tego osobnika, więc mogę to sobie wyobrazić.

    Mam wrażenie, że akurat nie o tym osobniku teraz była mowa.

  • 126. Data: 2010-03-29 15:41:22
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hoq7r8$5l$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma tam słowa o tym, że nie można tego eksploatować na komputerze
    > zakupionym na firmę.

    Tak samo jak nie ma tam informacji, że komputer zakupiony na firmę jest
    komputerem służącym do działalności zarobkowej, bo jest to na tyle
    oczywiste, choć i tak Ty tego nie jesteś w stanie pojąć i zrozumieć.

    > No właśnie - Thunderbird też. I żaden Ms Office nie jest potrzebny.

    Kur.... ile razy mam powtarzać, że "nie leży" mi Thunderbird, ani inne tego
    typu oprogramowanie, a dobrze mi się używa OE i wielokrotnie próbowałem
    zmienić, ale zawsze powracam do OE ze względu na jego przejżysość i szybkość
    działania.

    > LOL - a wiesz, że do zapisu w PDF nie jest potrzebny Open Office?

    Wiem, tylko po co mi kolejny program do konwersji skoro to co stworzę w Open
    Office za pojedynczym kliknięciem mogę zapisać w PDF ?
    Po co mam sobie utrudniać życie konwertując dokumenty z Open Office do
    formatu MS Office, a następnie kolejnym programem konwertując z formatu MS
    Office do PDF ?
    Dla moich potrzeb wszystkie dokumenty trzymam w formacie Open Office, a dla
    klientów w PDF.

    > Ja? Podałem Ci tylko jako alternatywę. Dodatkowo pewnych rzeczy nie
    > doczytałeś, ale to tez mnie nie dziwi :)

    I nadal nie potrafisz zrozumieć, ze dla mnie nie jest to żadną alternatywą,
    bo jest mi to niepotrzebne i niepotrzebnie drogie.

    > Tak, to moja wypowiedź. Ten fragment miałem między innymi na myśli
    > pisząc, że nie doczytałeś pewnych rzeczy.

    Hola, hola, w sposób jednoznaczny mi zarzuciłeś użytkowanie pirackich kopii,
    a co do ceny to wyraźnie Ci napisałem ile by mnie kosztował MS Office, co
    cały czas starasz się udowodnić, że piszę nieprawdę.

    > LOL - póki co, to sam z siebie robisz, a ja ani przez chwilę nie
    > wmawiałem Tobie, co masz w domu i na czym pracujesz. Wyobraźnię
    > masz sporą, szkoda tylko, że te przekazy wiele wspólnego z
    > rzeczywistością nie mają.

    Jeszcze trochę to mi wmówisz, że napisane przez Ciebie kłamstwa są mojego
    autorstwa ?

    > Tylko mogę powtórzyć, że to byłoby z zyskiem dla Ciebie. Mało tego, nikt
    > nie wymagał od Ciebie jakichkolwiek inwestycji finansowych. Teraz
    > próbujesz odwrócić kota ogonem, że ktoś żąda od Ciebie inwestycji
    > 1500PLN, byś mógł go zadowolić. Krótko - brniesz...

    Niczego nie odwracam i od samego początku naszej duskusji twierdzę, że w
    moim przypadku zakup MS Office to wydatek conajmniej 1500zł (nowy komputer +
    oprogramowanie MS Office, nie wspominając już o systemie) i jest to prawda.
    Podałem Ci numery telefonów do Microsoftu. Dlaczego więc nie chcesz
    osobiście zasięgnąć języka u źródła tak jak ja to zrobiłem tylko lansujesz
    swoje wyobrażenia za jedynie słuszne, choć kompletnie nieprawdziwe ?
    Pozwolę sobie przytoczyć tę oto rozmowę z konsultantem, ponieważ rozmowa
    została przeze mnie nagrana. Niestety nie udzielono mi pozwolenia na
    opublikowanie tego nagrania, zatem przytaczam tylko fragment tej rozmowy.

    (J -ja, K -konsultant):
    J: Czy jest możliwość zainstalowania MS Office w wersji do użytku domowego
    na komputerze zakupionym z fakturą na firmę ?
    K: Nie ma takiej możliwości. Jest to pakiet przeznaczony tylko i wyłącznie
    do użytku domowego.
    J: Czyli można go używać tylko i wyłącznie w domu na komputerze zakupionym
    na osobę prywatną, czyli komputer kupiony na osobę, a nie na firmę ?
    K: Dokładnie.

  • 127. Data: 2010-03-29 16:36:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 15:41:22 +0200, Plumpi wrote:

> [...]
    >zmienić, ale zawsze powracam do OE ze względu na jego przejżysość i szybkość

    De gustibus ... choc OE do newsow sie IMO nadaje jak wol do karety :-)

    J.

  • 128. Data: 2010-03-29 17:13:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 15:28:38 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

    >Że taki miał nastąpić, nie nastąpił. Medialne doniesienia wypowiedzi
    >polityków nie należą do wiarygodnych źródeł informacji o poprawieniu
    >bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

    A to jest wiarygodne zrodlo ?
    http://www.mi.gov.pl/2-4877746dd9ccf-3276-p_7.htm

    "KOMUNIKAT NR 63 (150) z dnia 16.04.2007 r. - Jazda na światłach przez
    cały rok to 20% mniej zabitych na polskich drogach!

    Każdego roku na polskich drogach ginie ponad 5 tysięcy osób - to
    ogromny problem społeczny. Statystyki za 2006 r. mówią, że prawie 58%
    wypadków drogowych miało miejsce w okresie od marca do września, czyli
    w czasie dobrej widoczności, kiedy nie było obowiązku jazdy na
    światłach w ciągu dnia - powiedział Minister Transportu,
    Przewodniczący Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Jerzy
    Polaczek, podczas konferencji prasowej zorganizowanej dziś w resorcie
    transportu w związku z wejściem w życie 17 kwietnia br. nowelizacji
    Ustawy Prawo o ruchu drogowym, wprowadzającej obowiązek jazdy z
    włączonymi światłami mijania przez cały rok.

    Wprowadzenie nowego obowiązku dla kierowców wpłynie na poprawę
    bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg - zaznaczył Minister Jerzy
    Polaczek.

    Według szacunków Instytutu Transportu Samochodowego, rozszerzenie w
    Polsce obowiązku używania świateł w dzień także na miesiące od marca
    do września powinno zmniejszyć liczbę zabitych w wypadkach z udziałem
    co najmniej dwóch pojazdów o 20%. To pozwoliłoby uratować nawet
    kilkaset osób! [...]
    Wszystkim organizacjom pozarządowym i firmom działającym w Koalicji na
    rzecz jazdy na światłach cały rok składam serdeczne podziękowania.
    Jestem przekonany, że nasze wspólne działania oraz zmiany legislacyjne
    wpłyną na znaczną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach -
    powiedział Minister Jerzy Polaczek. "

    Podana tam strona www.swiatlacalyrok.com.pl tez cos przestala dzialac
    :-)

    Cos mi chodzi po glowie ze pan minister w niedalekim odstepie czasu
    powiedzial tez cos przeciwnego, ale to bylo dla innych sluchaczy :-)

    J.

  • 129. Data: 2010-03-29 17:28:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Plumpi pisze:

    > Tak samo jak nie ma tam informacji, że komputer zakupiony na firmę jest
    > komputerem służącym do działalności zarobkowej,

    Tu jak widzę popełniasz błąd interpretacyjny. Nigdzie nie masz
    napisanego, że takiego komputera nie możesz używać do celów prywatnych.
    Szczególnie, jak ktoś ma działalność gospodarczą.

    > bo jest to na tyle
    > oczywiste, choć i tak Ty tego nie jesteś w stanie pojąć i zrozumieć.

    Ja wiem, że to oczywista oczywistość - tyle, że dla Ciebie. Wiesz,
    nawet US wiedzą, że dobra zakupione na firmę mogą być wykorzystywane
    do celów prywatnych/domowych itd.

> [...]
    > tego typu oprogramowanie, a dobrze mi się używa OE i wielokrotnie
    > próbowałem zmienić, ale zawsze powracam do OE ze względu na jego

    Ekhem - przypomnę, że zasadniczym problemem było stwierdzenie, że Tobie
    'wisi' ortografia i tak dalej. Teraz próbujesz tłumaczyć, że lubisz OE.
    Muszę Ciebie niestety zmartwić z tym OE - z gustami to ja dyskutować nie
    będę (przejrzystość), ale ta prędkość OE jest względna. Dorzucę do tego,
    że na potrzeby newsów to on taki sobie, a funkcjonalność też ma
    niewielką. Do tego pewnie nie trafiłeś na problemy związane z
    przechowywaniem wiadomości itd.

    > Wiem, tylko po co mi kolejny program do konwersji skoro to co stworzę w
    > Open Office za pojedynczym kliknięciem mogę zapisać w PDF ?

    A nie wiem - znów masz alternatywę. Z OE nie wydrukujesz w PDF.

    > Po co mam sobie utrudniać życie konwertując dokumenty z Open Office do
    > formatu MS Office, a następnie kolejnym programem konwertując z formatu
    > MS Office do PDF ?

    Nie wiem - masz taką potrzebę?

    > Dla moich potrzeb wszystkie dokumenty trzymam w formacie Open Office, a
    > dla klientów w PDF.

    A jaki to związek z omawianym tematem?

    > I nadal nie potrafisz zrozumieć, ze dla mnie nie jest to żadną
    > alternatywą, bo jest mi to niepotrzebne i niepotrzebnie drogie.

    Jest alternatywą jedną z wielu.

    > Hola, hola, w sposób jednoznaczny mi zarzuciłeś użytkowanie pirackich
    > kopii,

    Nieprawda - to najwyżej Twoja interpretacja.

    > a co do ceny to wyraźnie Ci napisałem ile by mnie kosztował MS
    > Office, co cały czas starasz się udowodnić, że piszę nieprawdę.

    LOL - zacytuję Tobie jeszcze raz:
    <cite>
    Wiesz, jak ktoś korzysta z piratów, to nie ma o tym pojęcia. KIS na 3
    stanowiska też można kupić za niecałe 100 PLN. Pewnie się dowiemy, że
    z żadnego AV nie korzysta, ponieważ 250PLN to za drogo i mu się nie
    podoba ;)
    </cite>

    Gdzie tu masz choć słowo o MS Office? Prosiłem, byś postarał się
    czytać ze zrozumieniem. Inna sprawa, że to w ogóle nie była skierowane
    do Ciebie :)

    > Jeszcze trochę to mi wmówisz, że napisane przez Ciebie kłamstwa są
    > mojego autorstwa ?

    Nie martw się - sam sobie wmawiasz różne dziwne rzeczy, a później
    sugerujesz, że to ktoś inny powiedział.

    > Niczego nie odwracam i (...)

    Ano odwracasz. Mogłeś sie pozbyć problemu z zerowym nakładem finansowym,
    ale wolisz twierdzić, że tego nie zrobisz, bo MS Office za drogi.

    > Podałem Ci numery telefonów do Microsoftu.

    Nie są mi one potrzebne - znam je doskonale.

    > Dlaczego więc nie chcesz osobiście zasięgnąć języka u źródła tak jak ja to
    > zrobiłem tylko lansujesz swoje wyobrażenia za jedynie słuszne, choć
    > kompletnie nieprawdziwe ?

    Widzisz, między nami jest taka różnica, że ja wiem jak wyglądają
    licencje od strony prawnej, wiem również co mówią konsultanci MS.

    > Pozwolę sobie przytoczyć tę oto rozmowę z konsultantem, ponieważ rozmowa
    (...)

    LOL - naprawdę myślisz, ze cytowanie rozmowy z konsultantem cokolwiek
    zmienia, bądź jest zaprzeczeniem/potwierdzeniem Twojej tezy?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 130. Data: 2010-03-29 17:37:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:

    > A to jest wiarygodne zrodlo ?
    > http://www.mi.gov.pl/2-4877746dd9ccf-3276-p_7.htm

    Przyjmijmy, że jest.

> [...]
    > Polsce obowiązku używania świateł w dzień także na miesiące od marca
    > do września powinno zmniejszyć liczbę zabitych w wypadkach z udziałem
    ^^^^^
    > co najmniej dwóch pojazdów o 20%. To pozwoliłoby uratować nawet
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > kilkaset osób! [...]
    (...)

    Podkreśliłem kluczowe.

    > Cos mi chodzi po glowie ze pan minister w niedalekim odstepie czasu
    > powiedzial tez cos przeciwnego, ale to bylo dla innych sluchaczy :-)

    Być może.

    BTW - zrób coś z tym swoim Forte Agentem. Ja wiem, że ma tak od dawna,
    ale może już wystarczy? Naprawdę nie chce mi się popsutych topiców
    poprawiać.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.