    From: "neelix" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [ort] Re: Nie ustępujcie karetkom na sygnale - nie ma po co !!!
    Date: Sat, 27 Mar 2010 11:21:21 +0100

    news:hokcse$2v0$1@news.onet.pl...

    > Niektórzy tego nie rozumieją, że zasady powinny być tworzone dla ludzi i
    > dla ich wygody, a nie tworzone dla idei. Jeżeli większość ludzi mówi
    > "dwutysięczny dziewiąty" to należy to uznać za prawidłową formę, a nie
    > zmuszać ludzi do formy, która jest małoużywana "dwatysiące dziewiąty".
    > Co zaś wykształcenia - to się mylisz. Znam wielu ludzi wykształconych
    > nawet z tytułami profesora będącymi wykładowcami na uczelniach, którzy
    > popełniają wiele błędów zarówno ortograficznych jak i językowych.

    Ja się ortografii generalnie nie czepiam, chyba że czasem jest to forma
    odwetu za wcześniejsze chamskie zachowanie dyskutanta. Bardziej interesuje
    mnie to co kto ma do powiedzenia a nie jak. Co do "dwutysięcznego
    dziewiątego" to jak się zastanowisz to brzmi trochę dziwnie. Powiedziałbyś
    "w setnym dziewiątym roku" czy "w sto dziewiątym" (pisane osobno, nie jak
    napisałeś "dwatysiące dziewiąty")? Dwutysięczny dziewiąty sugeruje, że tych
    jakichś dziewiątych roków było 2000. Powiedzmy, że co 9 lat jest epidemia
    grypy i przez 18000 lat dziesiątkuje ona jakieś regiony świata. Wtedy
    dopiero ma to sens.
    neelix