-
11. Data: 2010-04-20 09:51:15
Temat: Re: optymalne obroty
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> phi, ekonomizer już był w Audi 100 1.8 z końca lat 80-tych (żółta lub
>> zielona? strzałka) ;-)
>
> A w Ładzie Samarce wskaźnik ECON? to były czasy :)
no i były jeszcze Wartburgi dwusuwy z "przepływomierzem" paliwa i
wskaźnikiem w postaci linijki LED-owej :-)
brat
-
12. Data: 2010-04-20 10:26:44
Temat: Re: optymalne obroty
Od: to <t...@a...xyz>
mz wrote:
> Do tej pory je?dzi?em na s?uch - w aucie nie by?o obrotomierza a tu
> nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej je?dze na s?uch (...)
I pozostań przy tej metodzie.
--
cokolwiek
-
13. Data: 2010-04-20 10:39:00
Temat: Re: optymalne obroty
Od: "ArturVF500" <a...@o...pl>
Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hqjjqb$f0$1@inews.gazeta.pl...
>> Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
>> dlaczego ?
>> Do tej pory jeżdziłem na słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu
>> nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym
>> wiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania
>> oborotomierza.
>
> ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to
> zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w
> praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia,
> brat
znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;)
pozdrawiam
Artur
-
14. Data: 2010-04-20 10:49:26
Temat: Re: optymalne obroty
Od: Brzezi <b...@g...com>
wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a):
> Witam
> Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
> dlaczego ?
> Do tej pory jeżdziłem na słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu nagle
> nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym wiedzieć
> od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.
Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...
Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"), to moaja obroty optymalne ok
750-1500.
Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie sprzeglo
odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do 13krpm...
Pomoglem?
Pozdrawiam
Brzezi
-
15. Data: 2010-04-20 11:20:39
Temat: Re: optymalne obroty
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2010-04-20 08:51, *mz* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> Samochód to Zafira turbo disel 2,2l z 2003 r.
Zwykła jazda, bez przyspieszeń po równym spokojnie około 1500rpm możesz
trzymać. Pod górkę 2000 jeśli obroty nie spadają (czytaj jeśli górka nie
za stroma :) ).
Jak wyprzedasz z tych 1500 to redukcja.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
16. Data: 2010-04-20 11:50:24
Temat: Re: optymalne obroty
Od: "mz" <2...@w...pl>
Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.hsqqkm.2jc.brzezi@brzezi.chello.pl...
> wto, 20 kwi 2010 o 07:53 GMT, mz napisał(a):
>
>> Witam
>> Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
>> dlaczego ?
>> Do tej pory jeżdziłem na słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu
>> nagle
>> nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale chciałbym
>> wiedzieć
>> od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania oborotomierza.
>
> Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
> optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...
>
> Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"), to moaja obroty optymalne ok
> 750-1500.
>
> Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie
> sprzeglo
> odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
> poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do
> 13krpm...
>
> Pomoglem?
Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto mi
chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło
-
17. Data: 2010-04-20 12:13:04
Temat: Re: optymalne obroty
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>>> Jakie sa optymalne obroty silnika - ile powinien wskazywac obrotomierz i
>>> dlaczego ?
>>> Do tej pory jeżdziłem na słuch - w aucie nie było obrotomierza a tu
>>> nagle nowe auto z obrotomierzem. Niby dalej jeżdze na słuch ale
>>> chciałbym wiedzieć od praktyków jakie powinny być optymalne wskazania
>>> oborotomierza.
>>
>> ktoś mądry tłumaczył mi kiedyś, że optimum z punktu widzenia mechaniki to
>> zakres między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, a że w
>> praktyce tak się nie jeździ to już inna kwestia,
>
> znaczy sie powinienem jezdzic miedzy 7000 a 8500?;)
dokładnie tak :-)
ja mam lepiej bo między 2800 a 5250 :-)
brat
-
18. Data: 2010-04-20 21:37:28
Temat: Re: optymalne obroty
Od: "Romeo_rk" <k...@o...pl>
>> Duze statki towarowe, kontenerowce itp, to ich silniki maja obroty
>> optymalne gdzies na poziomie 150-250rpm...
>>
>> Duze autokary i samochody ciezarowe("TIRy"), to moaja obroty optymalne
>> ok
>> 750-1500.
>>
>> Skuter ktory kiedys mialem to ruszal od 3krpm, wtedy zaciskalo sie
>> sprzeglo
>> odsrodkowe, podczas normalnej jazdy obroty utrzymywaly sie gdzies na
>> poziomie 7krpm, a przy mocniejszym przyspieszaniu obroty rosly do
>> 13krpm...
>>
>> Pomoglem?
>
> Nie bo nie czytasz wcześniejszych wątków - gdzie już podałem o jakie auto
> mi chodzi. Gdziałeś zabłysnąć ? W moich oczach ci nie wyszło
A według mnie była to konkretna i rzeczowa odpowiedź.
rk