  • 11. Data: 2009-07-23 07:21:38
    Temat: Re: optymalna ogniskowa - WYNIKI ANKIETY!
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    slaweks napisał(a):

    > To popatrz kto jest na drugim miejscu.

    Ogólnie pytanie jest średnio przemyślane. A jak ktoś lubi robić małe
    detale? Weźmie 300 albo 400mm. Więc to nie jest ankieta optymalna
    ogniskowa, ale mój ulubiony obiektyw w danej sytuacji.

    wer

  • 12. Data: 2009-07-23 07:44:44
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 22 Lip, 23:20, a...@o...pl wrote:

    > Kiedys kupilem zestaw Zenita z drugiej reki. Facet sprzedal mi w zestawie
    > obiektywy 29 mm (Pentacon), 50 mm (Helios oczywiscie) i 135 mm (Jupiter). Przy
    > sprzedazy twierdzil, ze to mu przez pare lat w zupelnosci wystarczylo i w zaden
    > sposob nie ograniczalo...

    Kiedyś miałem Smienę - nie można było w ogóle zmienić obiektywu o
    stałej ogniskowej i też przez parę lat mi to w zupełności wystarczało,
    bo musiało.
    A z ograniczaniem jest tak, że ograniczenia do jakich się
    przyzwyczaisz, mają szanse stać się niezauważalne... Jeździłem kiedyś
    Fiatem 126p i wydawało mi się, że nic mu nie brakuje puki nie dane mi
    było spróbować innego samochodu :).

    --
    pozdrawiam
    Mirek

  • 13. Data: 2009-07-23 07:48:55
    Od: Mirek <m...@p...pl>

    On 23 Lip, 09:21, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Ogólnie pytanie jest średnio przemyślane. A jak ktoś lubi robić małe
    > detale? Weźmie 300 albo 400mm. Więc to nie jest ankieta optymalna
    > ogniskowa, ale mój ulubiony obiektyw w danej sytuacji.

    Całkowita zgoda. Trochę sztuczna pytanie, tym bardziej, że akurat na
    wycieczkę po mieście, gdybym z jakiś powodów musiał wziąść tylko jeden
    obiektyw to wziąłbym jednak zooma.
    W moim wypadku pełniej klatki pewnie tak 35-120 byłoby OK??

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2009-07-23 08:10:25
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2009 07:37:02 +0200, Agent napisał(a):

    > Dla pytania: "Jaki obiektyw zabierzesz na wycieczkę po mieście?" wygrala
    >>
    > Bardzo ciekawe wyniki. Większośc budynków nie jest się w stanie objąć przy
    > takiej ogniskowej. To był dla mnie główny powód zmiany sprzętu

    A po co fotografować całe budynki? Pytanie było o wycieczkę a
    nie o fotografowanie architektury.
    Poza tym budynki lepiej sfotografować w kawałkach i złożyć potem
    programem do panoram - przynajmniej łatwo je wyprostować i jakość
    lepsza.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2009-07-23 08:21:48
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > A po co fotografować całe budynki? Pytanie było o wycieczkę a
    > nie o fotografowanie architektury.

    Bo np pół kościoła wyglada MZ bez sensu...

    > Poza tym budynki lepiej sfotografować w kawałkach i złożyć potem
    > programem do panoram - przynajmniej łatwo je wyprostować i jakość
    > lepsza.

    ... a robienie tegoż kościoła "na 2 razy" wymaga już statywu i potem
    siedzienia przed kompem i sklejania. Dla kilku super ujęć to może i warto
    ale dla wiekszej liczby mnie sie po prosu nie chce.

  • 16. Data: 2009-07-23 08:35:12
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 23 Lip, 10:21, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
    > ... a robienie tegoż kościoła "na 2 razy" wymaga już statywu i potem

    Zaraz tam wymaga... Można i bez statywu.

  • 17. Data: 2009-07-23 08:39:09
    Od: XX YY <j...@u...at>

    > A po co fotografować całe budynki?

    moze jest posrednikiem w handlu nieruchomosciami ?

  • 18. Data: 2009-07-23 09:25:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (Jupiter). Przy
    > sprzedazy twierdzil, ze to mu przez pare lat w zupelnosci

    No i w zasadzie mial racje, choc w sprzedazy sa i tele 1000, wiec
    widac 135 niektorych ogranicza :-)

    Cos sie zamienia w to ze najlepszy jest zoom 28-135 :-)

    J.

  • 19. Data: 2009-07-23 09:28:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@p...pl>
> [...]

    >jeden
    >obiektyw to wziąłbym jednak zooma.
    >W moim wypadku pełniej klatki pewnie tak 35-120 byłoby OK??

    No i trzeba by zrobic wycieczke porownanwcza po miescie z kims kto
    idzie z 28 :-)

    35 to czasem jednak w miescie za duzo.
    Z drugiej strony sa detale do ktorych nie podejdziesz i 120 sie
    przyda :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-07-23 09:30:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Henry(k)"

    > A po co fotografować całe budynki?

    Bo ladne.

    > Pytanie było o wycieczkę a nie o fotografowanie architektury.

    A po co fotografowac tego pana na koniu ? :-)

    > Poza tym budynki lepiej sfotografować w kawałkach i złożyć potem
    > programem do panoram - przynajmniej łatwo je wyprostować i jakość
    > lepsza.

    Albo miec specjalny aparat z przesuwanym obiektywem.

    J.