  • 61. Data: 2016-09-09 08:47:40
    Temat: Re: opony wielosezonowe
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 7 Sep 2016 04:09:53 -0700 (PDT)
    Jimiasty <j...@g...com> wrote:

    > A co z zakrętami? Chodzi mi o to, czy aby te opony nie podwijają się na zakrętach
    jak np Turanzy ER300.

    W porównaniu do czego?

    Osobiście nie zauważyłem problemów w zakrętach, a lubię je czasem stestować,
    szczególnie na znanych zakrętach, na których wiem jak zachowywały się inne opony, w
    porównaniu do zimówek które miałem przed nimi, i warunków pośrednich, to mogę w
    zakręty wchodzić ze sporo większą prędkością.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 62. Data: 2016-09-09 08:48:51
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 07 Sep 2016 11:03:26 +0200
    "r...@k...pl" <r...@k...pl> wrote:

    > Bo CrossClimate to w zasadzie letnie opony.

    W zasadzie poniekąd może i letnie, ale dobrze radzące sobie na śniegu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 63. Data: 2016-09-09 13:58:29
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 9 września 2016 08:44:46 UTC+2 użytkownik szerszen napisał:

> [...]
    porównaniu do zimówek które miałem przed nimi, i warunków pośrednich, to mogę w
    zakręty wchodzić ze sporo większą prędkością.

    No i dzięki. Zastanawiam się nad całorocznymi, bo zimy mamy takie, że nie
    opłaca się zmieniać gumek. Natomiast latem czasem wjadę w błoto, letnie sie
    nie do końca sprawdzają. Chciałbym coś pośredniego. Cross Climate
    wyglądają idealnie dla mnie, ale boje się, że nie dadzą rady na zakrętach
    jak np obecne Turanzy ER300. Mają za miękkie boki i się podwijają - po
    szybkim przelocie np "Zakopianką" widać na bokach opon ślady kontaktu z
    asfaltem :)

  • 64. Data: 2016-09-09 16:39:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jimiasty" napisał w wiadomości
    >No i dzięki. Zastanawiam się nad całorocznymi, bo zimy mamy takie, że
    >nie
    >opłaca się zmieniać gumek. Natomiast latem czasem wjadę w błoto,
    >letnie sie

    Jak sie jezdzi do Zakopanego, to warto o zimowkach pomyslec :-)
    No chyba, ze sie zima nie jezdzi.
    Choc np Debice Navigator na sniegu IMO calkiem dobre.

> [...]
    >po
    >szybkim przelocie np "Zakopianką" widać na bokach opon ślady kontaktu

    Hm, to chyba bardzo szybki i naprawde przelot :-)
    Szerokosc dobra, cisnienie dobre ?
    A moze to slady od kraweznikow, a nie od jezdni ?
    Bo az takiego podwijania to ja nie widzialem ... ale moze za wolno
    jezdze :-)

    A moze potrzebujesz letniej typu P-zero, takiej co to boki ma tak
    sztywne, ze nawet bez powietrza pojedzie ?
    Nie wiem, czy caloroczne takie robia ...

    J.

  • 65. Data: 2016-09-12 01:13:32
    Od: Dman666 <d...@g...com>

    W dniu środa, 7 września 2016 10:00:37 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A co masz z boku po "made in" ?
    > Bo marka jest koreanska, ale ponoc zbankrutowala, fabryki sa rozne.
    Zdaje sie, ze fabryka ma sie dobrze (miala jeszzcze 2 miesiace temu). Lap:
    http://tiny.pl/gw7g3
    --
    Dman-666

  • 66. Data: 2016-09-12 09:36:08
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 9 września 2016 16:39:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > A moze to slady od kraweznikow, a nie od jezdni ?
    > Bo az takiego podwijania to ja nie widzialem ... ale moze za wolno

    Wysoki profil: 215/55/17. Zimowe mam XL, twarde ścianki i dają rade.
    Jedzie się o wiele lepiej, w sensie auto super reaguje na ruchy kierownicy,
    na zakrętach można jeździć szybciej niż na letnich, niestety tylko do max
    10-15st C, potem już jak na budyniu.

    --
    Pozdro
    Jimiasty

  • 67. Data: 2016-09-12 09:43:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wysoki profil: 215/55/17.

    Bo ja wiem czy taki wysoki ... 118mm. Ja mam np 195/65/15, to daje
    126mm.

> [...]
    >kierownicy,
    >na zakrętach można jeździć szybciej niż na letnich, niestety tylko do

    No coz, jesli to naprawde to, to musisz poszukac jakiejs opony o
    sztywnych bokach.

    Ale prawde mowiac, jedyna znana mi osoba, ktora narzekala na spadanie
    opon, to byl rajdowiec-amator.

    J.