-
31. Data: 2016-09-07 01:35:08
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: Dman666 <d...@g...com>
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 20:16:49 UTC+2 użytkownik r...@k...pl
napisał:
> I jeszcze:
> http://www.sklepopon.com/aktualnosci-autobild-allrad
-test-opon-calorocznych-2015-16--98.html
Te wlasnie mam zalozone.
<cycat>
Z oceną ,,dostateczną" kończy opona Nexen N'Priz 4S. Spowodowane to było ,,dobrymi
wynikami na śniegu z krótką drogą hamowania" i niskiej cenie. Według testerów na tych
oponach należy jeździć ostrożne z powodu słabych wyników w teście aquaplaningu,
wydłużonej drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz słabej przyczepności w
zakrętach.
</cycat>
Moja 2 tonowa krowa nie da sie wjechac w zakret na 2 kolach - fakt. Ale to nowe gumy
i moge powiedziec, ze usligow na mokrej, przy ruszaniu brak (co zdarzalo sie na
kilkuletnich Vredestein'ach). Na hamowaniu zadnego abs'u. Aquaplainig tez w moim
przypadku odpada (a zdarzylo sie raz w duzym deszczu i raz w nawalnicy z pusta buda).
IMO opona bedzie sie inaczej zachowywac przy innym aucie, ale rachunek ekonomiczny
tutaj jest nie do pobicia - lepiej miec nowe nexeny niz 4 letnie vrede.. Quatracki sa
twarde jak cholera a tutaj mam mientko pod pupa i wreszcie nie czuje kamykow na
drodze (roznica w spalaniu w przytoczonych testach to 5% - o czym tu dyskutowac).
Dziekuje.
--
Dman-666
-
32. Data: 2016-09-07 01:44:41
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: Dman666 <d...@g...com>
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 09:57:54 UTC+2 użytkownik Marcin Kiciński
napisał:
> W dniu niedziela, 4 wrzesnia 2016 21:12:03 UTC+2 uzytkownik r...@k...pl
napisal:
> >
> > Kupilem Vredenstein Quatrac -- nie znalazlem nic lepszego i tanszego. Wszedzie
> > w testach byly w czolowce i nie mialy denerwujacych wad (np. zuzycia paliwa,
> > halas czy szybkie zuzywanie sie).
>
> Hmmm... jezdze na Quatrac 3 juz trzy lata. Faktycznie nie zuzywaja sie
> zbyt szybko, zuzycie paliwa wzroslo nieznacznie, jezdzi sie na nich
> dobrze w kazdych warunkach, ale... pod wzgledem halasu wypadaja kiepsko.
> A podczas jazdy po betonowych odcinkach A4 czy S8 to jest kiepsko do
> kwadratu. Jak dla mnie to sa opony idealne do codziennego uzytku w miescie,
> w trase wolalbym cos cichszego.
>
> Pozdrawiam
> MK
Potwierdze...po kilku latach wyja mocno i to samo na nierownosciach poprzecznych
(najazdy na policjanty to kolejny dramat). Trzeba pamietac, ze cos za cos - male
zuzycie bieznika to tez niski komfort, sa twarde - jak wozidlo ma dodatkowo ma twarde
zawieszenie to ma to dla coponiektorych znaczenie - z ulga wywaliem Quatraca.
--
Dman-666
-
33. Data: 2016-09-07 01:49:45
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: Dman666 <d...@g...com>
W dniu środa, 7 września 2016 01:35:10 UTC+2 użytkownik Dman666 napisał:
> W dniu poniedziałek, 5 września 2016 20:16:49 UTC+2 użytkownik r...@k...pl
napisał:
> > I jeszcze:
> > http://www.sklepopon.com/aktualnosci-autobild-allrad
-test-opon-calorocznych-2015-16--98.html
>
> Te wlasnie mam zalozone.
>
> <cycat>
> Z oceną ,,dostateczną" kończy opona Nexen N'Priz 4S. Spowodowane to było ,,dobrymi
wynikami na śniegu z krótką drogą hamowania" i niskiej cenie. Według testerów na tych
oponach należy jeździć ostrożne z powodu słabych wyników w teście aquaplaningu,
wydłużonej drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni oraz słabej przyczepności w
zakrętach.
> </cycat>
>
> Moja 2 tonowa krowa nie da sie wjechac w zakret na 2 kolach - fakt. Ale to nowe
gumy i moge powiedziec, ze usligow na mokrej, przy ruszaniu brak (co zdarzalo sie na
kilkuletnich Vredestein'ach). Na hamowaniu zadnego abs'u. Aquaplainig tez w moim
przypadku odpada (a zdarzylo sie raz w duzym deszczu i raz w nawalnicy z pusta buda).
> IMO opona bedzie sie inaczej zachowywac przy innym aucie, ale rachunek ekonomiczny
tutaj jest nie do pobicia - lepiej miec nowe nexeny niz 4 letnie vrede.. Quatracki sa
twarde jak cholera a tutaj mam mientko pod pupa i wreszcie nie czuje kamykow na
drodze (roznica w spalaniu w przytoczonych testach to 5% - o czym tu dyskutowac).
> Dziekuje.
> --
> Dman-666
Aaaa..i pamietajcie, ze testy robione sa na nowych gumach...nikt zdaje sie nie
testuje opon po roku, 2 latach uzytkowania. A caloroczne kupuje sie nie na caly rok
;)
Pisze w oparciu o wlasne doswiadczenie i kilometry na roznych gumach (w zwyklych
toczydlach - nie w upalanych "pizdzikach").
--
Dman-666
-
34. Data: 2016-09-07 09:06:14
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2016-09-05 o 19:49, r...@k...pl pisze:
> Mon, 5 Sep 2016 18:17:08 +0200, w
> <57cd9a85$0$15199$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
> <j...@p...onet.pl> napisał(-a):
>
>> Użytkownik "Dman666" napisał w wiadomości
>> W dniu sobota, 3 września 2016 11:27:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
>>> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
>>> U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze
>>> (komfort, hamowanie).
>>> Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow
>>> nie wroce.
>>
>> Chinskie opony ? Nie, dziekuje.
>> Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..
>
> Chińskie, niechińskie... ale gdzieś widziałem test Nexenów i nie było różowo,
> ale też nie tragicznie.
>
> Jednak na tle Vredesteinów wypadały blado:
> http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-caloroczny
ch-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/estn0
>
Radzę ostrożnie podchodzić do wszelkich testów, zwłaszcza
przeprowadzanych przez polskojęzyczne niemieckie gazety. Motoryzacja to
zbyt duży biznes, aby puścić wszystko na żywioł (czytaj: uczciwość).
Swego czasu głośna była sprawa fałszowania przez AŚ wyników testów
samochodów, co wywlekła redakcja Motoru (wtedy jeszcze polskiej gazety).
Zgadnijcie, samochody z jakiego państwa zostały podciągnięte do góry w
testach? :-)
T.
-
35. Data: 2016-09-07 09:37:48
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 7 Sep 2016 09:06:14 +0200, w
<57cfbc6b$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
napisał(-a):
> > Jednak na tle Vredesteinów wypadały blado:
> > http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-caloroczny
ch-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/estn0
> >
>
> Radzę ostrożnie podchodzić do wszelkich testów, zwłaszcza
> przeprowadzanych przez polskojęzyczne niemieckie gazety. Motoryzacja to
> zbyt duży biznes, aby puścić wszystko na żywioł (czytaj: uczciwość).
Pewnie dlatego zawsze wygrywa amerykański Goodyear All Seasons :))
-
36. Data: 2016-09-07 09:44:07
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 6 Sep 2016 16:35:08 -0700 (PDT), w
<5...@g...c
om>, Dman666
<d...@g...com> napisał(-a):
> IMO opona bedzie sie inaczej zachowywac przy innym aucie, ale rachunek ekonomiczny
tutaj jest nie do pobicia - lepiej miec nowe nexeny niz 4 letnie vrede..
Różnica w moim przypadku to było ok. 210zł za Nexeny do bodajże 240-250zł za
Quatraki.
> Quatracki sa twarde jak cholera
>a tutaj mam mientko pod pupa i wreszcie nie czuje kamykow na drodze (roznica w
spalaniu w przytoczonych testach to 5% - o czym tu dyskutowac).
> Dziekuje.
Ale za to hałas:
Vredestein -- 66dB
Nexen - 69,9dB
To ponad 2x głośniejsze gumy.
-
37. Data: 2016-09-07 10:00:29
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Dman666" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4110264c-b508-4193-866a-ec337fc42241@go
oglegroups.com...
W dniu poniedziałek, 5 września 2016 18:17:57 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
>> >U siebie wywalilem Quatracki na rzecz Nexen'ow. Zmiana na lepsze
>> >(komfort, hamowanie).
>> >Nie wiecm jak z trwałościa (jezdza 2 miesiace), ale do Quatrack'ow
>> >nie wroce.
>
>> Chinskie opony ? Nie, dziekuje.
>> Ale ... przypomnij sie za rok, moze czas zmienic poglady..
>Sam jestes chinski :-P
>To jest korea. Tez nie bylem przekonany do "wynalazkow" dopoki nie
>zalozylem.
>Ida na pierwszy montaz do Kia, Hyundaja, Smarta, Twingo i Lambo
>(USA).
>Wiec przepros i nie czyn wiecej :)
A co masz z boku po "made in" ?
Bo marka jest koreanska, ale ponoc zbankrutowala, fabryki sa rozne.
Koreanskie opony na Daewoo tez mialy rozne opinie ...
J.
-
38. Data: 2016-09-07 10:02:28
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2016-09-07 o 09:37, r...@k...pl pisze:
> Wed, 7 Sep 2016 09:06:14 +0200, w
> <57cfbc6b$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>, "T." <k...@i...pl>
> napisał(-a):
>
>>> Jednak na tle Vredesteinów wypadały blado:
>>> http://www.auto-swiat.pl/porady/test-opon-caloroczny
ch-185-60-r15-jeden-komplet-na-caly-rok/estn0
>>>
>>
>> Radzę ostrożnie podchodzić do wszelkich testów, zwłaszcza
>> przeprowadzanych przez polskojęzyczne niemieckie gazety. Motoryzacja to
>> zbyt duży biznes, aby puścić wszystko na żywioł (czytaj: uczciwość).
>
> Pewnie dlatego zawsze wygrywa amerykański Goodyear All Seasons :))
Bo niemieckie media są... amerykańskie :)
Pozdrawiam
-
39. Data: 2016-09-07 11:00:54
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: szerszen <s...@t...pl>
On Sat, 3 Sep 2016 11:27:32 +0200
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> >i nie wyszlo to najlepiej (zreszta widac jakie sa teraz przeceny na
> >Cross Climate)
>
> Naprawde takie zle zima na sniegu i lodzie ?
>
> Bo przeceny z roznych przyczyn moga wynikac
>
> Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
Ja polecę CrossClimate :)
Założyłem je pod koniec ostatniej zimy, także załapałem się jeszcze na opady śniegu,
problemów nie widziałem, ale śniegu też nie było ze 30 cm, tylko kilka. Co do lodu,
to nie ma takich opon bez kolców które dałyby radę ;)
Za to komfort na mokrym, czy suchym, chy chlapie przy temperaturach jakie w naszych
warunkach występują często, w okolicach zera i powyżej, dużo wyższy niż na zimówkach.
--
pozdrawiam
szerszeń
-
40. Data: 2016-09-07 11:03:26
Temat: Re: opony wielosezonowe
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 7 Sep 2016 11:00:54 +0200, w
<2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
napisał(-a):
> > Wiec jesli nie CrossClimate, to co ?
>
> Ja polecę CrossClimate :)
>
> Założyłem je pod koniec ostatniej zimy, także załapałem się jeszcze na opady
śniegu, problemów nie widziałem, ale śniegu też nie było ze 30 cm, tylko kilka. Co do
lodu, to nie ma takich opon bez kolców które dałyby radę ;)
>
> Za to komfort na mokrym, czy suchym, chy chlapie przy temperaturach jakie w naszych
warunkach występują często, w okolicach zera i powyżej, dużo wyższy niż na zimówkach.
Bo CrossClimate to w zasadzie letnie opony.