-
21. Data: 2015-04-07 02:28:07
Temat: Re: opony i ... marketing
Od: Dawid <x...@n...pl>
W dniu 2015-04-07 o 02:19, WildS pisze:
> On 2015-04-07, Dawid <x...@n...pl> wrote:
>>>> Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na
>>>> zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze
>>>> niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na
>>>> autostradzie i czekaj az uprzatna.
>>>
>>> Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.
>>
>> jest i jeżeli coś nabroisz to ubezpieczalnia zaraz ogląda opony
>
> Pierwsze słyszę. U nich odpowiednia to taka, która ma odpowiednie
> literki w oznaczeniu, może być całoroczna. Jeśli jest nieodpowiednia to
> owszem ubezpieczyciel sobie poużywa.
>
>
http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/opony,zimowe,-,p
rzepisy,659.html
nawet nasi piszą o tym, ma mieć oznaczenie m+s lub płatek śniegu, czyli
co- zimowe czy nie zimowe?
-
22. Data: 2015-04-07 10:58:11
Temat: Re: opony i ... marketing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Dawid" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:55232498$0$2197$6...@n...neostrada
.pl...
W dniu 2015-04-07 o 02:19, WildS pisze:
>>>> Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na
>>>> zimówkach.
>>> jest i jeżeli coś nabroisz to ubezpieczalnia zaraz ogląda opony
>
>> Pierwsze słyszę. U nich odpowiednia to taka, która ma odpowiednie
>> literki w oznaczeniu, może być całoroczna. Jeśli jest
>> nieodpowiednia to
>> owszem ubezpieczyciel sobie poużywa.
>
>http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/opony,zimowe,-,
przepisy,659.html
>nawet nasi piszą o tym, ma mieć oznaczenie m+s lub płatek śniegu,
>czyli co- zimowe czy nie zimowe?
Caloroczne maja stosowne oznaczenie i moga byc stosowane.
Ale zwykle letnie nie.
par 2 pkt 3a StVO
http://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/90-2-stra
ssenbenutzung-durch-fahrzeuge
(3a) Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte
darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, die die in
Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März
1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und
über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch
die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert
worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen).
Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 im Sinne der Anlage XXIX
der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung vom 26. April
2012 (BGBl. I S. 679) dürfen bei solchen Wetterverhältnissen auch
gefahren werden, wenn nur an den Rädern der Antriebsachsen M+S-Reifen
angebracht sind. Satz 1 gilt nicht für Nutzfahrzeuge der Land- und
Forstwirtschaft sowie für Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1
genannten Organisationen, soweit für diese Fahrzeuge bauartbedingt
keine M+S-Reifen verfügbar sind. Wer ein kennzeichnungspflichtiges
Fahrzeug mit gefährlichen Gütern führt, muss bei einer Sichtweite
unter 50 m, bei Schneeglätte oder Glatteis jede Gefährdung anderer
ausschließen und wenn nötig den nächsten geeigneten Platz zum Parken
aufsuchen.
Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.
W kazdym badz razie za sama jazde po sniegu na letnich oponach jest
mandat.
Czy dla Polakow tez ... konwencja nie przewiduje.
J.
-
23. Data: 2015-04-07 11:37:05
Temat: Re: opony i ... marketing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WildS" napisał w wiadomości grup
On 2015-04-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem czy niemiecki nakaz jazdy na
>> zimowkach to spisek producentow, czy juz mieli dosc sytuacji, ze
>> niektorzy uwazaja za niepotrzebne, a potem stoj kolego dwa dni na
>> autostradzie i czekaj az uprzatna.
>Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.
>Jest jedynie przepis, że masz posiadać ogumienie odpowiednie do
>warunków
>pogodowych (np. odpowiednie opony całoroczne)
Owszem, moga byc caloroczne, ale musza byc.
Kiedys wprowadzili taki malo precyzyjny, w zasadzie mozna sie bylo
wylgac, ze skoro jade, to widac opony sa odpowiednie do warunkow (za
to przy wypadku 35 euro mandatu).
Nie wiem - producenci nie odczuli zysku, czy nadal niefrasobliwi
kierowcy stwarzali zagrozenie, ale
-przepis usztywniono,
-coraz wiecej opon calorocznych jest na rynku ...
J.
-
24. Data: 2015-04-10 12:23:37
Temat: Re: opony i ... marketing
Od: p...@g...com
--Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.
nie ma co tlumaczyc, WildS podal prawidlowa definicje:
opony maja byc odpowiednie do warunkow, zwyczajowo dziala regula "Oktober bis Ostern"
czyli w tym okresie jezdzimy na zimowkach ew. wielosezonowych
P.
-
25. Data: 2015-04-10 13:10:13
Temat: Re: opony i ... marketing
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:2b1e6d7c-8b86-49a6-99ec-976df4ce1cd2@go
oglegroups.com...
>>--Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.
>nie ma co tlumaczyc, WildS podal prawidlowa definicje:
>opony maja byc odpowiednie do warunkow, zwyczajowo dziala regula
>"Oktober bis Ostern" czyli w tym okresie jezdzimy na zimowkach ew.
>wielosezonowych
Ale to ustawa a nie zwyczaj.
Na poczatku pisze "na lodzie, sniegu, blocie posniegowym, gololedzi
lub szronie ..."
Jak masz czysta lub mokra droge, to mozesz sobie jezdzic na letnich
chocby w styczniu.
Tylko z w razie zmiany pogody trzeba sie zatrzymac na parkingu ... i
wcale niekoniecznie najblizszym, tylko tym wczesniejszym :-)
J.
-
26. Data: 2015-04-10 14:09:02
Temat: Re: opony i ... marketing
Od: p...@g...com
--Ale to ustawa a nie zwyczaj.
masz dar komplikowania rzeczy oczywistych ... pytanie tylko w jakim celu ?
jesli w ww. okresie poruszasz sie na letnich mozesz zarobic mandat, poza tym okresem
policjant/sad nie bedzie sie czepial no chyba ze snieg walil od 3 tygodni w maju :-)
EOT
P.