  • 21. Data: 2015-04-07 02:28:07
    Temat: Re: opony i ... marketing
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 02:19, WildS pisze:

    > Pierwsze słyszę. U nich odpowiednia to taka, która ma odpowiednie
    > literki w oznaczeniu, może być całoroczna. Jeśli jest nieodpowiednia to
    > owszem ubezpieczyciel sobie poużywa.

    http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/opony,zimowe,-,p
    rzepisy,659.html
    nawet nasi piszą o tym, ma mieć oznaczenie m+s lub płatek śniegu, czyli
    co- zimowe czy nie zimowe?

  • 22. Data: 2015-04-07 10:58:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >http://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/opony,zimowe,-,
    przepisy,659.html
    >nawet nasi piszą o tym, ma mieć oznaczenie m+s lub płatek śniegu,
    >czyli co- zimowe czy nie zimowe?

    Caloroczne maja stosowne oznaczenie i moga byc stosowane.
    Ale zwykle letnie nie.

    par 2 pkt 3a StVO
    http://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/90-2-stra
    ssenbenutzung-durch-fahrzeuge

    (3a) Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte
    darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, die die in
    Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März
    1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und
    über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch
    die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert
    worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen).
    Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 im Sinne der Anlage XXIX
    der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung vom 26. April
    2012 (BGBl. I S. 679) dürfen bei solchen Wetterverhältnissen auch
    gefahren werden, wenn nur an den Rädern der Antriebsachsen M+S-Reifen
    angebracht sind. Satz 1 gilt nicht für Nutzfahrzeuge der Land- und
    Forstwirtschaft sowie für Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1
    genannten Organisationen, soweit für diese Fahrzeuge bauartbedingt
    keine M+S-Reifen verfügbar sind. Wer ein kennzeichnungspflichtiges
    Fahrzeug mit gefährlichen Gütern führt, muss bei einer Sichtweite
    unter 50 m, bei Schneeglätte oder Glatteis jede Gefährdung anderer
    ausschließen und wenn nötig den nächsten geeigneten Platz zum Parken
    aufsuchen.

    Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.

    W kazdym badz razie za sama jazde po sniegu na letnich oponach jest
    mandat.
    Czy dla Polakow tez ... konwencja nie przewiduje.

    J.

  • 23. Data: 2015-04-07 11:37:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-04-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Z tego co mi wiadomo, w niemczech nie ma nakazu jazdy na zimówkach.
    >Jest jedynie przepis, że masz posiadać ogumienie odpowiednie do
    >warunków
    >pogodowych (np. odpowiednie opony całoroczne)

    Owszem, moga byc caloroczne, ale musza byc.
    Kiedys wprowadzili taki malo precyzyjny, w zasadzie mozna sie bylo
    wylgac, ze skoro jade, to widac opony sa odpowiednie do warunkow (za
    to przy wypadku 35 euro mandatu).

    Nie wiem - producenci nie odczuli zysku, czy nadal niefrasobliwi
    kierowcy stwarzali zagrozenie, ale
    -przepis usztywniono,
    -coraz wiecej opon calorocznych jest na rynku ...

    J.

  • 24. Data: 2015-04-10 12:23:37
    Od: p...@g...com

    --Kto biegly w niemieckim niech przetlumaczy.

    nie ma co tlumaczyc, WildS podal prawidlowa definicje:

    opony maja byc odpowiednie do warunkow, zwyczajowo dziala regula "Oktober bis Ostern"
    czyli w tym okresie jezdzimy na zimowkach ew. wielosezonowych

    P.

  • 25. Data: 2015-04-10 13:10:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >opony maja byc odpowiednie do warunkow, zwyczajowo dziala regula
    >"Oktober bis Ostern" czyli w tym okresie jezdzimy na zimowkach ew.

    Ale to ustawa a nie zwyczaj.

    Na poczatku pisze "na lodzie, sniegu, blocie posniegowym, gololedzi
    lub szronie ..."

    Jak masz czysta lub mokra droge, to mozesz sobie jezdzic na letnich
    chocby w styczniu.

    Tylko z w razie zmiany pogody trzeba sie zatrzymac na parkingu ... i
    wcale niekoniecznie najblizszym, tylko tym wczesniejszym :-)

    J.

  • 26. Data: 2015-04-10 14:09:02
    Od: p...@g...com

    --Ale to ustawa a nie zwyczaj.

    masz dar komplikowania rzeczy oczywistych ... pytanie tylko w jakim celu ?

    jesli w ww. okresie poruszasz sie na letnich mozesz zarobic mandat, poza tym okresem
    policjant/sad nie bedzie sie czepial no chyba ze snieg walil od 3 tygodni w maju :-)

    EOT

    P.