    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 6 Sep 2011 15:25:13 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: [onet] wałęsa

    On Tue, 6 Sep 2011, WW wrote:

    > A skąd pewność, że po powrocie, zapaleniu silnika, zapięciu pasów i
    > zamknięciu drzwi sytuacje nie uległa by już na drodze dramatycznej zmianie ?.

    Przepraszam jeśli jestem nie na bieżąco.
    Jakoś tak mi wychodzi, że sugestia była lekko ironiczna.

    Jest nakaz włączania się do ruchu poprzez prostopadły wyjazd zza
    przeszkody blokującej widoczność?
    Jeśli wyjazd nie był prostopadły, lecz taki:
    http://superauto24.se.pl/galeria/wypadek-walesy-yout
    ube-symulacja-komputerowa-wypadku-walesy,203406/6844
    4/131469/
    ...to przecież wystarczy wystawić lusterko i ew *popatrzeć* w tył, prawda?

    W ostateczności pozostaje wersja (która co prawda nakazana jest
    tylko przy wymogu "szczególnej ostrożności"):
    http://www.google.pl/search?hl=pl&&q=zapewni%E6+pomo
    c+osoby+trzeciej+kierowca

    ...ale zakazu stosowania jej w przypadkach ogólnych nie ma.

    Kwestia uznawania kiksów drugiej strony (w tym przekroczeń prędkości)
    za współwinę to inna sprawa, prawo mamy jakie mamy.

    pzdr, Gotfryd