  • Data: 2011-08-30 17:59:41
    Temat: Re: [onet] ekodrajwing jest be...
    Od: "aro333" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hmmm wszystko fajnie tylko czy taki ekodriving nie odbija się potem w takim
    1,9 TDI na sprawności turbiny ze zmienna geometria łopatek?Własnie jestem
    swieżo po zakupie diesla z takowym silnikiem, użytkowanego przez 70
    letniego dziadka od nowosci. W 5 roku go zakupilem i niestety po 3 tysiach
    mojej jazdy od zakupu (ok 121 tysi przebieg) standardowe notlaufy
    (przeładowanie z wylaczeniem turbo). Niestety, dziadkowa jazda ze zmiana
    biegow cos okolo 2000 tysiecy obrotow spowodowala zapieczenie zmiennej
    geometrii lopatek w turbinie. Fakt, zmiana biegow i jazda na niskich
    obrotach przy wysokim biegu daje naprawdę ciekawe spalanie . Ale to co sie
    zaoszczędzi na tym to potem trzeba i tak wladowac w turbawkę. Mogę sie
    mylić, to moj pierwszy diesel . Dziadek zaoszczędzil niestety ja za to
    zaplacilem.
    To samo tyczy sie chyba filtra cząstek stalych w nowszych dieslach, choć tu
    mogę się mylić. Z jednej strony eko eko a z drugiej sprzęt ktory przy eko
    powoduje awarie.