  • 11. Data: 2014-01-02 22:05:08
    Temat: Re: omijanie przed przejściem
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 21:04:36 +0100, mk4 napisał(a):

    > No i kobita szla jak ciele na rzez. Dlaczego nie ma kampanii spolecznej
    > jak idziesz przez jezdnie to sie rozgladaj.
    > Przeciez ona szla jak zahipnotyzowana. Moim skromny zdaniem takie
    > zachowanie pieszego na przejsciu jest niedopuszczalne.

    Polecam zaznajomienie się z obowiązującymi w Polsce przepisami.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2014-01-02 22:09:30
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 2 Jan 2014 22:05:08 +0100, MadMan
    <m...@n...wp.pl> wrote:

    >Polecam zaznajomienie się z obowiązującymi w Polsce przepisami.

    Wiesz, jest takie powiedzenie, że na każdym cmentarzu jest alejka dla
    tych, co mieli pierwszeństwo.
    Ja, jako pieszy, obserwuję to, co dzieje się na jezdni, a nie idę
    krokiem defiladowym przez przejście, bo jeden kierowca się zatrzymał.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 13. Data: 2014-01-02 22:10:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-02 20:50, Tomasz Pyra pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3ro0rMSFCVc
    >
    > Wygląda na to, że przed każdym przejściem dla pieszych musi być obowiązkowe
    > zwężenie do jednego pasa... Inaczej niestety się nie da.

    Niestety, wielu kierowców nie myśli, bądź ma innych w tzw. dupie.

  • 14. Data: 2014-01-02 22:14:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello neoniusz,

    > I to i to jest rownie grozne.

    I karalne. Co jednak nie zmienia faktu, że są to inne manewry.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2014-01-02 22:23:01
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 02.01.2014, 22:14, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > I karalne. Co jednak nie zmienia faktu, że są to inne manewry.

    A wymijanie? Powiedz mi cos jeszcze o wymijaniu! ;)

  • 16. Data: 2014-01-02 22:28:01
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-01-02 21:36, Tomasz Pyra wrote:
    > Dnia Thu, 02 Jan 2014 21:02:01 +0100, mk4 napisał(a):
    > Zawsze też można darować sobie wyprzedzanie przed przejściem, ale to już by
    > było nie po Polsku...

    Ale patrz na sytuacje - jak jest wiele pasow to jak ktos skreca na pasie
    do skretu i zwalnia to ty jadac pasem na wprost formalnie go wyprzedzasz
    - tak?
    [dygresja: Choc zdaje sie jest odstepstwo ze jak sa dwa pasy i na obu
    jest sznurek pojazdow to ten sznurek, ktory sie porusza szybciej jednak
    nie wyprzedza]
    Taka sytuacja jest nagminna w miastach i wiekszosc kierowcow bynajmniej
    nie traktuje tego jako wyprzedzanie. Zreszta jest to wyprzedzanie ktore
    dzieje sie samo, bez zadnej towjej rekacji - ot ktos zjechal i zwalnia
    zeby skrecic (pewnie zeby skrecic).
    Tutaj miala miejsce wg wlasnie taka sytuacja - gosc sobie widzi jak
    skrecasz w prawo i ze statystyki ruchu miejskiego wyszlo mu, ze sie
    zatrzymujesz bo nie mozesz skrecic z powodu jakiegos chwilowego
    spietrzenia ruchu na tym kierunku.

    No to sobie pojechal (niestety bylo tam przejscie i ktos slepo lazl).
    Wszak w 99% przypadkow tak wlasnie wyglada miejski scenariusz.

    Powiedz mi jak sie zachowujesz w sytuacji kiedy jest zwykla droga i z
    przeciwka pojazdy stoja badz poruszaja sie bardzo powoli. Wtedy
    przejscie to prawdziwy koszmar kierowcy - nigdy nie wiesz czy pojazd na
    pasie przeciwnym stoi bo nie moze jechac badz nie ruszyl jeszcze czy
    moze puszcza pieszego. To sa paskudne sytuacje aczkolwiek czeste w
    miescie. Z obserwacji wynika, ze niemal wszyscy zakladaja, ze pojazdy
    stoja w korku i jada normalnie (nawet przepisowo albo niewiele
    szybciej). Ale to normalnie to bedzie wziecie pieszej na maske w
    przypadku gdy bedzie lazla jak ta babka. Odleglosci sa tak male, ze
    statystyczny kierowca nawet nie drgnie prawdopodobnie.

    Wg mnie przejsc jest za duzo. To powoduje przesyt u kierowcow i nie
    zwracaja na nie dostatecznej uwagi. Bo faktycznie wg mnie jest ich za duzo.

    --
    mk4

  • 17. Data: 2014-01-02 22:30:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello neoniusz,

    [...]

    > A wymijanie? Powiedz mi cos jeszcze o wymijaniu! ;)

    "Nie ma Lądynu. Jest Lądek i Lądek Zdrój."

    Wymijania w PoRD też nie ma.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2014-01-02 22:32:43
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-01-02 22:30, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Wymijania w PoRD też nie ma.

    A to kiedy to wyrzucili? Wymijanie to bylo z pojazdem z naprzeciwka?
    To jak to sie teraz nazywa?

    --
    mk4

  • 19. Data: 2014-01-02 22:36:47
    Od: twardziejszy <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    W dniu 02.01.2014 20:50, Tomasz Pyra pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3ro0rMSFCVc
    >
    > Wygląda na to, że przed każdym przejściem dla pieszych musi być obowiązkowe
    > zwężenie do jednego pasa... Inaczej niestety się nie da.

    Zwężenie to za mało. Tu potrzebna jest ustawa o czerwonej fladze [1].

    --
    pzdr

    1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Ustawa_o_czerwonej_flad
    ze

  • 20. Data: 2014-01-02 22:43:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mk4,

    > A to kiedy to wyrzucili?

    Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek było.

    > Wymijanie to bylo z pojazdem z naprzeciwka?

    Nie.

    > To jak to sie teraz nazywa?

    Sprawdź w art. 2 PoRD

    --