-
1. Data: 2018-03-11 09:26:55
Temat: pomiar spalania
Od: kloi <s...@f...pl>
dlaczego nie ma jakiejś normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania
np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
nie wiem, zbudować jakiś tunel o długości 10km i idealnie płaski, każdy
producent musiał by przepuścić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
konkurencji
-
2. Data: 2018-03-11 12:39:29
Temat: Re: pomiar spalania
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2018-03-11 09:26, kloi wrote:
> dlaczego nie ma jakiejś normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania
>
> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
>
> nie wiem, zbudować jakiś tunel o długości 10km i idealnie płaski, każdy
> producent musiał by przepuścić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
> tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
> konkurencji
dlatego ze nikt nie jezdzi w idealnie plaskim 10 kilometrowym tunelu a
wyniki z niego nie przekladaja sie na normalna eksploatacje porownuja
jedynie spalanie w plaskim 10 kilometrowym tunelu?
zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow
eksploatacyjnych we wspolczesnych autach
-
3. Data: 2018-03-11 13:07:45
Temat: Re: pomiar spalania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 11 Mar 2018 09:26:55 +0100, kloi napisał(a):
> dlaczego nie ma jakiejś normalnej miarodajnej metody pomiaru spalania
Jest nawet kilka różnych - ECE, EDUC, UDDS, HWFET, SFTP US06
> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
Kiedyś tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeździ" :)
I trudno temu odmówić racji.
> nie wiem, zbudować jakiś tunel o długości 10km i idealnie płaski
Brzmi dość drogo :)
>, każdy
> producent musiał by przepuścić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
> tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
> konkurencji
Tylko na co komu takie dane?
Samochód który w przeciętnej eksploatacji zużywa użtkownikom z 10l/100km,
przy 70 pewnie zużywa ze 4l/100km, a przy 100 jakieś 5l/100km.
Jak szukasz prawdziwych danych, to sprawdź sobie na spritmonitor i tyle :)
-
4. Data: 2018-03-11 13:10:58
Temat: Re: pomiar spalania
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2018-03-11 o 12:39, m4rkiz pisze:
>> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
>>
>> nie wiem, zbudować jakiś tunel o długości 10km i idealnie płaski, każdy
>> producent musiał by przepuścić przez ten tunel swoje wytwarzane pojazdy
>> tak aby dało się rzetelnie porównać ile dany model pali w stosunku do
>> konkurencji
>
> dlatego ze nikt nie jezdzi w idealnie plaskim 10 kilometrowym tunelu a
> wyniki z niego nie przekladaja sie na normalna eksploatacje porownuja
> jedynie spalanie w plaskim 10 kilometrowym tunelu?
>
> zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow
> eksploatacyjnych we wspolczesnych autach
Dla nabywców tanich i ekonomicznych aut jest to jednak bardzo
istotny parametr.
Pozdrawiam
-
5. Data: 2018-03-11 13:49:12
Temat: Re: pomiar spalania
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 11-03-2018 o 13:07, Tomasz Pyra pisze:
>> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
>
> Kiedyś tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
> Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeździ" :)
> I trudno temu odmówić racji.
Trudno by było, gdyby nie to, że zastąpiono to normami WIELOKROTNIE
bardziej odstającymi od rzeczywistości.
-
6. Data: 2018-03-11 14:48:44
Temat: Re: pomiar spalania
Od: kloi <s...@f...pl>
> zreszta akurat spalanie to jeden z mniej istotnych parametrow
> eksploatacyjnych we wspolczesnych autach
ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum,
lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem
5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest
120/220zzł a to już sporo i dlatego szukając nowego samochodu
stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie
-
7. Data: 2018-03-11 15:30:36
Temat: Re: pomiar spalania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 11 Mar 2018 13:49:12 +0100, Cavallino napisał(a):
> W dniu 11-03-2018 o 13:07, Tomasz Pyra pisze:
>
>>> np w konkretnych warunkach płasko bezwietrznie przy 60 i 100km/h
>>
>> Kiedyś tak podawano zużycie paliwa - z tego co pamiętam przy 90 i 120.
>> Wielki był jazgot że kłamstwo, bo przecież "nikt tak nie jeździ" :)
>> I trudno temu odmówić racji.
>
> Trudno by było, gdyby nie to, że zastąpiono to normami WIELOKROTNIE
> bardziej odstającymi od rzeczywistości.
Rozumiem że brakuje "polskiej normy" z jazdą 100 w mieście i wyprzedzaniem
wszystkiego co się rusza poza terenem zabudowanym ;)
-
8. Data: 2018-03-11 15:53:35
Temat: Re: omiar spalania
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
W dniu 11.03.2018 o 14:48, kloi pisze:
> ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum,
> lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio paliłem
> 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej wycieczki jest
> 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukając nowego samochodu
> stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie
Załóż LPG, to ponownie przestaniesz patrzeć na spalanie ;-)
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
9. Data: 2018-03-11 16:13:08
Temat: Re: pomiar spalania
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2018-03-11 o 15:30, Tomasz Pyra pisze:
> Rozumiem że brakuje "polskiej normy" z jazdą 100 w mieście i wyprzedzaniem
> wszystkiego co się rusza poza terenem zabudowanym ;)
>
>
>
Dołożył bym, zresztą z sugestia wątko-twórcy jazdę z szybkością 110km/h
lewym pasem na autostradzie.
-
10. Data: 2018-03-11 16:24:33
Temat: Re: omiar spalania
Od: kloi <s...@f...pl>
W dniu 2018-03-11 o 15:53, Mateusz Bogusz pisze:
> W dniu 11.03.2018 o 14:48, kloi pisze:
>> ja sie przesiadłem z ekonomicznego samochodu na paliwożerne monstrum,
>> lubie sobie robić wycieczki 1 dniowe 500-700km,jeżeli poprzednio
>> paliłem 5l/100 a teraz pale 7-9/100 to różnica w kosztach takiej
>> wycieczki jest 120/220zzł a to już sporo i dlatego szukając nowego
>> samochodu stwierdziłem że jednak podstawowym kryterium ma być spalanie
>
> Załóż LPG, to ponownie przestaniesz patrzeć na spalanie ;-)
>
wspolnota zakazuje parkowania w garażu podziemnym LPGmobilu tam gdzie
mam swoje miejsce postojowe