  • 11. Data: 2019-08-15 15:03:14
    Temat: Re: olej a spalanie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.08.2019 o 11:54, Irek.N. pisze:

    > Że co?
    > Paweł zapytał, to odpowiedziałem.

    Nic - byliśmy ciekawi. Również jestem ciekawy jaki jest sens pisania o
    tajemniczej aczkolwiek rozwiązanej usterce;)

    --
    Shrek

  • 12. Data: 2019-08-15 15:04:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.08.2019 o 12:19, Janusz pisze:

    > Nie wiem co mu dał a co nie, zależy jeszcze jaki system ma, np w prinsie
    > reguluje
    > czas wzg benzyny o stały procent, komputer nie ma map i nic więcej nie
    > bada.

    prins nie bada - ECU już tak.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2019-08-15 16:35:18
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nic - byliśmy ciekawi. Również jestem ciekawy jaki jest sens pisania o
    > tajemniczej aczkolwiek rozwiązanej usterce;)

    Żaden sens. Dla mnie też nieistotne, dlatego pominąłem rozwiązanie. No
    ale zapytany, odpowiedziałem, przynajmniej na ile potrafiłem.
    Przykład miał zmotywować pueblo do znalezienia lepszego mechanika (tutaj
    gazownika). Tylko tyle.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 14. Data: 2019-08-15 23:26:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > co ciekawe serwis przepraszał, ze kawałeczek wężyka kosztuje 60PLN

    Może 60zł kosztuje paczka z wężykiem, a Tobie było potrzeba kawałek. Co
    zrobić.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2019-08-16 09:47:48
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Irek.N., 14 sie 2019 w
    news:5d546369$0$17341$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Czy ja dobrze czytam.
    > Z jednej strony pytasz, czy olej może aż tak zmienić spalanie, a z
    > drugiej lekceważysz fakt, że w tym samym czasie regulowano
    > mieszankę?

    Tak jest:) Całkiem świadomie - bo ten olej to mój "wyrzut sumienia" he
    he. Panie, za 4 litry "synetyka" zapłaciłem mniej niż 60 pln, więc dużo w
    tym było wiary w cuda. Niby karta produktu jest, parametry ok - ale cena

  • 16. Data: 2019-08-16 10:24:22
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Janusz, 14 sie 2019 w news:qj1ob5$5h7$1$Janusz@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > I pewnie Ci ją za bardzo wzbogacił, a szarpanie może wynikać z
    > kiepskich świec,
    > gaz ma większe wymagania i trzeba częściej zmieniać świece,
    > ewentualnie spróbować dać "zimniejsze".

    A pytałem goscia, czy spalanie wzrośnie - nie. Na benzynie jest o
    wiele lepiej, jeśli chodzi o jakieś szarpania.
    W sumie sugerował, że listwa wtryskowa jest zużyta.

    > Wg mnie te oleje się nie różnią istotnie dla silnika, większy wpływ
    > ma regulacja składu mieszanki i świece.

    No, świece dawno nie były wymieniane.

    Jeszcze mam wątpliwości co do jednej rzeczy. Od wizyty u gazownika
    zacząłem tankować na BP(tak zachwalał tamten gaz)
    Możliwe, żeby dystrybutor na jedenej stacji potrafił wbić więcej gazu
    niż na innej? Wydaje mi się, że nie.

  • 17. Data: 2019-08-16 13:37:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

> [...]
    > jest niby syntetykiem, uwaga, uwaga - Specol Gold 5w30
    > Wcześniej był tam inny "lepszy" 5w30 Valvoline. Spalanie LPG jest większe

    Mam podobne doświadczenie, które tu kiedyś opisałem, a które też przez
    grupowiczów zostało potraktowane jako bajka. Różnice mam również rzędu
    1.5l. Wyglądało to tak, że po zmianie oryginalnego oleju zalecanego
    przez producenta auta, na prawdziwy syntetyk (a nie taki z napisem
    "syntetyk"), na zimnym silniku, przez pierwsze parę kilometrów, przepał
    spadł z 12l na 10.2l. Na rozgrzanym różnica wyniosła 10.5 / 9.2 (a nawet
    8.8). Po przejechaniu 7-8 tys km różnice trochę maleją. Po wymianie znów
    powracają. W tygodniu przemierzam zwykle tą samą trasę w tym samym stylu
    jazdy więc mnie osobiście obserwacja przekonuje.

    Jednostka to 3l diesel.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2019-08-16 13:41:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2019-08-15 o 15:03, Shrek pisze:
    > Również jestem ciekawy jaki jest sens pisania o tajemniczej aczkolwiek
    > rozwiązanej usterce;)

    Sens jest bardzo duży i taki sam... jak istnienie Usenetu. Zdobywa się
    wiedzę. Mi np. przypadek Irka (dzięki za opis) dał do myślenia, bo parę
    kkm zrobiłem, a nigdy nie miałem wrazenia, że wypala się DPF. Raz
    wywalił checka, masę błędów, stracił moc, a następnego dnia, jak gdyby
    nigdy nic już jeździł normalnie. Do tego komp optymista pokazuje średnie
    spalanie o ok. litr mniejsze, niż rzeczywiste.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 19. Data: 2019-08-16 14:34:38
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Marek S, 16 sie 2019 w news:qj64hu$nhg$1@news.icm.edu.pl
    napisałeś/aś:

> [...]
    > taki z napisem "syntetyk"), na zimnym silniku, przez pierwsze parę
    > kilometrów, przepał spadł z 12l na 10.2l.

    Nie wątpię, że różnice mogą być, a nawet powinny w przypadku zmiany klasy
    lepkości. Pewnie też zależy od samego modelu silnika, pojemności itp. U
    ciebie to wyszło 15% różnicy - bardzo dużo, tak na oko.
    Ciekawi mnie z jakiego na jaki konkretnie zmieniałeś. No chyba, że
    napisałeś to wtedy, to poszukam.

  • 20. Data: 2019-08-16 14:43:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.08.2019 o 13:41, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Sens jest bardzo duży i taki sam... jak istnienie Usenetu. Zdobywa się
    > wiedzę.

    No więc jak potem słusznie zauważyłeś, sens pojawił się wtedy.. gdy tą
    usterką opisał. Dopóki tego nie zrobił, nie miało to zadnego sensu;)

    --
    Shrek