    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: olej a spalanie
    Date: Fri, 16 Aug 2019 13:37:31 +0200

    W dniu 2019-08-14 o 20:25, pueblo pisze:
    > Czy inny niż wcześniej olej mógłby spowodować wzrost spalania? I nie
    > chodzi tu o inną lepkość oleju.
    > Zrobiłem "eksperyment" i do rocznika 2003 wlałem najtańszy olej, który
    > jest niby syntetykiem, uwaga, uwaga - Specol Gold 5w30
    > Wcześniej był tam inny "lepszy" 5w30 Valvoline. Spalanie LPG jest większe
    > nawet do 1,5l niż wcześniej.

    Mam podobne doświadczenie, które tu kiedyś opisałem, a które też przez
    grupowiczów zostało potraktowane jako bajka. Różnice mam również rzędu
    1.5l. Wyglądało to tak, że po zmianie oryginalnego oleju zalecanego
    przez producenta auta, na prawdziwy syntetyk (a nie taki z napisem
    "syntetyk"), na zimnym silniku, przez pierwsze parę kilometrów, przepał
    spadł z 12l na 10.2l. Na rozgrzanym różnica wyniosła 10.5 / 9.2 (a nawet
    8.8). Po przejechaniu 7-8 tys km różnice trochę maleją. Po wymianie znów
    powracają. W tygodniu przemierzam zwykle tą samą trasę w tym samym stylu
    jazdy więc mnie osobiście obserwacja przekonuje.

    Jednostka to 3l diesel.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek