  • 61. Data: 2013-01-26 16:44:19
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "jan kowalski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3cf248cd-cae6-4514-ac10-58ffedab0742@u20g2000yq
    o.googlegroups.com...

    Oj. Lodowka grzeje bo ma chlodnice wewnatrz pomieszczenia, teraz
    wystaw chlodnice na zewnatrz i zmierz temperature pomieszczenia,
    jestes pewien ze dalej bedzie rosla?

    Uważasz że lodówka przestanie grzać, jak ją wystawisz na zewnątrz???
    Entropia rośnie.
    Gdyby pompa ciepła miała sprawność 101% (lub większą), to mielibyśmy
    perpetuum mobile i to od razu drugiego rodzaju.

    --
    Desoft

  • 62. Data: 2013-01-26 16:49:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 16:28:04 +0100, Przemek napisał(a):
    > A ja dokładnie potwierdzam. Moje postrzeżenie jest takie, ze wolę w domu
    > 20 stopni i ciepły czy letni grzejnik, niż 23 st i grzejnik raz gorący
    > raz zimny.

    Hm, tak sobie licze ... 1m^2 o temperaturze 50C promieniuje 617W.
    Ale w temperaturze 20C 417W, wiec tak naprawde tylko 200W wiecej.
    O ile jest doskonale czarny, a kaloryfer ... zazwyczaj bialy.
    Nie wiem jak to w dalekiej podczerwnieni, ale przyjmimy 100W.
    promieniowane w pokoj.
    na czlowieka trafi ulamek z tego, i to tylko z jednej strony.
    Troche malo. I przez ubranie.

    Moze wrazenie komfortu jest z czegos innego - brak zimnych podmuchow z
    okna, konwekcja w calym pokoju, a moze brak goracych podmuchow z
    kaloryfera?

    J.

  • 63. Data: 2013-01-26 17:30:07
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 16:44:19 UTC+1 użytkownik Desoft napisał:
> [...]
    >
    > Gdyby pompa ciep�a mia�a sprawno�� 101% (lub wi�ksz�), to mieliby�my
    >
    > perpetuum mobile i to od razu drugiego rodzaju.

    Jak będziesz potrzebował wodę to taniej będzie ja zrobić z tlenu i wodoru czy
    przynieść w wiadrze? Pompa ciepła nie wytwarza ciepła tylko je przemieszcza z
    ośrodka o niższej temperaturze do ośrodka o wyższej temperaturze. Do przemieszczenia
    potrzebna jest energia tak jak do przyniesienia wody w wiadrze.

  • 64. Data: 2013-01-26 17:52:51
    Od: Przemek <r...@o...pl>

> [...]
    > Moze wrazenie komfortu jest z czegos innego - brak zimnych podmuchow z
    > okna, konwekcja w calym pokoju, a moze brak goracych podmuchow z

    Nie mam pojęcia z czego to wynika i nie będę się mądrzył, ale to
    zaobserwowałem i potwierdzam :)

    Ale tak przy okazji, to coś musi być z oknami, bo jak są duże mrozy a
    temperatura nadal w pomieszczeniu 21,5, to i tak czuję niekomfortowe
    zimno. Grzejniki gorące, okna szczelne na tyle na ile muszą, żeby
    wentylacja grawitacyjna działała, nie ma przeciągu, a zimno jakoś
    wyczuwane. I przy okazji, po środku mieszkania mam podłogówkę i jej
    włączenie, gdy grzejniki są zimne, daje podobny efekt, niby ciepło, a
    zimno :)
    Przem

  • 65. Data: 2013-01-26 19:23:07
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    > Hello DJ,
    >
    > Friday, January 25, 2013, 12:13:25 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Fizyka przewiduje, że z pompy ciepła można uzyskać nawet 3.5kWh ciepła
    > z 1kWh dostarczonej energii elektrycznej. Ale to ma się nijak do IR.

    A nie powinno być:
    Fizyka przewiduje, że za pomocą 1kWh dostarczonej energii elektrycznej można
    przemieścić z miejsca A do miejsca B 2.5kWh ciepła?

  • 66. Data: 2013-01-26 20:14:35
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "uzytkownik" <a...@s...pl> wrote in message
    > Użytkownik "PeJot" <P...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat tutaj bym się nie zgodził z takim stwierdzeniem.
    > Instalację CO z kotłem gazowym steruje się równie łatwo jak i ogrzewanie
    > elektryzne, a nawet wręcz bym powiedział, że łatwiej, ponieważ w przypadku
    > grzejników elektrycznych o dużych mocach nie da się ich sterować tylko samym
    > sterownikiem czy regulatorem temperatury. Trzeba jeszcze do tego styczniki.

    Styczniki? Raczysz żartować.
    Sterowanie CO na piecu gazowym staje się coraz bardziej kłopotliwe w miarę
    wzrostu wymagań.
    Niby jeden komputer (kontroler) wystarcza do obu rodzajów, ale elektrycznym
    sterujesz wprost, bez pętli zwrotnej.
    Do grzejnika wodnego musisz dac proporcjonalny zawór i przepływomierz.
    Komplikuje to kontroler sprzętowo i programowo.

  • 67. Data: 2013-01-26 21:32:37
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    ps.com...

> [...]
    > temperaturze do ośrodka o wyższej temperaturze. Do przemieszczenia
    > potrzebna jest energia
    > tak jak do przyniesienia wody w wiadrze.

    Taniej znaczy z większą sprawnością?
    Efektywniej - tak, zgadza się.
    Ale wtedy dochodzimy do wniosku, że efektywność pompy ciepła to pikuś z
    efektywnością pompy paliwa w samochodzie.

    --
    Desoft

  • 68. Data: 2013-01-26 21:45:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PcmOl,

    Saturday, January 26, 2013, 7:23:07 PM, you wrote:

    > A nie powinno być:
    > Fizyka przewiduje, że za pomocą 1kWh dostarczonej energii elektrycznej można
    > przemieścić z miejsca A do miejsca B 2.5kWh ciepła?

    Ilu użytkowników Usenet trzeba do wkręcenia żarówki? I dlaczego tak
    wielu? :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 69. Data: 2013-01-26 22:27:54
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "PcmOl" <...@...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Niby jeden komputer (kontroler) wystarcza do obu rodzajów, ale
    > elektrycznym sterujesz wprost, bez pętli zwrotnej.

    Wybacz, ale piszesz totalne bzdury, bo kompletnie nie znasz tematu.
    Aby móc sterować grzejnikiem elektrycznym musisz zastosować dodatkowy
    stycznik, ponieważ obciążalność styków przekaźnika znajdującego się
    sterownikach pokojowych czy termostatach jest zbyt mała, aby można było
    sterować bezpośrednio mocą rzędu kilku kW.
    W przypadku kotłów gazowych nie trzeba niczego poza odpowiedniej długości
    przewodem dzwonkowym, ponieważ sterowanie odbywa się praktycznie bezprądowo
    (mikroampery) i do tego na stykach sterownika czy termostatu pojawia się
    napięcie rzędu kilku-kilkunastu woltów.

    > Do grzejnika wodnego musisz dac proporcjonalny zawór i przepływomierz.
    > Komplikuje to kontroler sprzętowo i programowo.

    Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury.
    Do grzejnika to się montuje zawór termostatyczny, który sterowany jest
    mechaniczną głowicą termostatyczną lub głowicą elektroniczną zasilaną z 2
    ogniw galwanicznych (paluszków).
    Poza tym jeżeli stosuje się sterownik lub termostat pokojowy to zawory
    termostatyczne przy grzejnikach w ogóle nie są potrzebne. Nie potrzeba też
    żadnych zaworów proporcjonalnych czy przepływomierzy. Gdzieś coś usłyszałeś
    na temat automatyki przemysłowej i na tej podstawie sobie próbujesz dorobić
    ideologię do instalacji centralnego ogrzewania. Niestety muszę Cię
    rozczarować, ale takie instalacje nie muszą posiadać aż tak skomplikowanych
    układów regulacji. W zupełności wystarcza regulacja dwustawna
    załączająca/wyłączająca kocioł. Realizuje się to poprzez bezpośrednie
    podłączenie styków sterownika/termostatu pokojowego wprost do kotła
    gazowego. Taki układ regulacji zapewnia stabilizację z dokładnością do pół
    stopnia Celsjusza.
    Dla uzyskania jeszcze większej stabilizacji temperatury w domu, stosuje się
    dodatkowo regulatory pogodowe. W przypadku większości kotłów gazowych
    regulacja pogodowa ogranicza się do zamontowania na zewnatrz domu czujnika
    temperatury i podłączeniu go wprost do kotła gazowego przy pomocy 2-żyłowego
    przewodu dzwonkowego czy telefonicznego. Koszt takiego czujnika,
    sprzedawanego przez producenta kotła to ok. 100zł, ale można go także
    wykonać samemu za mniej jak 5zł. Wystarczy tylko kupić odpowiedni termistor
    i tubkę kleju 2-składnikowego w celu zabezpieczenia czujnika przed wpływem
    czynników atmosferycznych.

  • 70. Data: 2013-01-26 23:56:07
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-25 16:43, Desoft pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:7172154158$20130125162303@squadack.com...

    > Pompa ciepła nie "wytwarza" ciepła - więc bełkot co do sprawności.

    Jako urządzenie które jest zasilane mocą 3 kW a ma moc grzejną 9 kW to
    można powiedzieć, że sprawność jest 300%. Tak samo jak można przyjąć że
    kocioł kondensacyjny ma sprawność 107%.

    --
    pozdrawiam
    MD