  • Data: 2013-01-26 16:15:54
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 26 Jan 2013 12:37:22 +0100, uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > 10 stopni Celsjusza, a zdarzało się, że nawet była bliska zeru. W niektórych
    > pokojach pracownicy włączali po 2-3 farelki czy też grzejniki konwekcyjne,
    > grzejąc dzień i noc i nadal było zimno. Ja u siebie zamontowałem jeden
    > grzejnik promiennikowy 1800W i każdy kto wchodził do mojego pokoju dziwił
    > się, że jest tak ciepło, choć mój pokój był narożnym i do tego posiadał
    > więcej okien, które były w najgorszym stanie spośród wszystkich pokoi.
    > Mierząc temperaturę powietrza zwykłym termometrem, wskazywał on jednak
    > niższą temperaturę niż w innych pokojach, ale zdecydowanie odczuwało się

    A gdzie zamontowales ?
    Bo tak analizujac ... owszem, na twarzy cieplo, a nogi pod stolem marzna.
    W rece cieplo ... ale tylko z jednej strony.

    kolejna sprawa - przyjemnie bo promiennik podgrzewa bezposrednio cialo ...
    ale grzeje tez sciany, podlogi. Podgrzane sciany chyba odprowadzaja wiecej
    ciepla na zewnatrz. No chyba ze promienniki na zewnetrzynch scianach i
    grzeja wewnetrzne ... ale to chyba komfortu nie ma.

    P.S. Oprocz promiennikow elekrycznych sa tez gazowe, gaz spalany w
    kwarcowej rurze.

    > Zwróć także uwagę jak jest w przypadku ogrzewania grzejnikami w instalacji
    > CO.
    > Kiedy grzejniki są gorące to człowiek w domu odczuwa komfort cieplny przy
    > niżeszj temperaturze powietrza np. 19-20 stopni.
    > Kiedy grzejniki są zimne to przy temperaturze powietrza nawet 22-23 człowiek
    > odczuwa, że jest mu zimno.

    Hm, nie bardzo tak czuje.
    Szczegolnie ze taki grzejnik promieniuje chyba dosc slabo.

    > Weź też pod uwagę, że budowa ogrzewania to nie tylko koszt
    > energii, ale także koszt instalacji. Budowa CO z kotłem gazowym to koszt co
    > najmniej rzędu kilkunastu tysięcy złotych (kocioł, wkład kominowy,
    > instalacja, grzejniki, projekty instalacji gazowej, koszty odbiorów

    No, instalacja elektryczna tez nie jest za darmo, a teraz dochodza jeszcze
    swiadectwa energetyczne ... nie wiem czy elektryczne ogrzewanie przejdzie.
    Ale to tylko w projekcie :-)

    > Być może biorąc to wszystko pod uwagę, może się okazać, że grzanie energią
    > elektryczną w sumarycznym rozrachunku może okazać się tańszym od budowy
    > instalacji CO z kotłem gazowym.

    W przyszlosci, jak gaz sie skonczy, a uran jeszcze nie :-)

    J.