    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Sat, 26 Jan 2013 01:23:27 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: ogrzewanie mieszkania IR

    On Fri, 25 Jan 2013, Krzysztof Kucharski wrote:

    > Dobry wieczór
    >
    > Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał
    > [...]
    >
    > Wiesz, z mojej strony to było pytanie retoryczne. Ale... ale osoba, która
    > w jakiejś firmie zajmuje na tyle poważne stanowisko, że jest władna podjąć
    > decyzję w sprawie konkretnej inwestycji nie pochodzi chyba z łapanki?

    Nie. Z ekonomii.

    Można popatrzeć na to na dwa sposoby:

    1. Z powszechnego poglądu wynika, że decyzje powinny być w ręku
    ekonomisty. Ekonomiście z kolei wychodzi, że trzymanie specjalisty
    doradcy którego *on* będzie słuchał raz na kilka lat się nie
    opłaca, do tego uraża hierarhię firmy (nie poprawiać, antropomorfizacja
    zamierzona). Fakt że firmy takie jak MS$, Apple, Rols-Royce,
    Singer, HP i trochę podobnych było w okresie rozwoju sterowanych
    przez ludzi którzy *sami* (oprócz innych cech!) byli "merytorystami"
    oczywiście nie miał prawa zaistnieć ;)

    2. W sumie ta osoba... być może spełniła cel firmy.
    Zadaniem firmy jest zarabiać. Jeśli umowa była dobrze sporządzona,
    a wykonawca przyjął wymogi zamawiającego *i uznał że je wypełni*,
    to firmie wsio rawno czy będzie zarabiać na działalności podstawowej,
    czy wysądzi odszkodowanie za "utracone korzyści".
    To jest punkt widzenia ekonomisty, nie "technicznego", zauważ :D

    Daj znać, czy wygrali to odszkodowanie.
    Tak ku zaspokojeniu ciekawości.

    pzdr, Gotfryd