  • 31. Data: 2012-10-27 02:06:47
    Temat: Re: [ogloszenie] [kupie] kabelek do Siemensa
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <508a49d4$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>,
    AL <a...@s...tam.pl> wrote:

    > robilem taki kabelek (S55 i pokrewne - w sumie pare siemensow
    > zflasjowalem tym sposobem) i mam go do tej pory gdzies w szufladzie.
    > I pamietam, ze jest wyjscie na osobne zasilanie.

    Qrde, to ustalcie to prosze. Czy w kabelku ME45 musi byc zasilanie czy
    nie???
    --
    TA

  • 32. Data: 2012-10-27 12:22:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Oct 2012 02:06:47 +0200, T...@s...in.the.world
    yklego,na,serwisowy.html

    > Qrde, to ustalcie to prosze. Czy w kabelku ME45 musi byc zasilanie czy
    > nie???

    No musi byc, ale mozna je brac z jednej strony, z drugiej, lub z trzeciej.

    Ja tam dzialalem z kabelkami bez dodatkowego zasilania, ale jak pisalem -
    czyms sie roznily, tylko nie wiem czym.

    J.

  • 33. Data: 2012-10-29 07:32:36
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 27.10.2012 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > No musi byc, ale mozna je brac z jednej strony, z drugiej, lub z trzeciej.

    A precyzując: zasilanie MAXa można brać od strony telefonu (najprościej,
    nie zadziała przy wyłączonym telefonie), od strony RS-a komputera
    (formalnie niezgodnie ze specyfikacją RS232, ale prąd na tyle nieduży,
    że w 99% jest dobrze), albo z zewnątrz- bateryjka, zasilacz, USB.

    Do OP:
    Jak przerabiasz kabel "nieserwisowy" zasilany od strony komórki,
    to oczywiście prościej jest dobrać się tylko do jednej wtyczki
    od strony komórki i zapodać tam zasilanie, niż rozwalać też drugą
    wtyczkę (często zalaną, a zwykle z MAXem) i dorabiać zasilanie
    z RS-a ryzykując, że coś uszkodzisz. Jak robisz kabel od zera,
    IMO zewnętrzne zasilanie nie ma sensu- ale jak ksiądz uważa.

    A jak nadal nie rozumiesz, to daj tę dyskusję do poczytania
    komuś, kto wie za który koniec trzyma się lutownicę i niech
    on Ci to zrobi- bo jeszcze uwalisz sobie port albo komórkę.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.