  • 71. Data: 2013-11-19 08:49:04
    Temat: Re: [offtopic] Komputronik - jak stracic klienta
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Eksploracja_danych

    > ale do tego drugiego są ciasteczka.

    Tak, a do chodzenia służą buty.

    Ciasteczka to tylko element wykonawczy umożliwiający
    rozpoznanie, że Ty to Ty. Natomiast kim jesteś, gdzie mieszkasz, co i
    ile kupowałeś oraz kiedy, historia zwrotów - to już jest rejestrowane
    gdzie indziej i może być przetwarzane off-line np. w celu wykrycia
    wzorca transakcji. A na tym etapie ciasteczka są raczej mało
    przydatne.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 72. Data: 2013-11-19 13:10:39
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Sławek Maculewicz napisał:

    > No i to jest pomysł na akcję internetową. Upatrujesz sobie jakiś sklep i
    > razem ze znajomymi rezerwujecie cały towar na 7 dni.
    > A sprzedawcy przez cały tydzień siedzą i ziewają...
    > DO IT!

    Ale to bez sensu, bo to bylby celowy sabotaz.

    Ja nie mam na celu dokopanie komputronikowi w zaden sposob. Po prostu
    wyrazam tutaj opinie, ze wymyslony przez nich system 2 cen, ktory o ile
    gdy towaru nie ma dany salon na polce ma sens, o tyle dziwny jest gdy
    zeby kupic taniej trzeba zarezerwowac przez net towar, ktory maja na polce.

    Gdy wczesniej wystarczylo pokazac karke lub powiedziec "sprawdzielme na
    necie, wiem, ze produkt XXX macie na polce" - a oni sprzedawali po
    netowej cenie.

    Co przy drobnych zakupach rekompensowalo z kolei utrate rabatu za
    platnosc gotowka, gdy placilo sie karta. A przy drozszych zakupach bylo
    znaczaca kwota.

  • 73. Data: 2013-11-19 13:22:21
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.11.2013 13:10, Mr. Misio pisze:
> [...]
    > gdy towaru nie ma dany salon na polce ma sens, o tyle dziwny jest gdy
    > zeby kupic taniej trzeba zarezerwowac przez net towar, ktory maja na polce.

    To jest typowy marketingowy chwyt nazywany gdzieniegdzie "promocja z
    przeszkodami". Czyli możesz mieć taniej, tylko musisz pokonać niezbyt
    uciążliwą przeszkodę żeby zdobyć obniżkę. Np. mieć kupon z gazety,
    powiedzieć aplipapliblikenblau przy zakupie bądź właśnie - awizować
    sprzedaż wcześniej przez internet.

    W ten sposób sprzedają taniej tym których nie stać i poszliby gdzie
    indziej, zaś tym którym mniej zależy na cenie - sprzedają drożej.

    A dodatkowy, pozytywny efekt uboczny jest taki że pozbędą się marudy.

    > Gdy wczesniej wystarczylo pokazac karke lub powiedziec "sprawdzielme na
    > necie, wiem, ze produkt XXX macie na polce" - a oni sprzedawali po
    > netowej cenie.

    Widać przeszkoda była zbyt łatwa.

    p. m.

  • 74. Data: 2013-11-21 16:40:35
    Od: Poldek <n...@g...pl>

    GLaF wrote:

    > O ile nie zaznaczysz okienka "Zezwalam na przetwarzanie moich danych w
    > celach marketingowych...", to te dane są dla sklepu praktycznie
    > nieprzydatne.

    Teraz są trzy okienka o różnym stopniu zgody. Aby cokolwiek kupić,
    trzeba chociaż to "najsłabsze" zaznaczyć. Dane, nawet "anonimowe" coś
    tam zawierają. W połączeniu z cookiesami można już wrzucić do bazy
    danych i potem robić wykresy, torty i na tej podstawie tworzyć strategie
    dalszej akcji marketingowej.

  • 75. Data: 2013-11-21 21:59:21
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Poldek napisał w czwartek, 21 listopada 2013
    16:40:

    > Teraz są trzy okienka o różnym stopniu zgody. Aby cokolwiek kupić,
    > trzeba chociaż to "najsłabsze" zaznaczyć.

    Nie wiem, jak w Komputroniku, ale zwykle "najsłabsze" zawiera
    zgodę na przetwarzanie danych w celu przeprowadzenia transakcji. Bez
    tego nawet wydrukowanie rachunku nie byłoby możliwe, bo to już jest
    "przetwarzanie danych osobowych".

  • 76. Data: 2013-11-21 22:44:22
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.11.2013 21:59, Jan Stożek pisze:
> [...]
    >
    > Nie wiem, jak w Komputroniku, ale zwykle "najsłabsze" zawiera
    > zgodę na przetwarzanie danych w celu przeprowadzenia transakcji.

    Ale kto wykryje że ktoś użył danych do swoich niecnych celów, tj.
    zrobienia wykresu w excelu i oparcia na tym wykresie swoich
    dalekosiężnych planów?

    > Bez
    > tego nawet wydrukowanie rachunku nie byłoby możliwe, bo to już jest
    > "przetwarzanie danych osobowych".

    Nieprawdą jest że. Wydrukowanie rachunku jest obowiązkiem nakazanym
    przez inne przepisy.

    p. m.

  • 77. Data: 2013-11-22 00:00:47
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Jan Stożek napisał:
> [...]
    > zgodę na przetwarzanie danych w celu przeprowadzenia transakcji. Bez
    > tego nawet wydrukowanie rachunku nie byłoby możliwe, bo to już jest

    Smieszne jest to, ze w takim ukladzie nie pownno to dotyczyc zamawiania
    "na firme". Bo ustawa dotyczy tylko osob fizycznych, prywatnych, a juz
    danych firm nie, nawet jak wirma to imie i nazwisko, adres i NIP.