  • 11. Data: 2011-02-28 10:56:51
    Temat: Re: odtwarzacz DVD do auta
    Od: "MW" <M...@z...pl>

    Użytkownik <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:ikfppo$jk6$1@inews.gazeta.pl...
    > pwz <p...@o...eu> napisał(a):
    > PS. nie wiem jaki masz pojazd, ale umiejscowienie LCD pomiedzy fotelami,
    > blokuje Ci dostep do tylnych fotelikow, w razie odpukac czegos.
    > Njazdrowsze
    > jest na zaglowki lub "w" ale to gadzet, chyba ze non-stop siediz w aucie
    > Twoj
    > szofer ;) i pilnuje.

    Umieszczenie netbooka między fotelami w moim aucie sprawiło, że dzieci
    przycichły, ale na jakieś 15-20 minut, potem byo tylko wymiotowanie ;-(
    Teraz w planie sa zagłówki, jednostka centralna już zamontowana ;-)

    MW

  • 12. Data: 2011-02-28 11:12:06
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2011 10:13, LEPEK pisze:

    > No pewnie - nie korzystajmy z nowoczesnych rozwiązań, bo... to się źle
    > skończy (czym konkretnie?).

    A co ma do tego nowoczesność lub archaiczność?

    > Dzieci w samochodzie podczas dłuższej podróży się nudzą. Warto im umilić
    > ten czas dla obopólnej korzyści, zamiast wzbraniać się w imię bliżej
    > nieokreślonych konsekwencji.

    Tak, ale konstruktywnie i wychowawczo - a nie poprzez zajęcie uwagi
    jakimś odmóżdżaczem.

    > Idąc twoim tokiem myślenia dzieci powinny wstawać i kłaść się spać
    > zgodnie z rytmem słońca, jeździć co najwyżej na rowerze, liczyć na

    Nawet się nie wysilaj zgadywać, jaki jest mój tok myślenia - za głupi na
    to jesteś, skoro imputujesz mi powyższe brednie.

  • 13. Data: 2011-02-28 11:31:05
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-02-28 11:12, Andrzej Ława pisze:

    > Tak, ale konstruktywnie i wychowawczo - a nie poprzez zajęcie uwagi
    > jakimś odmóżdżaczem.

    Czy każdy film, bajka, gra - jest odmóżdżająca?

    > Nawet się nie wysilaj zgadywać, jaki jest mój tok myślenia - za głupi na
    > to jesteś, skoro imputujesz mi powyższe brednie.

    No, to skoro ty taki mądry jesteś (widać po słownictwie) w porównaniu do
    mnie, to mnie oświeć proszę - jakie to negatywne skutki dla rozwoju
    człowieka wiążą się z oglądaniem filmów, czy graniem w gry na konsoli w
    młodym wieku?
    I proszę - nie wykręcaj się w stylu "nie chce mi się", "sam sobie
    poszukaj", "nie mam czasu na głupoty", "najpierw odpowiedz mi na pytanie
    [...]", bo ja pytam jak najbardziej poważnie, a nie z chęci kłótni.
    Oczywiście masz w temacie doświadczenie, jak zakładam.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2011-02-28 11:32:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 10:56:51 +0100, MW wrote:
    >Umieszczenie netbooka między fotelami w moim aucie sprawiło, że dzieci
    >przycichły, ale na jakieś 15-20 minut, potem byo tylko wymiotowanie ;-(
    >Teraz w planie sa zagłówki, jednostka centralna już zamontowana ;-)

    A to cos pomoze ?

    J.

  • 15. Data: 2011-02-28 11:54:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.02.2011 11:31, LEPEK pisze:

    > Czy każdy film, bajka, gra - jest odmóżdżająca?

    No to zaproponuj coś konstruktywnego i rozwijającego, co jednocześnie
    nadaje się do oglądania podczas jazdy samochodem...

> [...]
    > mnie, to mnie oświeć proszę - jakie to negatywne skutki dla rozwoju
    > człowieka wiążą się z oglądaniem filmów, czy graniem w gry na konsoli w

    Ja nie pisałem, że oglądanie filmów czy granie jest samo w sobie
    szkodliwe. Ja pisałem, że szkodliwe jest wykorzystywanie tych środków
    technicznych jako uniwersalnego środka na zajęcie dzieciom czasu i
    uwagi. I to ZAMIAST właściwego wychowania i rozwoju kreatywności, które
    zdrowo rozwijającym się dzieciom wystarczyłyby do samodzielnego
    znalezienia zajęcia na czas podróży.

    A ty zachwalasz środek zastępczy, będący z reguły wyłącznie biernym i w
    dużej mierze tandetnym zapychaczem zmysłów.

  • 16. Data: 2011-02-28 11:57:02
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > A to cos pomoze ?

    Trudno powiedziec ale chyba nic... trzeba faszerowac av|wiomarinem jak nic.

    Z doswiadczenia powiem ze choroba lokomocyjna istnieje nawet u "starego konia"
    ale w duzo mniejszym nasileniu i jedynie gdy jestem pasazerem. Za kierownica
    nigdy sie to nie pojawilo, mozg skupiony jest na prowadzeniu a nie jakis
    fanaberiach... czysta psychika tym zawiaduje!

  • 17. Data: 2011-02-28 12:02:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Feb 2011 11:57:02 +0100, Papkin wrote:

> [...]
    >nigdy sie to nie pojawilo, mozg skupiony jest na prowadzeniu a nie jakis
    >fanaberiach... czysta psychika tym zawiaduje!

    Ogolnie wiadomo ze powstaje gdy sie mozgowi rozne bodzce nie zgadzaja.
    poki widzimy ze droga w lewo i czujemy ze w lewo to jest dobrze,
    gorzej jak czujemy a nie widzimy.

    No ale jesli dzieci z tylu, z ograniczona widocznoscia, wymiotuja
    dopiero po zapodaniu im netbooka, to moze jest to bardziej
    skomplikowane.

    J.

  • 18. Data: 2011-02-28 12:08:21
    Od: "MW" <M...@z...pl>

    > A to cos pomoze ?

    Pomoże, bo montowałem go (netbooka) tymczasowo do zagłówka i nie było
    problemu. Po prostu, problem pojawia się kiedy patrzą w dół, kiedy zaś obraz
    jest na wysokości oczu, znika. Możliwe też, że kiedy kątem oka widzą
    przesuwający się krajobraz, zjawisko nie występuje.
    Dodam, że dzieci bez problemu przejeżdżają trasy po 700 km (oczywiście z
    przerwami) i nigdy nie wymiotowały w innych okolicznościach (samochodowych).

    MW

  • 19. Data: 2011-02-28 12:15:25
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-02-28 11:54, Andrzej Ława pisze:

    > No to zaproponuj coś konstruktywnego i rozwijającego, co jednocześnie
    > nadaje się do oglądania podczas jazdy samochodem...

    Choćby tetris - zręczność, wyobraźnia, przewidywanie.
    Z bajek - przeciwieństwa 'bakuganów', czyli historie interesujące i z
    morałem (choćby i Shrek). Nie twierdzę, że są to rzeczy konstruktywne,
    wybitnie edukacyjne i rozwijające, ale na pewno nie odmóżdżające. Chodzi
    wszak o zajęcie czasu podczas długiej podróży. Swoją drogą ciekaw jestem
    twoich pomysłów na - powiedzmy - 12h jazdy autostradami. Akurat bajka na
    DVD daje odpocząć rodzicom i jednocześnie zabawia dzieci (NIE bajki
    przez 12h).

> [...]
    >
    > A ty zachwalasz środek zastępczy, będący z reguły wyłącznie biernym i w
    > dużej mierze tandetnym zapychaczem zmysłów.

    Rozumiem, że ty od momentu, gdy twoje pociechy otworzą oczy do
    zapadnięcia w sen nic innego nie robisz, tylko wychowujesz, edukujesz i
    rozwijasz ;) Szczególnie, gdy jedziecie cały dzień samochodem...

    Pozdr,

  • 20. Data: 2011-02-28 14:04:47
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

> [...]
    >
    > A ty zachwalasz środek zastępczy, będący z reguły wyłącznie biernym i w
    > dużej mierze tandetnym zapychaczem zmysłów.

    Ale co Ty chcesz za rozrywkę dzieciom zapewnić przez np 10 j jazdy? Będziesz
    kolorowanki wypełnial i śpiewał? Tojest dobre przy 1 h podróży ale nie
    dłuższej.