    From: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odszkodowanie OC - dopłata i oferta
    Date: Sun, 13 Oct 2013 19:24:44 +0200

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:525ab03f$0$14842$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > ustawowego terminu w którym UNIQA musi odpowiedzieć, dobre zwyczaje
    > nakazują w 30 dni. tak się też stało. Odpowiedzieli, korygując nieznacznie
    > kwoty na moją korzyść. Nieznaczne tylko, bo tak mogą. Przedstawiciel
    > powiedział że jak mi się nie podoba, to mogę się _odwołać_ od decyzji... W
    > sposób... nie do końca jasny dla mnie.
    > Teraz sedno sprawy:
    > Poprosiłem więc o przesłanie na email _informacji w jaki sposób powinienem
    > się odwołać_ aby odniosło to należyty skutek (żeby w skutek braku jakiegoś

    Odwołujesz się na piśmie. Składasz je w sekretariacie/biurze podawczym czy
    co tam mają, oczywiście wymagasz potwierdzenia daty i wpływu, ewentualnie
    wysyłasz poleconym za potwierdzeniem odbioru. Niestety nie masz wpływu na
    czas odpowiedzi - taka rzeczywistość.
    Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc "w jaki sposób powinienem się
    odwołać_ aby odniosło to należyty skutek"? Liczysz, że podadzą Ci gotową
    instrukcję na pismo, które ich przestraszy? Chyba żartujesz...

    W odpowiedzi
    > dostałem dopłatę do odszkodowania 450zł wraz z ofertą zakupu wraku przez
    > jakąś tam firmę "za grosze" (odległą o 100km!).

    Ciebie nie interesuje gdzie ta firma się mieści. Jeżeli zdecydujesz się
    przyjąć ich ofertę, to informujesz ich o tym i udostępniasz samochód. Sami
    sobie po niego przyjadą. Ewentualnie możesz się dogadać, że sam je
    zawieziesz, ale muszą Ci zwrócić koszty.

    > Pytanie do znawców. Mam 450zł więcej i zapominam o sprawie, czy też jeśli
    > przyjmuję te 450zł, to _MUSZĘ_ auto sprzedać "za grosze"?

    Cholera wie, co Ci zaproponowali, wrzuć skan to się zobaczy. Jeżeli jest to
    typowe rozliczenie szkody całkowitej, to nie musisz samochodu sprzedawać.
    Przyjmujesz kasę, podpisujesz papier, że zrzekasz się dalszych roszczeń i
    tyle.

    > Wiem że mógłbym tam zadzwonić, ale poza sekretarką na infolini, nie
    > połączę się z likwidatorem ani osobą decyzyjną. tak samo nie chcę w tej
    > sprawie pisać email - bo za 30 dni to lekka przesada..

    Tak to działa. Możesz ich postraszyć sądem, albo pismem od prawnika. Czasem
    pomaga.

    Wiwo