  • 1. Data: 2004-01-28 08:16:06
    Temat: odpowiedzialność ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ?
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Witam,

    dostałem dziś rano maila dotyczącego prawdopodobnego naruszenia Ustawy o
    Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych przez jednego z moich klientów. Mail
    pochodził z Motion Picture Association i zawierał załącznik XML, z którego
    mógł wynikać fakt udostępnienia dwóch filmów przez jednego z abonentów sieci
    administrowanej przez naszego abonenta, i dołączonej za pośrednictwem
    naszego łącza.
    Interesuje mnie jak postępujecie w takich przypadkach ? Nasze warunki
    świadczenia usług mówią wyraźnie, że na abonencie spoczywa wyłączna
    odpowiedzialność za zawartość udostępnianą na swoich serwerach. Jednakże
    moje pytanie brzmi: czy w świetle polskiego prawa jestem zobligowany do
    podjęcia jakichkolwiek czynności w związku z otrzymaniem takowej informacji
    ? Oczywiście, poza standardowym forwardem tego maila do administratora
    dołączonej sieci. I czy zaniechanie podjęcia innych działań może stanowić
    przesłankę do postawienia jakichkolwiek zarzutów na podstawie cytowanej
    wyżej Ustawy, oraz - w szczególności - artykułu 14.1 Ustawy o Świadczeniu
    Usług Drogą Elektroniczną ?

    Z#

  • 2. Data: 2004-01-28 08:23:29
    Od: "gito" <g...@c...pl>

    postraszyć uzytkownika i olac

    Tam w tych postach od Parammoind Pictures niec nie jest napisane o
    podejmowaniu jaki kolwiek dzialan rzadaja tylko zaprzestania sheringu.

    --
    gito

  • 3. Data: 2004-01-28 09:00:42
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Wed, 28 Jan 2004 09:16:06 +0100, "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>
    wrote:

> [...]
    >administrowanej przez naszego abonenta, i dołączonej za pośrednictwem
    No wlasnie.. rowniez dostaje takie abusy. To jakis automat za kogos
    wysyla. Oni wstawiaja tam tylko co kto udostepnia, oraz dane celu.

    Ciekaw jestem jak kogos mozna zmusic by nie udostepnial czegos na
    kazie, dc i innych oslowatych/mulowatych p2p.

    Ostatni abuse nawet mnie rozbawil. MPAA przyslala podobny mail tyle
    tylko ze tyczylo to tego, ze jeden z userow w sieci udostepnial
    pornusa ktory byl orginalny i mial prawa autorskie ;)))

    Sam jestem ciekaw co inni robia w takiej sytuacji.

    --
    Wiesiek

  • 4. Data: 2004-01-28 09:15:24
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...eu.org>

    On 2004-01-28, Zbigniew Sikora <z...@h...net.pl> wrote:
> [...]
    > przesłankę do postawienia jakichkolwiek zarzutów na podstawie cytowanej
    > wyżej Ustawy, oraz - w szczególności - artykułu 14.1 Ustawy o Świadczeniu
    Ja poprosiłem po _polsku_ o wersję polskojęzyczną i paragrafy z polskiego
    prawa które łamię ....odpowiedzi się nie doczekałem nigdy ..

    --
    Regards M.J.
    :wq

  • 5. Data: 2004-01-28 11:18:16
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Wiesiek wrote:

    > Ostatni abuse nawet mnie rozbawil. MPAA przyslala podobny mail tyle
    > tylko ze tyczylo to tego, ze jeden z userow w sieci udostepnial
    > pornusa ktory byl orginalny i mial prawa autorskie ;)))

    mnie tez rozbawili:

    RE: Auction of Unauthorized Copyrighted Motion Pictures
    Reference#: ciach

    (tutaj litania kogo fajnego 'reprezentuja')

    We have received information that you are hosting the below referenced
    auction(s) on your web site:

    (lista)

    offering for sale an unauthorized copy (copies) of the copyrighted
    motion picture(s):

    (tytuly)

    czyli ze to oznacza ze teraz przez edkonkey sie wystawia na aukcje
    i sprzedaje te perly kinematografii? no no.

    a najbardziej rozbawilo mnie to jak to imperialistyczny zachod
    dzielnie broni produkcji z chinskiej republiki ludowej:
    Infringing Work: HERO aka YING XIONG (2002)

    --

    Usenet, Luke!

  • 6. Data: 2004-01-28 11:25:00
    Od: radi <r...@s...wireland.org>

    Zbigniew Sikora wrote:

> [...]
    > przesłankę do postawienia jakichkolwiek zarzutów na podstawie cytowanej
    > wyżej Ustawy, oraz - w szczególności - artykułu 14.1 Ustawy o Świadczeniu

    dopoki po polsku nie poprosi Cie prokurator albo policja, badz inna
    instytucja poparta powyzszymi urzedami, nie masz sie chyba czym
    przejmowac oprocz podejmowania 'zwyczajowej prewencji'. praktyka
    pokazuje ze takie cos przydaje sie raczej jako prywatny bat na klientow
    wysycajacych lacze. w ostatecznosci, przy odpowiednio skonstruowanej
    umowie zawsze to jakis argument w przypadku klopotliwego klienta zeby
    dac mu klapsa czy co tam kto woli i zamierza z nim zrobic..

    --

    Usenet, Luke!

  • 7. Data: 2004-01-28 23:33:37
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 28 Jan 2004, Marcin Jurczuk wrote:

    > Ja poprosiłem po _polsku_ o wersję polskojęzyczną i paragrafy z polskiego
    > prawa które łamię ....odpowiedzi się nie doczekałem nigdy ..

    Wydaje mi się, że niektórzy wysyłają już gotowca po Polsku. ;)
    Straszyć końcowego użytkownika. Więcej trudno, a nawet zbytnio
    nie da się zrobić -- nie pójdziesz pogrzebać człowiekowi w jego
    komputerze, czy ma tam te filmy, czy też udostępnia film z wakacji
    pod mylącą nazwą.
    Odcięcie przez Operatora np. całej sieci Pośrednika tylko dlatego,
    że na jednego z klientów Pośrednika przyszedł mail od kogoś, kto
    podaje się za czyjegoś reprezentanta i twierdzi, że ktoś tam coś
    udostępnia, u normalnego Operatora nie wchodzi w rachubę przecież.

    Co robi z tym zgłoszeniami TPSA? ;)

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 8. Data: 2004-01-28 23:59:38
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Wed, 28 Jan 2004, Wiesiek wrote:

> [...]
    >
    > Ciekaw jestem jak kogos mozna zmusic by nie udostepnial czegos na
    > kazie, dc i innych oslowatych/mulowatych p2p.

    Apropos automatów, nie wiem co tam nowego w P2P piszczy i może
    wynajduję koło, ale mógłby w końcu ktoś projektujący kolejny
    hit-protokół P2P wpaść na pomysł, by udostępniający zasoby via
    jakieśtam P2P _autoryzował_ dostęp za zasadzie pytanie-odpowiedź
    (pytanie definiowalne). Przykład:
    Bot B listuje zasoby użytkownika A, A na to:
    -Powiedz mi B, ,,Jak na imię Wałęsa?''
    No i bot umarł w butach, a swojski użytkownik wpisuje:
    -,,Lech''
    I dopiero teraz mogła by zajść komunikacja. ;)

    Naturalna hermetyzacja grup użytkowników podług ich zainteresowań
    albo kraju pochodzenia.

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 9. Data: 2004-01-29 07:13:37
    Od: Przemysław 'Repcio' Gubernat <P...@G...com.invalid>

    On Thu, 29 Jan 2004 00:33:37 +0100, Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>
    wrote:

> [...]
    > podaje się za czyjegoś reprezentanta i twierdzi, że ktoś tam coś
    > udostępnia, u normalnego Operatora nie wchodzi w rachubę przecież.

    Dostalem ostatnio po polsku... ma tylko jedną zasadnicza "wadę" podaje
    nazwę filmu i i tylko tyle... bez IP, hosta cokolwiek. Sądzę więc że TP
    S.A. to zlewa, ew. robi jak znajomy dostawca prosi o wysłanie tego w
    formie pisemnej... które nigdy nie przychodzą.

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 10. Data: 2004-01-29 07:56:11
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 07:13:37 +0000 (UTC), Przemysław 'Repcio' Gubernat
    <P...@G...com.invalid> wrote:

> [...]
    >S.A. to zlewa, ew. robi jak znajomy dostawca prosi o wysłanie tego w
    >formie pisemnej... które nigdy nie przychodzą.
    To pewnie dlatego tak jest, ze jakis amator dostal text, przetlumaczyl
    i wywalil niepotrzebne pola ktore skrypt wstawial :))

    Gdzies sie z tym juz spotkalem...

    Tepsa na pewno to olewa. A jaki jest rezultat ? dopisuja potem ich
    klasy do roznych RBLi. Poniewaz nie pomaga blokowanie klas C, wiec
    leci tak jak opisuje rekord route w RIPE.
    Do tego jeszcze jest nowy modul mod_rbl do apache ktory blokuje na tej
    podstawie dostep do stron www. Oczywiscie 75% przypadkow to za spam,
    ale i za cos innego rowniez lubi byc. Kwestia admina.

    P.S.
    Tepsa rowniez odsyla taki oklepany text (ponoc to bot robi), czesc po
    polsku jest, a czesc po angielsku, ale nic poza tym.

    --
    Wiesiek