  • 11. Data: 2004-01-29 08:01:00
    Temat: Re: odpowiedzialność ISP z tytułu prawdopodobnego naruszenia praw autorskich przez abonenta ?
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 00:59:38 +0100, Paweł Małachowski

    >Apropos automatów, nie wiem co tam nowego w P2P piszczy i może
    >wynajduję koło, ale mógłby w końcu ktoś projektujący kolejny
    >hit-protokół P2P wpaść na pomysł, by udostępniający zasoby via

    Ale co ci to da ???
    tutaj chodzi o to, ze ktos od producenta siedzi na p2p i wyszukuje
    coby tu bylo lepszej jakosci oraz licencjonowane przez owego
    producenta. Znajdzie? to wysyla raport danemu ISP.

    >Naturalna hermetyzacja grup użytkowników podług ich zainteresowań
    >albo kraju pochodzenia.
    W takim ukladzie niemcy by wieeele stracili. W koncu to tam piractwo
    sie zwieksza raz po raz. Analiza ruchu na p2p u mnie wyraznie pokazuje
    polaczenia glownie z tamtymi rejonami swiata :)

    P.S.
    Dostaje jeszcze inne abusy z gatunku "ciekawe". Sa amatorzy ktorzy
    ucza sie jak wytropic adres IP - do kogo nalezy. Potem wysylaja bez
    zadnego opisu/podpisu to co w moim przypadku RIPE pokaze jako abuse...
    Ani nie jest napisane co ktos zrobi, ofc nie ma nigdy odpowiedzi na
    takie cosik.

    --
    Wiesiek

  • 12. Data: 2004-01-29 08:41:32
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Wed, 28 Jan 2004 10:00:42 +0100, Wiesiek <s...@o...pl> wrote:

    >Ciekaw jestem jak kogos mozna zmusic by nie udostepnial czegos na
    >kazie, dc i innych oslowatych/mulowatych p2p.

    zauważyłem ostatnio troche inną metode, a mianowicie trudno zmusić
    małolata żeby przestał udostępniac Matrix-a bo jak mu sprawe wytoczą
    to i tak nie będzie z czego ściągnąć, ale postrasdzenie providera
    który dysponuje już jakimś majątkiem może okazać się torche bardziej
    skuteczne (bo ten ma coś do stracenia)

    ostatnio wpadł mi w ręce mail w którym wręcz żądają zmuszenia klienta
    do zaprzestania udostępniania i grożą sankcjami wobec providera a nie
    wobec klienta

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 13. Data: 2004-01-29 09:01:20
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 09:41:32 +0100, futszaK <t...@s...pl> wrote:

> [...]
    >to i tak nie będzie z czego ściągnąć, ale postrasdzenie providera
    >który dysponuje już jakimś majątkiem może okazać się torche bardziej
    Ale co to da.. byla kaza 1 to latwo ja bylo wyciac. Producent pomyslal
    i wypuscil wersje 2, ktora juz tak latwo sie nie da zablokowac, ale
    jednak...
    Podobnie jest z innymi. Minal czas napstera, audiogalaxy. Tych p2p
    bedzie duzo i tego tak latwo sie opanowac nie da.
    Coprawda moge blokowac, ale ...
    1) malolat bedzie plakal rodzicom ze mu nie dziala i to moja wina ->
    rodzic bedzie nachodzil prezesa i bluzgal na mnie, pisal reklamacje
    etc.
    2) malolat namowi rodzicow do przeniesienia sie do innego ISP
    3) bedzie spamowal moj mailbox

    Po za tym walka z p2p to jak walka z wiatrakami. Wytepi sie jedno to
    drugie powstanie w jego miejsce.

    --
    Wiesiek

  • 14. Data: 2004-01-29 09:39:43
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Thu, 29 Jan 2004 10:01:20 +0100, Wiesiek <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    >3) bedzie spamowal moj mailbox
    >
    >Po za tym walka z p2p to jak walka z wiatrakami. Wytepi sie jedno to

    ale w razie czego to Twój prezes zmoczy dupe a nie Ty więc nie widze
    powodu żebyś się czymkolwiek przejmował, jak będzie kazał zablokować
    to zablokujesz i tyle i niech se małolat zmieni providera

  • 15. Data: 2004-01-29 11:27:28
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Marcin Jurczuk" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości

    > Ja poprosiłem po _polsku_ o wersję polskojęzyczną i paragrafy z polskiego
    > prawa które łamię ....odpowiedzi się nie doczekałem nigdy ..

    Tutaj jest trochę inaczej. Tekst jest po polsku, są konkretne odwołania do
    naszego ustawodawstwa i jest konkretny pliczek XMLowy, w którym wyraźnie
    widać kto, co i kiedy. Gdyby to była taka pierdoła pisana w zamorskim języku
    bez podawania konkretów to bym Wam głowy nie zawracał.
    Martwi mnie trochę ten punkt Ustawy o Usługach Świadczonych Drogą
    Elektroniczną, na który zwróciłem uwagę w swoim pierwszym poście. Niestety
    prawo w naszym kraju zaczyna być coraz bardziej wypełnione pułapkami
    prowadzącymi do tego, że na każdego będzie można znaleźć jakiegoś 'haka'.
    Tak jest i w tym przypadku. No bo nietrudno sobie wyobrazić gorliwego
    prokuratora, który przekona sąd, że provider X, który nie zablokował dostępu
    uzytkownikowi Y, mimo iz uzyskał informacje iż ten dopuszcza się działań
    sprzecznych z Ustawą o Prawach Autorskich dopuścił się przestępstwa
    polegającego na UMOŻLIWIENIU mu dokonywania tego przestępstwa. Co prawda,
    jak juz pisałem, nasze Warunki Świadczenia Usług stanowią, że nie
    odpowiadamy za zasoby udostępniane przez użytkownika, ale nad naszym
    regulaminem jest Ustawa ze swoim artykułem 14.1.
    Ciekaw jestem czy czyta ten wątek Piotr Waglewski. Może mógłby to jakoś
    skomentować. Bo prawnicy nie zaznajomieni dobrze ze specyfiką Internetu mają
    kłopoty z wydaniem jednoznaczego osądu w tej sprawie.

    Z#

  • 16. Data: 2004-01-30 17:04:19
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Thu, 29 Jan 2004, Zbigniew Sikora wrote:

> [...]
    > uzytkownikowi Y, mimo iz uzyskał informacje iż ten dopuszcza się działań

    Załóżmy, że przewaliłem właśnie po P2P z twoim userem DivX-a z jego
    wakacji. Po czym wysłałem Ci maila, że informuję, iż ten użytkownik
    udostępnia nielegalne filmy, uwiarygodniając to adresami, portami
    i godziną, tak że faktycznie sprawdzisz w logach, że była taka
    transmisja. Ale co było transmitowane, nie wiesz i się nie dowiesz.

    I teraz co, masz tego kogoś wyłączyć? Nie? Bo co, nie mam napisane
    we From, że jestem Amercain Sratata Pictures?

    Może będziesz sniffować usera, by się upewnić, czy faktycznie
    udostępnia coś nielegalnie? A kimże jesteś, Policją?..

    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/
    weź pigułkę.

  • 17. Data: 2004-01-30 17:17:02
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Thu, 29 Jan 2004, Wiesiek wrote:

    > Ale co ci to da ???
    > tutaj chodzi o to, ze ktos od producenta siedzi na p2p i wyszukuje
    > coby tu bylo lepszej jakosci oraz licencjonowane przez owego
    > producenta. Znajdzie? to wysyla raport danemu ISP.

    Wybacz, jeśli ten ktoś nie jest z Polski, to raczej mała szansa,
    by umiał odpowiedzieć na jakieś finezyjne ;) pytanie, a zatem
    nie uzyskałby wykazu udostępnionych przez danego użytkownika
    zasobów. I po sprawie.
    Poza tym, według Ciebie ktoś tam siedzi i klika w tych P2P i szuka
    _ręcznie_?..

> [...]
    > zadnego opisu/podpisu to co w moim przypadku RIPE pokaze jako abuse...
    > Ani nie jest napisane co ktos zrobi, ofc nie ma nigdy odpowiedzi na

    Tia, do mnie kiedyś zadzwonił człowiek i tak ni w 5, ni w 10 mówi,
    żebym oddał mu jego dane, po czym przeszedł do straszenia policją.
    Rozumiesz? No ja też nie. Poprosiłem o adres IP hosta, z którego
    rzekomo ktoś mu coś na FTP-ie skasował oraz o dokładne dane typu
    porty, godzina itd., oraz jego logi (w końcu skądś powziął swoje
    podejrzenia), bo miałem poważne wątpliwości, czy umie je czytać ze
    zrozumieniem, skoro utożsama admin-c z końcowym użytownikiem danego
    (znaczy nie danego, bo go nie podał) adresu IP.
    No i kontakt z tym smutnym panem się urwał, jedyne co umiał podać,
    to swoje własne IP.

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/

  • 18. Data: 2004-01-30 18:15:05
    Od: Wiesiek <s...@o...pl>

    On Fri, 30 Jan 2004 18:17:02 +0100, Paweł Małachowski

> [...]
    >by umiał odpowiedzieć na jakieś finezyjne ;) pytanie, a zatem
    >nie uzyskałby wykazu udostępnionych przez danego użytkownika
    Dokladnie. Jednak roznice w prawie sa rozne miedzy krajami. Co ja na
    to poradzic moge. Oczywiscie rozumiem to ze producent sie burzy, ale
    ... zreszta temat robi sie offtopiczny

    >Poza tym, według Ciebie ktoś tam siedzi i klika w tych P2P i szuka
    >_ręcznie_?..
    Jasne :) a swistak siedzi i zawija .....

    >Tia, do mnie kiedyś zadzwonił człowiek i tak ni w 5, ni w 10 mówi,
    >żebym oddał mu jego dane, po czym przeszedł do straszenia policją.
    Ja mialem nieco inna akcje.
    Ktos z sieci klienta uzywal jakiegos irca czy gg.. nie pamietam juz
    dokladnie. Chodzilo o to ze ktos z tej sieci grozil jakies osobie.
    Ojciec tej osoby strasznie sie zbulwersowal i oddal sprawe na policje.
    Ofc ci zaraz przeszukali RIPE i zadzwonili do mnie cobym podal do kogo
    nalezy ten IP. Ofc przekierowalem ich do /dev/null
    Panowie nie dali za wygrana. Postanowili poskanowac mi nieco serwer,
    sprawdzic czy nie dzialaja jakies ciekawe i popularne hasla na roota,
    poczym zaczeli wykonywac AXFR domeny klienta. Nie wiem po co to
    robili. Mysleli ze w DNSie zapisuje info o kliencie ?? :))))
    Poniewaz nic im nie wyszlo to postanowili mnie odwiedzic i zrobic
    nielegalne przesluchanie - i znow >/dev/null
    Poniewaz nie mieli zadnych prawnych podstaw wiec oddali sprawe do
    prokuratury gdyz tatus byl namolny. Wtedy wydalem informacje. Klient
    mial sprawe w sadzie, ale ...
    Logow zadnych nie dostalem, klient tez, na rozprawie nikt nie wiedzial
    o co wogole chodzi. Informatykiem bylem ino ja i pochodzenia
    "rzekomych" logow nie bylem pewny. Klient zostal uniewinniony za "mala
    szkodliwosc spoleczna", a tatus ktoremu uderzyla abicja do glowy
    pokryc musial wszystkie koszty postepowania dochodzeniowego + sama
    rozprawa. Ot polskie reality-show :))

    --
    Wiesiek

  • 19. Data: 2004-01-30 19:09:00
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Paweł Małachowski" <p...@t...niewazne> napisał w
    wiadomości news:20040130175535.L36398@shellma.zin.lublin.pl...

> [...]
    >
    > Może będziesz sniffować usera, by się upewnić, czy faktycznie
    > udostępnia coś nielegalnie? A kimże jesteś, Policją?..

    ???
    A Ty jesteś pewien, że piszesz teraz do mnie ? Czy jakiś wiec organizujesz ?

    Zadałem spokojne pytanie pełne merytorycznej treści, a Ty mi coś zaczynasz,
    zdaje się, insynuować. Więc, żeby nie było wątpliwości: póki co, to swego
    czasu ja miałem okazję dość często występować w roli klienta instytucji
    zajmującej się podsłuchiwaniem i ogólnie inwigilowaniem, więc się tym
    brzydzę. A że z tego wszystkiego wynikło coś takiego, że poznałem jak
    wygląda świat z drugiej strony, więc teraz po prostu staram się być
    ostrożny.

    Coś jeszcze w kwestii odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie ?

    Z#

  • 20. Data: 2004-01-30 19:20:10
    Od: Paweł Małachowski <p...@t...niewazne>

    On Fri, 30 Jan 2004, Zbigniew Sikora wrote:

    > ???
    > A Ty jesteś pewien, że piszesz teraz do mnie ? Czy jakiś wiec organizujesz ?

    Dobrze się wczułem? ;)
    Dałem przykład, że może być trudno odróżnić nieprawdziwe zgłoszenie
    o popełnieniu przestępstwa od prawdziwego, oraz że rozróżnianie nie
    bardzo leży w kompetencji ISP.

    > Coś jeszcze w kwestii odpowiedzi na zadane przeze mnie pytanie ?

    Na ,,zdrowy chłopski rozum'', to nie powinni mieć podstaw do czepiania
    się ISP za współudział, ale gdyby się prawnik wypowiedział... wszak
    prawo ze zdrowym rozsądkiem często się rozmija. :/

    --
    http://rtfm.bsdzine.org/
    http://groups.google.pl/