  • Data: 2010-12-18 20:21:59
    Temat: Re: odłšczany ABS
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > Ale wtedy tez wspomaganie nie dziala, albo dziala krotko i nie
    > umozliwia hamowania pulsacyjnego ..

    na litość boską, sprawdzcie jak to działa!!!!!!!111jedenjeden

    Abs daje Wam mozliwość ominięcia przeszkody. Jak macie prawie lód pod
    kołami, prostą drogę, i widzicie ze "walniecie" komuś "do dupy" auto nie
    hamuje, abs działa i zdążycie sie pomodlić, to wtedy (innego
    racjonalnego zastosowania nie widze) mozecie wyłączyć zapłon. koła
    zostaną zablokowane hamulcem, praktycznie stracicie możliwość skręcania.
    Jedyny plus taki ze przód opony zedrze wierrzchnia warstwę, odsłoni
    następną i tak dalej. nagromadzony materiał i odsłaniane warstwy będą
    lepiej spowalniały auto. to trzeba POĆWICZYĆ a nie gadać teoretyczne
    głupoty. Gdzies znalazłem takie wyjaśnienie. jest warstwa mokrych liści
    na asfalcie. jak abs "zauważy" ze tracisz przyczepność - nie pozwoli na
    dalsze hamowanie. jak zwykłe hamulce zablokują koła to czoło, przód
    opony zedrze te liście i tył opony, moze tylne koła już będą darły po
    asfalcie. Zróbcie samodzielne testy na parkingu, ile Wam starczy
    wspomagania, czy kierownica sie nie zablokuje, jaki jest potrzebny czas
    na zapalenie silnika i "ucieczke" przed następnym hamujacym.
    Najważniejsze - czy to cos daje czy nie.
    ToMasz