eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodchudzanie kola zamachowego › Re: odchudzanie kola zamachowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
    .pl!news-out1.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!bandi.nntp.kabelfoon.nl!feeder
    .news-service.com!postnews.google.com!26g2000yqo.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: odchudzanie kola zamachowego
    Date: Sat, 9 Jan 2010 15:43:10 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 54
    Message-ID: <7...@2...googlegroups.com>
    References: <hi4nf7$ld6$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 71.238.247.129
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1263080590 22629 127.0.0.1 (9 Jan 2010 23:43:10 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Jan 2010 23:43:10 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: 26g2000yqo.googlegroups.com; posting-host=71.238.247.129;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US) AppleWebKit/532.0
    (KHTML, like Gecko) Chrome/3.0.195.38
    Safari/532.0,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2245859
    [ ukryj nagłówki ]

    On Jan 7, 8:27 am, MarcinJM <m...@i...pl> wrote:
    > Witam
    > Zmieniam silnik w SC na puntowy 1.2 75KM i majac go "na stole" moglbym
    > dokonac kilku poprawek.
    > Pierwsza rzecza o ktorej sie mowi jest odchudzenie kola zamachowego. W
    > kilku silnikach garbusowych robilem to, ale po lekturze niektorych art.
    > w sieci mam watpliwosci nad celowoscia tego zabiegu.
    > Zalety sa ogolnie znane (mniejsza bezwladnosc, szybsze wkrecanie na
    > obroty, etc.).
    > Jkao wady w jednym z art. wymienione bylo przenoszenie wiekszych drgan
    > na zespol napedowy. I tu mam watpliwosci. O ile gorsza kulture pracy na
    > wolnych obrotach moge sobie odpuscic (wolne mam ustawione na 1800) to z
    > tymi drganiami jest cos nie tak.
    >
    > Wiadomo, ze w silniku poszczegolne suwy przesuniete sa w czasie i w
    > wartosci co powoduje zmienne fazy na czopie kola zamachowego, ale
    > wieksze kolo o wiekszej bezwladnosci powoduje wieksze napezenia na
    > czopie kola zamachowego niz kolo lzejsze. Z kolei drgania na zespol
    > napedowy sa przenoszone za pomoca "resorowanej" tarczy sprzegla i dosc
    > dlugi i cienki walek sprzeglowy, ktory ma rowniez zadanie sprezyscie
    > rozproszyc pulsacje.
    > Oczywiscie sa sportowe tarcze sprzegla bez sprezyn, ale maja
    > zastosowanie w pojazdach o zywotnosci zespolu napedowego najwyzej kilka
    > tys. km, czyli nie w sporcie niskobudzetowym.
    >
    > Co do klasycznych wolnych obrotow (ca <1000 rpm) nie ma dyskusji, ze
    > bedzie gorzej. Pytanie o te drgania na samym wale w poblizu kola
    > zamachowego i te przenoszone na zaspol napedowy... i jak jest w praktyce
    > z odchudzonum zamachem? Acha, auto sluzy wylacznie do sportu,
    > praktycznie nie jezdzi cywilnie.
    >
    > Co sadzicie?
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > MarcinJM

    Kolo zamachowe nie jest wywazane razem z walem napedowym, ale jego
    moment bezwladnosci ma istotne znaczenie w ukladzie napedowym, Masz
    uklad kilu czy nawet klikunastu mas wirujacych polaczonych sprezyscie
    lub samych w sobie posiadajacych wlasnosci sprzyste i tlumienia
    skretne. Taki uklad ma wiele czestotliwosci rezonansowych i wszystko w
    ukladzie jest zestrojone tak aby te czestotliwosci albo skutecznie
    tlumic albo przesunac poza obszar obrotow uzytkowych. Zmiana wiec
    momentu bezwladnosci kola zamachowego na wlasna reke spowoduje, ze
    taki uklad po prostu rozstroisz. Nic wielkiego sie moze nie stanie ale
    w efekcie samochod bedzie mial wieksze drgania ukladu napedowego i
    bedzie glosniejszy oraz zwieksza sie naprezenia robocze, ktore w
    efekcie spowodja szybsze zuzywanie sie ukladu. Uklady napedowe sa
    przez kazdego producenta modelowane cyfrowo i bardzo dokladnie
    strojone tab aby zminimalizowac glosnosc i drgania.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: